לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-11-2008, 22:37
צלמית המשתמש של b.a
  b.a b.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.05.05
הודעות: 4,443
ושוב 1973: "נס" שבירת גשר הגלילים- עמדתי הפרטית

נס גשר הגלילים.



בתודעה הלאומית, נזכר "גשר הגלילים" (להלן "הגשר"), כאמצעי האולטימטיבי, אשר נועד לשמש את צה"ל כאמצעי הצליחה העיקרי, והעברת המערכה לשדה האויב ממערב לתעלה.

זוכרני את הפעילות הקדחתנית והסודית, שרחשה בין סוללות העפר שבאזור "יוקון",דרומית לציר עכביש. כל מי שהיה באזור ידע שדבר מה גדול מתרחש שם, אולם בקול רם לא דיברו עליו. בליל ה-15-16 לחודש, עת החל מבצע "אבירי-לב" להתגלגל, נעור אף הענק מיוקון, שכונה ע"י אריק שרון ברשתות הקשר, "הרתום". הגשר נגרר ע"י גדוד טנקים מחטיבה 421, לאורך ציר עכביש, חצה את גבעת "חמדיה", ומשם החל להידרדר מערבה במורד הגבעה, מעל ציר פוטון, תוך כדי גרימת מהומה רבתי בין הטנקים הגוררים עד כי נשבר. הסתבר, כי תיקונו יערך זמן רב. אירוע שבירת הגשר נתפסת בתודעתנו כעוד אחד מהאירועים הטראומטיים שאפיינו את המלחמה. לדעתי, אירוע שבירת הגשר לא היה אלא נס משמיים. עלי לציין כי שמעתי דעה אחרת, לפיה שרון לא היה מתיר את גרירת הגשר כל עוד לא נוקה ציר טרטור.אך מהאזנתי לרשת מבצעים אוגדה, נראה היה כי לחץ ודחף לקדם את הגשר קדימה.

כאשר ניתנה ההוראה לגרירת הגשר, טרם נפרצו הצירים לכיוון התעלה. אמנם ציר "עכביש" היה פתוח חלקית למעבר כלי רכב, אולם הוא נשלט באש שטוחת מסלול ואש ארטילרית, ממערכי דיוויזיה 16 המצרית, אשר כנפם הדרומית נמתחה לאורך ציר "טרטור". לאורך ציר טרטור פרוסה הייתה , כאמור, דיוויזיה 16 המצרית. עיון במפת ההערכות של דיוויזיה זאת מלמד כי זו פרשה שתי חטיבות ח"יר בגזרה שבין צומת טרטור-לקסיקון ועד איזור "טרטור" 38 בערך, שם פנה המערך צפונה, לכיוון טלויזיה, אל מול המערך הצהלי ב"חמדיה". מערך זה נעזר אף בגדוד הטנקים הדיוויזיוני, אשר פרס לפחות כ- 2 פלוגות, אחת לכל מערך גדודי שנשען על "טרטור".גם גדוד הנ"ט הדיוויזיוני פרס בגזרה, מעט מאחרי גדודי החי"ר. (באיזור סגול 185?).

בליל ה-15-16 לחודש, במקביל לתנועת הגשר מערבה, אמורה היתה חטיבה 14, על שלל יחידות המשנה שלה, לחדור אל מאחרי המערך המצרי, ולהעביר 2 פלוגות טנקים ממערב למזרח, על הצירים "עכביש" ו"טרטור". בכך סבר הפיקוד כי יהא די כדי לפרוץ ולהבטיח את הצירים לכיוון התעלה, ולאפשר, ממש במקביל לפתיחת הציר, את גרירת הגשר לעבר נקודת הצליחה ב"מצמד". תוכנית זאת התעלמה לחלוטין מסעיף האויב בפקודה. איני יודע מה הייתה תמונת המודיעין באשר לפריסת הכוחות המצריים. מובטחני כי הפעלה מינימאלית של מודיעין חזותי, באמצעות תצפיות מאזורי כישוף וחמדיה הייתה מביאה ליצירת תמונת מודיעין, אשר די היה בה כדי ללמד כי המערך המצרי באזור צפוף ביותר. כל מי ששירת באזור, ראה בלילות את כמות הנותבים שהפיק המערך המצרי (והם נהגו לירות בלי הבחנה לעבר טילי ה"קלט" של עצמם, אשר שייטו בלילות לעבר המערכים העורפיים של צה"ל).

ואכן, בליל הקרב של 15-16 לחודש, נתקלה חטיבה 14 בשוליו הדרום מערביים של המערך, באזור צומת טרטור לקסיקון. על הקרב שנערך בצומת נשפכו כבר נהרות של דיו. התוצאה הייתה כי בבוקר ה-16 לחודש הצליחה חטיבה 14, בעור שיניה , לפרוץ את הצומת , אולם כוחה לא עמד לה להמשיך לאורך ציר "טרטור". לטעמי, התכנית התעלמה מהמערך המצרי לאורך טרטור, ולא הייתה ריאלית בשום שלב. מובן כי יתרת המערך המצרי לא נפגעה כלל, וחסמה את המעבר בציר "טרטור". גדוד 599, ששחרר עצמו מתפקיד גרירת הגשר, נשלח ממזרח, לסייע בפריצת הציר, ספג אבידות קשות, וחילץ עצמו דרך תעלת ההשקיה הראשית. ברור, כי לא ניתן היה לגרור כל גשר על הציר. לו לא היה הגשר נשבר בעת הירידה מערבה, הרי שהוא היה מושמד בהמשך הדרך!

אין לי מושג כיצד פעל מערך מודיעין השדה בפד"ם, והכיצד לא נוצר כל ממשק בין מודיעין אוגדה 143 למודיעין אוגדה 162. עובדה, כי בערב ה-16/10 נשלח, באותה זחיחות דעת, גם גדוד 890 לאורך ציר "טרטור", תוך התעלמות מעוצמת המערך. גם גדוד זה הטיח ראשו במערך, והיתר, הלא הוא כתוב על ספר דברי הימים כ"מיתוס החווה הסינית" (למרות שהגדוד לא הגיע מעולם לחווה הסינית).

רק מאמץ של כ- 5 גדודי טנקים, אשר הפעילו אש מושכלת, ממרחק, בלא הסתכנות יתירה, תוך העזרות באש של כאגד ארטילרי, שפעלו משך כל ה-17/10, הביאו, בסופו של דבר, לקיפול המערך המצרי לכיוון צפון, ואפשרו את פריצת ציר "טרטור".

ברור, כי התכנית הצהלית, לגרירת הגשר לא הייתה ריאלית, תכנונה היה חפוז. לא ידוע לי על כל עבודת מטה מסודרת שנערכה לקראת הביצוע, תוך שקלול כל הנתונים הרלוונטיים. דומני , כי רק ידה של אלילת המזל, מנעה את השמדת הגשר. כל זה לא מנע את יצירת מיתוס האסון של שבירת הגשר.

ולסיום גילוי נאות: ביום 17/10 פרס הגדוד שלי בצומת "עכביש-כספי". צפונית לנו רבץ הגשר כגווית נחש שראשו רוצץ. המחזה יצר אצלי (ואני מניח שאצל כל מי שחזה בגשר), תחושת מועקה קשה. רק בימים אלה, 35 שנים אחרי נפל אצלי האסימון. מנגד , נותרה ומנקרת במוחי שאלה חדשה, האם עד כדי כך טחו עינינו מראות?
_____________________________________
.


נערך לאחרונה ע"י b.a בתאריך 10-11-2008 בשעה 22:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 11-11-2008, 11:27
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
עדיין לא התפרסמו הרבה דברים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי b.a שמתחילה ב "ושוב 1973: "נס" שבירת גשר הגלילים- עמדתי הפרטית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי b.a

איני יודע מה הייתה תמונת המודיעין באשר לפריסת הכוחות המצריים. מובטחני כי הפעלה מינימאלית של מודיעין חזותי, באמצעות תצפיות מאזורי כישוף וחמדיה הייתה מביאה ליצירת תמונת מודיעין, אשר די היה בה כדי ללמד כי המערך המצרי באזור צפוף ביותר.


אז מי אני הקטן יוסיף... (תזכיר בלטרון-2)
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 11-11-2008, 18:49
צלמית המשתמש של b.a
  b.a b.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.05.05
הודעות: 4,443
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי irir שמתחילה ב "למיטב ידיעתי:"

א.הגשר נגרר בליל הפריצה ע"י 599. בדוק, מכלי ראשון. חפש "עמי מורג" או "חטיבת הצליחה" וקבל אסמכתא.
ב.כן, האיזור חטף ארטילריה. עד היום אני סובל מטנטון.
ג.באשר ל"הרגשה הלא נעימה"- האם אין בניתוח שעשיתי לעיל משום נחמא-פורתא, אם כי מאוחרת ובדיעבד?
ד.ברור ש"חלקים מגדוד 407 " השתתפו בקרבות על טרטור. שתי הפלוגות שאמורות היו לפרוץ את עכביש וטרטור מכיוון מערב למזרח היו מגדוד 407, כולל מיודענו דני קריאף. שרידי הפלוגות הללו -9 טנקים במספר- צורפו לחטיבה 14, ובכך פורק גדוד 407. חלק מהטנקים השתתפו בכיבוש הצומת יחד עם המח"ט אמנון רשף לעת בוקר.
גשר הגלילים הפגוע, שנשבר על מורדות "חמדיה", תוקן במשך הלילה והבוקר של ה-16 לחודש ולקראת הצהריים חובר לטנקים של גדוד 410 (יהודה גלר), זה החל בגרירה עד מעבר לציר פוטון ועצר עקב כך שהציר היה חסום,, תוך שהטנקים משתחררים מהגשר.ביום 17/10 השתתפו כאמור גדודי חטיבה 600 בקרב האש על ציר "טרטור", כחלק מ5 הגדודים שהשתתפו בקרב. רק בשחר יום 18/10 הסתבר כי המצרים נטשו את המערך שעל הציר. גדוד410 היה הגדוד שנשלח לסייר את הציר, ולוודא שאין עליו כוחות אוייב. בשעות אחר הצהריים חובר הגדוד שוב לגשר והפעם גרר אותו, תחת תקיפה אוירית אל התעלה. הגשר הובא אל גדות התעלה בשעות הערב, כאשר הנחתו בתוך המים נמשכה עד השעות הקטנות של שחר 19/10.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 13-11-2008, 20:33
צלמית המשתמש של roli_bark
  roli_bark roli_bark אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.07.06
הודעות: 923
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "הגשר היבשתי זה היה ממש פרויקט..."

מתוך אתר חיל ההנדסה:

ב-27 באוקטובר החלו דחפורים לדחוף אלפי מ"ק של חול וחרסית משתי הגדות, אל תוך המים. אולם כעבור ימים אחדים התגלעו קשיים: זרמי המים שבתעלה גרפו את החומר בקצב גובר והולך. ככל שהוצרה התעלה, כן גברה מהירות הזרם עד שהגיעה ל-3 מטרים בשניה - זרימה חזקה, שדי בה כדי להפעיל תחנת-כוח בינונית.
הצעת-הפתרון של מומחים היתה להשתמש באבנים גדולות כתשתית לגשר: האבנים יספקו בסיס איתן לגשר ועם זה יאפשרו את מעבר המים ברווחים שביניהן, דבר שיקל את לחץ הזרימה. מיצבור גדול של אבנים, שהכינו המצרים בקרבת מקום לצרכי דיפון התעלה, נוצל לבניית הגשר. לשם הגברה של אספקת האבן פתח צה"ל מחצבה מיוחדת ליד פאיד.
העבודה התנהלה בקצב קדחתני יומם ולילה בידי מפעילי הצמ"ה, רובם אנשים מבוגרים, שגילם הממוצע 48 שנה. טרקטוריסטים "זקנים" אלה גילו דבקות, עמידות ותושיה, שעלו על כל המשוער.
האבנים הגדולות מילאו את התקוות שתלו בהן, אולם עדיין לא מנעו סחף בתשתית הגשר. כיוון שכך הועלה רעיון מקורי: מנמל תל-אביב הישן הובאו 30 סירות גדולות ("מעונות") אשר שימשו בשנות השלושים להעברת מטענים מן האניות לנמל וזה עשרות שנים עמדו בלי שימוש. העיריה שמחה להיפטר מהן באמצעותנו. הסירות מולאו אבנים וחול וטובעו במי התעלה, כדי לשמש בסיס לגשר היבשתי. ואכן, גרוטאות אלה יצרו תשתית איתנה לגשר.
בסוף נובמבר, כשרק 20 מטר הפרידו בין שני חלקי הגשר היבשתי, נפסקה העבודה מסיבות מדיניות. אך באמצע דצמבר, בתום השיחות בין נציגי ישראל ומצרים בק"מ ה-101, חודשה העבודה במשנה מרץ והושלמה תוך 36 שעות.
לאחר כשישה שבועות של עבודה מאומצת, אשר במהלכה שוקעו בתעלה 350,000 מ"ק חול, חרסית ואבן, הועמד לרשות צה"ל גשר, שכמותו לא הוקם מעולם על-ידי שום צבא בתקופה המודרנית. מימדיו היו מרשימים: אורכו 185 מ', רוחבו 22 מ' וגובהו מעל פני המים 2 מ'. עומק המים במקום הקמתו היה 16 מ'. 8 מ' מרוחבו צופו באספלט. 10 מ' יועדו למעבר טנקים ו-4 המטרים הנותרים הושארו כשוליים.
עתה שוב אי-אפשר היה לנתק את הנתיב בין אסיה לאפריקה, שהועמד על-ידי חיל ההנדסה לרשות כוחות צה"ל.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 12-11-2008, 21:46
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
האם זה מקובל לנסוע בשדרה עם פגזים מוכנים לשיגור?
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי irir שמתחילה ב "הניתוח הגיוני"

בתמונות 2 ו-7 רואים בבירור שהפגזים נמצאים מוכנים לירי. האם זה מקובל כך או רק בזמן המלחמה?
הסכנה קיימת שמשהו עלול להתפוצץ, או אם נערכת התקפה אוירית על השיירה כל הפגזים מהרכב הפגוע יפלו על ראשי הידידים...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 13-11-2008, 12:39
  offerd offerd אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.05
הודעות: 3,125
עוד מידע מזכרון אישי וממראה עיניים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי b.a שמתחילה ב "ושוב 1973: "נס" שבירת גשר הגלילים- עמדתי הפרטית"

תרגול גרירת הגשר מלפני המלחמה היה ע"י גדוד מחטיבה 7 שכמובן (כי ככה זה במלחמות) לא היה בכגזרה זו במלחמה.

האחריות לגרירה הוטלה על כוח שלא תורגל אליה.

אריק שרון לחץ על ג'קי אבן המון פעמים (שמעתי את קולו בקשר) לדחוף את הגשר קדימה

והנה סרטון קטן של הגשר בסיני בזמן אמת (לבקשתו של הסמ"פ של רם )



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
_____________________________________
קישורים:
לעפר דרורי / לאתר הגבורה
לפלוגה י'/79 / לגדוד 79

להצטרפות לרשימת התפוצה של עפר דרורי, שלח דוא"ל ל:
drori-post+subscribe@googlegroups.com

להצטרפות לרשימת התפוצה של אתר הגבורה, שלח דוא"ל:
gvura+subscribe@googlegroups.com


נערך לאחרונה ע"י offerd בתאריך 13-11-2008 בשעה 12:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 13-11-2008, 13:29
  שריונר מרובע שריונר מרובע אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.05
הודעות: 637
אכן,
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי offerd שמתחילה ב "עוד מידע מזכרון אישי וממראה עיניים"

מי שתרגל את גרירת הגשר היה גדוד 82, ואני, שהייתי מ"מ בגדוד, גררתי פעמים רבות - לא את גשר הגלילים אלא דוברות, - בזמני גשר הגלילים לא היה מוכן עדיין .

את התרגול ביצענו בדגם של התעלה - דגם יבש, כמובן - שניבנה בצאלים.
הדגם היה בנוי מסוללה בצד שלנו, שטח של 'מים', וסוללה 'מצרית' בה היו מוצבים ותעלות קשר.

את הדוברה רתמנו לטנק בעזרת כבל הגרירה של הטנק, וגררנו את הדוברה, שעדיין היתה בלי גלגלים, אל הפירצה שעל שפת התעלה, שם חיכה טנק שרמן דחפור, שדחף את הדוברה אל 'המים'.

לאחר מכן חצינו את התעלה בפירצה אחרת, עלינו- יחד עם חי"ר- על הסוללה המצרית, ודהרנו לאורכה תוך כדי ירי, כאשר קצין חי"ר מחזיק בטלפון האחורי ומציין לנו מטרות כשהוא נושם ומתנשף, ומתחנן שניסע לאט....

לאחר זמן-מה הותקנו גלגלים על הדוברות, והגרירה היתה קלה יותר, אבל אז הייתי כבר בגיזרה אחרת....



------------------------------------
חיל השריון: נלחמים בישיבה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 13-11-2008, 15:46
  מאצו פיצו מאצו פיצו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.07.07
הודעות: 253
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי שריונר מרובע שמתחילה ב "אכן,"

הפלוגה שיועדה לגרירת הגשר היתה פלוגתו של אלי גבע, אשר אמורה הייתה לרדת לתעלה.
לפי האמור אצל מילשטיין, הפלוגה הועלתה לרמה כיוזמה עצמאית של מח"ט 7, אשר בכך הביא לתקלות שהתרחשו בעת הגרירה ע"י יחידות לא מנוסות.:
ציטוט:
"כשיצא אריק שרון בראש אוגדתו לצליחת תעלת סואץ בתפר בין הארמיות, במבצע "אבירי לב", בלילה שבין 15 ל-16 באוקטובר, הוא היה אמור לצלוח את התעלה בעזרת גשר הגלילים. אבל לא היה מי שיגרור את הגשר, כי הפלוגה היחידה בצה"ל שהתאמנה בגרירת הגשר היתה פלוגת טנקים מחטיבה 7 גדוד 82 בפיקודו של אלי גבע (שהתפרסם אחרי עשר שנים בסירובו לפקד על חטיבה 7 בפריצת צה"ל למערב בירות במלחמת לבנון). מפקד החטיבה, אביגדור בן גל, קיבל פקודה להשאיר את הפלוגה במתקן אימוני הצליחה של צה"ל, ליד קיבוץ זיקים. הוא הפר פקודה, העלה את פלוגת גבע לרמת הגולן, ואחרי פרוץ המלחמה סרב פקודה ולא החזיר את פלוגת גבע דרומה. אלי גבע: "לא היה היגיון להעלות את הפלוגה שלי לרמת הגולן. זה היה אינטרס של יאנוש. הוא רצה שהפלוגה הטובה ביותר בחטיבה תהיה אתו. אני מניח שצה"ל היה מתפקד יותר טוב במערכת הצליחה בסיני, אילו היינו שם. הרי התאמנו כשנה בגרירת הגשר. אנשי המילואים גררו את הגשר בלי להתאמן והיו להם תקלות טכניות. אחרי המלחמה אמר לי יאנוש שהוא העריך שמלחמה תהיה רק בצפון ושלא יהיו זקוקים לנו בתעלת סואץ, שתישאר שקטה. לכן העביר אותנו לרמת הגולן, בניגוד לפקודה ובניגוד להגיון צבאי".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 14-11-2008, 07:39
  שריונר מרובע שריונר מרובע אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.05
הודעות: 637
לא מדויק
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי מאצו פיצו שמתחילה ב "הפלוגה שיועדה לגרירת הגשר..."

בגרירה התעסקו שתי הפלוגות המבצעיות בגדוד 82, לא רק פלוגתו של אלי גבע שבזמני היה בכלל סמ"פ...

בגדוד היו עוד 3 פלוגות צמ"פ, 2 מהן של גדוד 75 שאליו הועברו פלוגות החרמ"ש, והוא עסק בעיקר בפיתוח לוחמת חרמ"ש רכובה, אותה לוחמה שכל כך בלתי אהודה על משתתפי הפורום החירניקים...

בשעת חרום היה הגדוד הזה מקבל את פלוגות הטנקים, ומעביר פלוגת חרמ"ש לשני הגדודים האחרים.

לא הופתעתי שגבע אמר שפלוגתו היתה הטובה בחטיבה. כבר אז הוא נודע בשחצנותו שלא היה לה כיסוי בשטח: ראינו את ביצועיו העלובים במלחמת יום כיפור ובשל"ג.

אפילו קהלני מתאר בסיפרו "עז 77" את גבע כשחצן בלתי ממושמע שיודע הכל יותר טוב..

אבל הגרירה היתה רק חלק קטן באמונים שלנו, והמח"ט גבי עמיר ז"ל היה חוזר ומדגיש שהעיקר הוא הלחימה בצידה המערבי של התעלה.



--------------------------------------------
חיל השריון: נלחמים בישיבה.

נערך לאחרונה ע"י שריונר מרובע בתאריך 14-11-2008 בשעה 07:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:52

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר