01-05-2011, 17:07
|
|
|
חבר מתאריך: 05.06.06
הודעות: 1,834
|
|
אני חייב להודות שהטענה הזאת מתחרה בהזיותה בטענת ה-'סאן' מלפני כמה שנים על פיה קופים מגולחים נמכרים כתינוקות לאימוץ....
אבל אם נמשיך ונשתעשע ברעיון, אז פגיעה בתפקוד המנוע, היא לא הבעיה היחידה שבועת (ענק - יש לציין) הליום יכולה ליצור:
מכיוון שצפיפות הליום קטנה פי 7 מצפיפות אוויר, הרי שגם הלחץ הדינאמי של גוף שעובר בבועה כזו יקטן פי 7 - כלומר העילוי יצנח ברגע פי 7 * - תרחיש לא רצוי בשלבי הגישה הסופיים.
אפשר להמשיך ולהתשעשע ולטעון שאם הבועה הענקית הזאת מספיק צרה בכדי שהיא תהיה רק מתחת כנף אחת של המטוס יתכן ויהיה ניתן להפוך את המטוס (!).
מצד שני הסבירות שזה יקרה דומה לסבירות שהליום יחדור לקוקפיט, יגרום לטייס לדבר מצחיק, והצוות המשועשע לא ישים לב לקרקע המתקרבת....
* האמת היא שהעילוי האפקטיבי יצנח בפחות מפי 7, מכיוון שהבועה הזאת תהיה במגמת עליה, ולכן תיצור מעיין "תרמיקה" שתוסיף קצת עילוי. גם הגרר דרך אגב יקטן פי 7, אך המטוס לא יאיץ באופן מידי כדי לפצות על העילוי שאבד, ולכן לא תהיה לכך תרומה להצלת המטוס.
|