18-04-2011, 03:26
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
עם כל הכבוד למיתר ולעומר, אלה אינם היישובים המאוכלסים ביותר בארץ.
למרות מספר יוצאי דופן חשובים (הר חוצבים היא הדוגמה הראשונה שעולה לי לראש) רוב
תעשיית ההיי-טק הרצינית מרוכזת באזור המרכז והשרון - מרמת החייל והרצליה פיתוח
שיחסית במרכז ועד לאפק שנמצא די בחור. צפונה מנתניה ודרומה מתל-אביב זה כבר לא
משהו (חיפה בצפון ונס-ציונה ורחובות בדרום הם יוצאי הדופן). מזרחה מהחוף המצב גם לא
משהו (למרות הר חוצבים בי-ם ואפק שהזכרתי שנמצא יחסית במרכז).
יש היי-טק גם מחוץ ל"מדינת תל-אביב", אבל לאנשים יש העדפה להישאר במרכז, מסיבות
רבות. במיוחד לצעירים. סיבה טריביאלית היא שיש יותר אפשרויות במרכז. לכן, אא"כ מדובר
בירושלמי, אדם יעדיף לחפש תעסוקה במרכז מאשר בי-ם. אין זה אומר שהוא לא יסכים לקחת
עבודה טובה בהר חוצבים אילו תוצע לו, אבל ההעדפה הראשונה שלו תהיה אזור המרכז. לגבי
צעירים, יש גם את הפוזה של תל-אביב, שמסתבר שיש הרבה אנשים שהיא חשובה להם באופן
קיצוני (עד כדי כך שגיליתי שיש הרבה צעירים שיעדיפו לשרוף - לדעתי - כסף על דירה שכורה
דווקא בתל-אביב ולא באף יישוב אחר מיישובי דן והשרון, רק כי מדובר בתל-אביב...).
אם לא מספיקים כל הגורמים האחרים שהופכים את הצבא למקום תעסוקה פחות אטרקטיבי עבור
צעירים מוכשרים, העברת בסיסי המודיעין מגלילות ומגבעתיים (ואחרים פחות משמעותיים) דרומה
תפגע משמעותית במוטיבציה של אותם אנשים להישאר שם. ודרומה לא אומר לשיזפון. דרומה זה
דרומה מראשון בערך, כמו שצפונה זה צפונה מנתניה.
משך הזמן המקובל ב"ארצות מפותחות" כמו אלה שהחלטת להסתמך עליהן ממש אינו רלבנטי.
המשרתים ביחידות הלו יוכלו לנסוע שעה לכל כיוון, אבל יבחרו שלא לעשות זאת.
(במאמר מוסגר, נציין שלפי נהלי הצבא חלק משמעותי מהם לא יוכל באופן חוקי אפילו לנסוע שעה
לכל כיוון, מאחר שאם הוא מגיעים למשרד ב-7 וחצי/שמונה ועוזב בחצות, לא נשאר לו מספיק זמן
לשעתיים נסיעה ולשבע שעות שינה, כפי שנדרש לפני נהיגה. כמובן שאתה יכול להציע שבמסגרת
המעבר לנגב יחקק חוק שיקבע בישראל יממה בת 26 שעות, אבל זה נראה לי קצת דחוק...)
אבל אל תיתן למציאות לעמוד בדרכה של הפטריוטיות.
|