בדצמבר 2007 יצא הסרט I Am Legend (אני אגדה), בסצינה הראשונה של הסרט נראה כוכב הסרט וויל סמית, נוהג ברחובות ניו-יורק השוממים את ה Shelby שלו, בצבע אדום פרארי עם פסים לבנים ולצידו כלבו האהוב, צדים אנטילופות.
מאז המכונית (הסכימה) קיבלה את השם The I Am Legend Shelby או The Legend Shelby. (לא כינוי רישמי).
לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
אם תרימו ווליום ברמקולים תוכלו לשמוע איך 550 כוח סוס נשמעים. [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://vbulletin.degem.net/images/smilies/wink3.gif]
לגבי הקיט:
עושה רושם שרוול עשו כאן עבודה יפה במבנה הכללי של הרכב, מנוע מפורט, יש אפשרות לפתוח/לסגור מכסה מנוע אשר יושב על ציר פלסטיק ולהציג את המנוע.
ג'אנטים ופנסים מגיעים פלסטיק בצבע כרום-ניקל.
משום מה ברוול החליטו שהדגם יהיה עם חלונות צד קדמיים פתוחים.
הדגם מפורט מאוד גם ב Interior שלו. דאש-בורד מלא ומדויק, כסאות קדמיים אחוריים, פנים הדלתות, צמיגי כביש בחתך נמוך עם חריצים מפורטים.
בשונה מחברות אחרות, הפלסטיק של רוול אוהב צבע, מגיב יפה ובנימוס ומאפשר מיסוך ללא חשש של תלישת הצבע, אין צורך בפריימר.
לגבי התאמת החלקים... נדווח בהמשך עם התקדמות הבנייה.
צבע :
לסכימה הסופית אני אשתמש בצבע אקרילי של המברול שנקרא Italian Red שמספרו 220 או בעברית : אדום מבריק, הוא נקרא גם Ferarri Red.
את הפסים אני מעדיף לצבוע למרות שבקיט מצורפות גם מדבקות... נחליט בהמשך.
פנים הרכב, ה shelby מגיעות עם ריפוד עור שחור, וריפוד על הדופן הפנימי של הרכב בצבע אפור שחור.
בגרסת ה"אני אגדה" הם מגיעות כך :
2 עצי חלקים עם חלקי המנוע !!
חלקים מהמנוע הוכנו נצבעו וחוברו יחדיו, יש עוד צינורות וחיווטים שונים מסקראץ' ודקאלים שאמורים לעלות על המנוע.
לפניכם תמונה של המנוע האמיתי.
אפשר לראות שהבסיס הוא טוב ואפילו טוב מאוד לתוספות סקראץ'.
אני לא מתכוון להשתולל עם התוספות העצמאיות שלי אלא רק לתת נגיעות פה ושם ע"מ לתת לאזור המנוע קצת עניין, מה גם שאת רובו של המנוע לא רואים לאחר ההרכבות רק את החלק העליון כאשר מכסה מנוע פתוח, לכן הפירוט יתמקד בחלק העליון של המנוע.
החלק התחתון של הרכב קיבל צבע (XF-63) + טיפה או שניים של צבע שחור.
עקב תנאי התאורה הצבע נראה בהיר בתמונה, אך הוא כהה יותר במציאות.
האזורים ה"חמים" נצבעו ב X-11.
באזורים מסוימים בתחתית הרכב, צינורות האגזוז נוגעים במרכב התחתון של הרכב, הצינורות האלו חמים מאוד וכשהם נוגעים במרכב התחתון של הרכב הם יכולים להשפיע על הטמפרטורה בתוך תא הנהג,
לכן מצפים את האזורים האלו במין סוג של נייר כסף (אני לא יודע מה החומר המדויק) אבל חזק עבה ועמיד יותר מנייר כסף, אשר מונע מהחום של הצינורות להקרין לתא הנהג.
ניתן כמה דקות לחלקים להתייבש... ונעבוד על הצמיגים והג'אנטים.
אין מה לגעת בצבע הג'אנט הוא בדיוק צריך להראות כך.
אישית אני חושב שהצמיגים צרים מידי, הם היו צריכים להיות רחבים יותר בעוד מילימטר או שניים.
** בחוברת הוראות ההרכבה של הדגם השלב שבא לאחר הרכבת המנוע הוא השלב שבו מבקשים ממך להדביק את תושבת ה Interrior לפני השלבים שתיארתי מעלה... זו טעות !!! לאחר הרכבת חלק הפלסטיק של ה Interior, אין אפשרות להעביר את מוט הדרייבשפט !!! שימו לב !! **
על פי ההוראות של רוול צבע המושבים צריך להיות אפור כהה.
הם ממליצים לערבב ביחס של 50/50 שחור ואפור, העירבוב וניסיון הצביעה לא נתנו לי תוצאה יפה.
לכן עירבבתי ביחס של 80/20 לטובת השחור והתוצאה היתה יפה יותר.
20% - הומברול אקרילי מספר 79 - אפור
80% - טאמייה אקרילי מספר XF-1 - שחור
האדום הוא צבע של טאמייה XF-7.
למראה של ריפוד עור מבריק ריססתי ב X-22 קליר של טאמייה.
ידית פתיחת הדלתות נצבעה באמצעות טוש כסף בעובי 0.5, והכפתורים להרמת חלונות בטוש לבן בעובי 0.1
מכיוון שהכל רוסס באמצעות איירבראש היה צורך בעבודת מיסוך, המיסוך היה מתיש ומייגע אבל לבסוף הצלחתי, העקשנות משתלמת. [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://vbulletin.degem.net/images/smilies/twisted.gif]
נצבע באותו הצבע כמו שאר פנים הרכב אך עדיין לא קיבל "קליר", בהמשך.
הפירוט נעשה באמצעות מעט דרייברש כסוף ולבן.
פירוט הכפתורים מעשה באמצעות טושים (0.1).
הפאנל המרכזי בדאשבורד נצבע בצבע Steel של Alclad.
קישוטי הכרום סביב פתחי יציאת האוורור והשעונים נעשה גם כן ע"י טוש כסף 0.7
הטריסים של פתחי המיזוג נצבעו בשחור.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - I Am Legend - Shelby"
הי חיים. כהרגלך, עבודה יפה, נקיה ומקצועית להפליא. מחכה להמשך הבניה. דרך אגב, הטושים האלו נשמעים כמוצר מאד מעניין... אולי יש מקום להרחיב עליהם בפתיל של כלי העבודה?
לא לשכוח להתחיל בצום ממחר בבוקר...
_____________________________________
"קיימות שתי אפשרויות: או שאנחנו לבד ביקום, או שלא. שתיהן מפחידות באותה המידה..." (ארתור סי קלארק).
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי yoreh שמתחילה ב "הי חיים. כהרגלך, עבודה יפה,..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי yoreh
דרך אגב, הטושים האלו נשמעים כמוצר מאד מעניין... אולי יש מקום להרחיב עליהם בפתיל של כלי העבודה?
לא לשכוח להתחיל בצום ממחר בבוקר...
היי חיימון.
נתחיל במה שהשארתי של יורצ'ה...
הטושים האלה ... קצת הרחבה באמת לא תזיק.
אבל במיוחד אהבתי לגבי הצום...
ונתחיל בדברים הטובים...
אין. !!!
סתםםםםםםםםםםםםםםםםם.. בואנה אחלא עבודה דפקת פה , המוט הילוכים זה צילום קלוז אפ עם הגדלה ? נראה לי שלצבוע את העסק הזה הייתי צריך זכוכית מגדלת של שען חרש ולא פחות.
והערה קטנה ביותר (פשוט חיפשתי להאיר לך על משהוא והייתי חייב למצוא משהוא..) את הג'נטים הייתי צובע בפריימר שחור מבריק ואח"כ באלקלאד 101. אני חושב שהיה יוצא יותר טוב.
אני מבין גם שלמפגש הקרוב אתה מגיע עם הפחנוע החדש ?
עכשיו מתחילים את העבודה על הצבע החיצוני, "פחחות וצבע".
הפלסטיק, במקור, הוא לבן.
הוראות הצביעה של הומברול אקרילי לגביי הצבע הנ"ל (220), אומרות כך : "ע"מ להגיע לתוצאה מושלמת מומלץ לצבוע כשהפלסטיק הנצבע הוא לבן."
אם כן, צביעה ישירות על הפלסטיק לא באה בחשבון, לכן הפלסטיק נצבע בפריימר אפור של Alclad ולאחר מכן ייצבע בפריימר לבן של Alclad ולבסוף הצבע האדום (220 Ferrari Red).
למען האמת לצורך הצביעה החיצונית הזמנתי מאתר eTamiya את הצבע של טאמייה TS-8 Itailan Red במיוחד,
אבל זה כל כך מדגדג לי בידיים כבר להתחיל את הצביעה שאני לא מחכה.
כמובן אעלה תמונות בסיום הצביעה ע"מ לקבל פידבק על הצביעה, במקרה ולא יצלח, נפריימר הכל ונצבע באמצעות ה TS.
תודה שאתם צופים.
נחזור לעדכן בהקדם.
חיים.
_____________________________________
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יורה ובועז תודה רבה חברים !!
..."
היי חיימון.
נראה מעולללללה.
מה שכן , הרדיו נראה לי מכוון AM.
תכוון אותו בבקשה ל FM ותשים לנו בבקשה 100FM .
לגבי האלקלאד אז כן 101 צבע אלומיניום.
בכל מקרה תשאל את גרשי (אבל לא עכשיו הוא עסוק במציאת מקום לצילומים לפני החתונה ויורד גשם...) יכול להיות שיש צבע אלקלאד שהוא יותר אלומיניום מבריק מה 101 וכמובן לצבוע פריימר שחור מבריק לפני.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - I Am Legend - Shelby"
אשר ובועז, תודה רבה על הפירגון אנשים יקרים.
אשר, אני מקווה שנהנת טוב באילת, לא שכחתי אותך, מיד לאחר ה Shelby ההונדה רפסול עולה על שולחן הניתוחים.
בועז, שהדגם יהיה מוכן אני נותן לך סיבוב ואתה יכול לכוון לאיזו תחנה שתרצה
עידכון צביעה :
אז כמו שציינתי קודם, כל החלקים רוססו בפריימר אפור ולאחריו בפריימר לבן.
לאחר מכן 4 שכבות צבע, 2 שכבות ראשונות היו שכבות Mist (ערפל) לא ניסיתי להגיע לכיסוי מלא.
לאחר מכן שכבה שלישית היתה שכבה "רטובה", שבהם חתרתי לכיסוי כמעט מלא ותהליך בניית הצבע על הדגם.
שכבה רביעית, כמו השלישית אמורה לתת את המראה הרטוב, תיקון פיקשושים והעמקת הצבע.
הצבע הסופי עדיין לא גמור ! יש לבצע שיופים על הצבע בדרגות שונות למראה חלק יותר, לאחר מכן, במידת הצורך, תהיה גם שכבה חמישית דלילה לתיקונים שבאים לאחר השיופים,
ולבסוף נקנח ב 1-2 שכבות קליר.
וגם שם נצטרך להבריק את הקליר, קראתי בכמה פורומים המלצות חמות ביותר, על שיוף הקליר בעזרת... משחת שיניים (לא ג'ל) למשחת שיניים יש Grit של נייר שיוף 3600 -4000 והוא לא מזיק לצבע כמו שמזיקים ניירות השיוף... נשמע מעניין לא ? אני הולך לנסות זאת !
תענוג למנוע עששת.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - I Am Legend - Shelby"
היי.
לגבי הצבע אתה שואל ??
אז דעתי היא :
א) הצבע נראה נהדר.
ב) מה שכן , אם אתה הולך לתמונות מקור ששמת בהתחלת הפתיל , נראה שהצבע טיפה יותר ... איך נגיד זאת... אדום כהה יותר. או משהוא בסגנון.
ג) אני אישית מת על האיטליאן רד , צבע יפה מאד , מבריק , בולט ופשוט יפה.
ד) מה דעתך על ה' ??
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - I Am Legend - Shelby"
המשכתי לעבוד על הטאמבון הקידמי.
הצבע עבר טיפול להברקה.
בית הפנסים מוסך ונצבע בשחור, כמו כן גם הספוילר הקידמי (למטה).
ה"גריל" הקידמי נצבע גם הוא.
נוספו הפנסים, ובקרוב גם פנסי הערפל ומכסה הפלסטיק השקוף שמגן על הפנסים.
לגבי שאר הרכב... אז ככה... לא אהבתי את הגימור הסופי של הצבע, הצבע קיבל מרקם של קליפת תפוז (Orange Peal),
קראתי וניסיתי לבצע מספר ניסויים ע"מ להיפטר מה"קליפה" אך ללא הועיל.
לבסוף חשבתי שהדבר הכי טוב הוא...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - I Am Legend - Shelby"
היי,
טוב, לאחר כמה ימים בתוך אמבט אקונומיקה ומסירי שומנים למינהם ראיתי שהצבע לא כל כך מתלהב לרדת מהפלסטיק.
החלטתי להשתמש ב Mr. Paint Remover.
בעזרת מכחול פיזרתי את החומר על כל הדגם, לא שכבות עבות אלא שכבות דקות כמו צביעה.
התוצאות לא איחרו להגיע, עניין של שניות החלה ראקציה על הצבע.
לא להאמין על הזמן שהתבזבז על ההמתנה בתוך אמבט האקונומיקה, והמסיר שומנים קר (שהוא לא זול) שהתבזבזו על ניסיונות הורדת הצבע.
נמשיך ...
הכנתי וחתכתי את הריפוד לגג מחומר דמוי ז'מש שמגיע עם מדבקה, ומאותו החומר גם הכנתי את הלבד שמפריד בתחתית מכסה המנוע.
את החומר, שאפשר להשתמש בו גם לריפוד שאר חלקי האינטריור ברכב, מצאתי בארטא ב 15 ש"ח למ"ר ויש מגוון רחב של צבעים.
לפני שאדביק אותם אשטוף אותם מכל האבק שאתם רואים תחת מים זורמים ומברשת.
בסשן הצביעה השני, הפקתי לקחים, ועכשיו אני הרבה יותר מרוצה מהתוצאה הסופית של הצבע.
אם כי זה עדיין לא מושלם ויש לאן להשתפר, אני עדיין חושב שבעזרת סדרת ה TS של טאמייה אפשר להגיע לתוצאה הרבה הרבה יותר טובה וברבע מהזמן.
תהליך הצביעה כפי שהוא נראה בתמונות :
פריימר אפור (24 שעות ייבוש)
פריימר לבן (24 שעות ייבוש)
4 שכבות צבע.
הברק הוא ברק טיבעי של הצבע, לאחר יומיים של ייבוש אתחיל בפוליש ווקס ולאחר מכן אני ארסס גם 2-3 שכבות קליר.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - I Am Legend - Shelby"
אהלן חברים,
סיימתי (פחות או יותר) את עבודת הפוליש והווקס על הרכב, הרבה שיופים ב 6000 8000 ו 12000,
לאחר מכן פולישים בדרגות שונות ולבסוף ווקס.
לאחר מכן 3 שכבות קליר של טאמיה, 24 שעות ייבוש, שיופים, פוליש והברקה.
משהו יכול להמליץ על פיזוטרפיה לאצבעות ?
"בקליות" אחוריות עלו על הדגם, נצבעו X-27 של טאמייה.
מכסה המנוע לא בתמונה כי הוא בטיפול של הסרת צבע וצביעה מחדש, במהלך השיופים על המכסה מנוע
כנראה שנרדמתי והיד המשיכה לשייף על אוטומט, לכן הצבע שוייף מעבר למה שהיה צריך.
חשבתי לצבוע את החלק ששוייף, תיקון שכזה, אבל בסוף החלטתי שזה גם ככה חלק קטן ואין הרבה עבודת צביעה עליו, אז הוא פגש את Mr. Paint Remover.
לאחר סיום הדגם אמרח עוד שכבת WAX על מרכב הרכב להברקה נוספת,
מכיוון שאני עדיין בא במגע יד חשופה עם הדגם יכול להיות שתראו בתמונות סימנים של טביעות אצבע ושערות של צמר גפן.
אשמח להערות והארות !
חיים.
_____________________________________
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - I Am Legend - Shelby"
היי חיימון.
ראשית הצבע לפחות בתמונות נראה נפלא.
שנית , נראה לי שקצת פיקששת בתביעה באזור החיבורים של החלונות. בפרונט ממש באזור שמעל למראה הפנימית האמצעית , מאחור כנ"ל באזור החיבור של החלונות לשלדת הרכב.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - I Am Legend - Shelby"
גלגלים, חלונות, מראות צד וסמלים הורכבו, אה... כן, גם הקוביות.
כרגע בשלב המדבקות, אני חייב לציין שהמדבקות מעולות ומדויקות והמיקרו סול מחבר אותם יפה לגימור המבריק של הצבע.
נשאר לנו עוד קצת מדבקות בחלק האחורי, והרכבה של הספוילר האחורי. (שגם הוא בצביעה מחדש)
אני מקווה שבמהלך הימים הקרובים אסיים את הדגם ואצלם תמונות סופיות על רקע מבריק כלשהו.
חשבתי להזמין חתיכת מראה קטנה ולהניח את הדגם עליו ואז לצלם על רקע מבריק, נבדוק את הנושא.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - I Am Legend - Shelby"
בועזינו תודה, בקשר לעארס, הוא יצא בדיוק להשתין אז צילמתי מהר שלא ישים לב.
זהו, עוד פרויקט הסתיים. היה נחמד מאוד ואני אישית נהנתי מאוד לבנות את הרכב הזה.
גם פה למדנו קצת הפקנו לקחים והפנמנו לפעם הבאה.
תודה לכולם על הצפייה והעזרה במהלך הבנייה.
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "[font=Arial]בועזינו תודה,..."
חיימקה שלי. נגמרו כל הסופרלטיבים.
אין יותר.
מדהים זה לא מילה - אגב... היומן בניה שלך, נבחר ע"י מנהלי כל פורום פרש על כל נושאיו השונים כאשכול הנבחר לתקופה הקרובה.
תודה רבה גם למנהלי כל פורום פרש על כל נושאיו השונים, אשר בחרו באשכול כאשכול הנבחר לתקופה הקרובה. [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/smiley/thankyou.gif]
_____________________________________
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)