08-05-2011, 13:05
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
- איך הגלובל הוק, למשל, מסתדר עם התקינה הזו?
|
יש הסבר בכתבה דרך הקישורית הראשונה. הכטבמ"ים מפורקים, מועברים ואח"כ שוב מורכבים כאשר יש צורך לשנע אותם דרך המדינות שאוסרות על טיסות של כלי טייס בלתי מאוישים במרחב האווירי האזרחי שלהם (אולם אין בעיה כזאת בעיראק ואפגניסטאן משום שהמרחב האווירי נמצא תחת השליטה של צבא ארה"ב). "פיירבירד", מצד שני, מאפשר לשים טייס בתא ולטוס בלי הגבלות כאלה. הקונספת הזה קיבל שם self employed בידי "נורטרופ-גרומאן".
ציטוט:
- האם הצורך לשאת טייס מדי פעם לא נושא מחיר של פגיעה ממשית בביצועים (משקל של ציוד ייעודי לתמיכה בטייס)? או שהכוונה שהטייס יביא את הכלי לזירה, שם יפרקו את מה שאפשר ויכינו אותו לפעולה לא-מאוישת?
|
לא ראיתי תשובה לשאלה הזאת בכתבה. האפשרות המתבקשת לדעתי היא התאמת ציוד נוסף או מיכל דלק במקום מושב הטייס כאשר רוצים תצורה לא מאוישת. אם שינוי בין מצב מאויש ללא מאויש יהיה מסובך מדי זה יפגע ברעיון העיקרי שעומד אחרי כלי טייס מאויש אופציאונלית, לדעתי. אם, מצד שני, לא יעשה שום שימוש בעמדת הטייס בתצורה הלא מאוישת, זה יהיה ביזבוז.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|