16-04-2011, 00:37
|
|
|
חבר מתאריך: 29.08.09
הודעות: 124
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי kick_the_reverb
תודה רבה על התמונות.
שאלה - בזמנו היה כאן דיון על כלי רכב של צה"ל, ובו מישהו טען שלא היו בשימוש צה"ל בלייזרים אזרחיים לחלוטין אלא רק CUCV
http://en.wikipedia.org/wiki/Commer...y_Cargo_Vehicle
אני טענתי שלדעתי אכן היו בשלב מאוחר יותר CUCV (כמו אלו שהגיעו עם סוללות הפטריוט), אבל בשלב מוקדם יותר היו בלייזרים אזרחיים.
לפי מיטב ידיעתי הגיעו לצה"ל רק CUCV.
לפי הערך בוויקיפדיה, כל ה CUCV צוידו במנוע דיזל, ומערכת חשמל 12/24V עם שני אלטרנטורים.
בלייזר אזרחי לעומת זאת, קרוב לוודאי בעל מנוע בנזין ומערכת חשמל 12V.
ועכשיו לשאלה עצמה: האם הבלייזר שלך דיזל או בנזין, האם 12/24V או רק 12V.
ברוב הכלים שיצאו מצה"ל הוסבה מערכת החשמל מ 24V ל 12V מפני שבשימוש אזרחי אין צורך ב 24V.
ברכב שלי יש מקום ללא פחות מארבע מצברים, כך שבטוח שהוא הוסב מ 24 ל 12.
המנוע הוא דיזל 6.2 (בדיוק כמו באביר).
לצה"ל הגיעו שלושה משלוחים של CUCV.
הראשון בשנת 1985,שבו הגיעו רכבי מפקדים M1009 שחולקו לאלופים ומפקדי אוגדות.
השני בשנת 1988, שבו הגיעו גם M1009 שחולקו למפקדי חטיבות וסגניהם, וגם M1008 שהיו טנדרים.
המשלוח השלישי והאחרון הגיע במלחמת המפרץ הריאשונה.
עם כל סוללת פטריוט הגיע שני CUCV, שהיו צבועים בצבעי הסוואה ושימשו את מפקדי הסוללות.
תודה
רן
|
|