לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 07-06-2005, 13:28
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אז ככה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Spawn שמתחילה ב "מה ההבדל בין טייסי ה-NAVY לחיל האוויר?"

בארה"ב הצבא מחולק לזרועות - כלומר צבא, צי וחיל אויר. לכל אחד מהם (בגדול) חיל אויר משלו המאומן לבצע משימות האופייניות לזרוע:

לצי - כושר פעולה ימי (נושאות מטוסים), נצ"ל וטילים
לצבא - תקיפה מסק"ר וסיוע קרוב
לחיל האויר - יירוט, תקיפה, טילים וזרוע אסטרטגית

TOP GUN הוא לא בית ספר לטיסה אלא מסגרת לאימון לוחמת אוויר לטייסי הצי - כמו שנאמר בסרט המפורסם - היחידה הוקמה עקב יחס הפלות גרוע למדי של הצי במלחמה (ויאטנם?).

בארץ יש יחידה דומה - קוראים לה ביסל"א - בית הספר ללוחמת אוויר בה מוכשרים טייסי קרב במסגרת האימון שהם עוברים לאחר סיום קורס טייס (ואחרי קאמ"מ).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 10-06-2005, 03:30
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
הערות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Spawn שמתחילה ב "מה ההבדל בין טייסי ה-NAVY לחיל האוויר?"

א. אי אפשר לטעון שטייסיו של גוף אחד יותר טובים מאלה של גוף אחר, במיוחד כשמדובר בגופים גדולים כל כך שלכל אחד מהם אלפי טייסים בעשרות סוגי תפקידים שונים.
טופ גאן אולי שייך לצי, אבל באותה מידה אפשר להציג את טייסי טייסת 64 המדמה פעילות אויב ושטייסיה אמורים להיות הדוגפייטרים הטובים בעולם (אין צורך להזכיר אפילו את העובדה שגם ככה התפישה של טייס טוב כבר מזמן חרגה מעבר לכישוריו בקרב אוויר).
וזה רק בתחום טייסי הקרב...

ב. אין יותר דבר כזה" טופ גאן". החל משנת 96 פועלים ביה"ס למערכות קרב של הצי (שכונה טופ גאן), ביה"ס לתקיפה של הצי וביה"ס להתראה מוקדמת של הצי במתכונת משותפת הנקראת NSAWC - Naval Strike and Air Warfare Center בבסיס פאלון.
אגב, הקורסים בו החלו בשנת 69, והוא זכה לעצמאות ב 72, לפני שמלחמת ויאטנאם נגמרה שלא לדבר על הפקת מסקנות מלקחיה.
ג. תוצאה נוספת של הירידה בכוחה האווירי של ארה"ב מעל ויאטנם הייתה הקמת מרכז האימונים המפותח ביותר בעולם בנליס והתחלת תרגילי רד פלאג- שלדעתי תורמים לא פחות לטייס ולאיכות הכוח האווירי באופן כללי.
אגב, תפקידה של NSAWC היא לא סתם לאמן טייסים, אלא גם להיות הגורם המפתח בכל הנוגע לטקטיקות לוחמה חדשות במגוון תחומים. כלומר הם אלה שאחראים שהעליונות האווירית תישאר גם אם האיום משתנה ומתפתח.
"איך להלחם בקרבות אוויר" הטייס כבר ילמד באמצעות אימונים ארוכים ומתמשכים, בקרבות מדומים נגד טייסים מהטייסת שלו ונגד טייסות אחרות, לא במהלך קורס של כמה שבועות/חודשים, לא משנה עד כמה אותו בי"ס טוב.
ד. כפי שנאמר לכל כוח מטרות משלו, וזו עוד סיבה שאין להשוות ביניהם. טייסי הצי וחה"א לדוגמא מתפרסים על פני מספר תפקידים, בעוד שטייסי המארינס מתרכזים כמעט לגמרי במקצוע התקיפה וסיוע קרקעי לשאר המארינס.

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 10-06-2005 בשעה 03:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 10-06-2005, 19:33
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
על טייסים קצינים וטייסים שאינם קצינים
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי יהושע הפרוע שמתחילה ב "ובנוסף......"

בארה"ב יש מעמד יחודי של קצונה, משהו שאינו מוכר בארץ: Warrant Officer. מה זה ?
קצין בארה"ב מקבל מינוי תקני של הקונגרס לתפקידו (Commision), ואת זה הוא מקבל בשתי דרכים - הראשונה לאחר ששירת בתפקידי חוגרים ויצא להכשרה לקצונה (OCS) - וזו הפחות נפוצה; ולאחר תואר אקדמי, שיכול להגיע מאוניברסיטה עצמאית ואח"כ הכשרה לקצונה, או מאקדמיה צבאית. קצין כזה מתקדם עם הזמן בתפקידו, עולה בדרגה ובתפקיד - בדיוק כמו שאנחנו מכירים בצה"ל.
מעמד הביניים שהוזכר לעיל משמעו שהקצין אינו מקבל מינוי מהקונגרס, אלא עובר ועדה המסמיכה אותו ונותנת לו את כתב המינוי (וכל הוא חוסך בחינות ואקדמיה). המקור של התפקיד הזה הוא של איש קבע המעוניין לעסוק בתפקיד ספציפי לאורך שנים, מבלי לעסוק בפיקוד ובקידום כזה. ה"קידום" בתפקיד הזה הוא בתוך 5 דרגות מצומצמות, הבאות להראות על וותק:
Warrant Officer - WO1 - דרגה שלמעשה אינה קיימת עוד
Chief Warrant Officer - CWO מ-CWO2 עד CWO5.
המעמד הזה, שבעברית אין לו מקבילה (ניסו תת קצין, רב נגד - אבל זה לא מעביר את המהות), הוא מעמד ביניים אם כי CWO3 מקביל בתנאי השירות שלו לסא"ל. החבר'ה הללו עוסקים שנים רבות במקצועם, ונחשבים למומחים. דוגמה אחת שעולה לי בראש היא קליף וולקוט - טייס "סופר 6-1", הבלקהוק שהתרסק במוגדישו - הוא היה CWO3.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 18-02-2011, 23:23
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,822
הקפצה לטובת הרחבה בנושא
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "על טייסים קצינים וטייסים שאינם קצינים"

בתחילת השבוע היה אירוע קבלת פנים רשמי לאדמירל מאלן בשגרירות ארה"ב בתל-אביב, אליו הוזמנו גם מספר לא אמריקנים (אגב זהו ביקורו החמישי או השישי של מאלן בישראל, תלוי את מי שואלים). במהלך האירוע יצא לי לשוחח עם אחד מחברי פמליית האדמירל, בחור מבוגר לדעתי נושק ל 70 העובד כיועץ לפנטגון בנושאים שונים שאינם רלוונטיים לדיון זה. הבחור שירת בצי האמריקני שנים רבות והשתחרר בדרגת רס"ן בתחילת שנות ה-80. הוא והאדמירל הכירו בנסיבות שאותן לא פירט, אם כי טרח לציין שדרכם המקצועית בצי מעולם לא הצטלבה (מאלן בילה את רוב שנותיו בים על משחתות וסיירות בעוד שהבחור שירת על נומ"טים). מה שמעניין בסיפור ורלוונטי לאשכול הנושן הזה היא העובדה שהבחור שירת מספר שנים כנווט-מפציצן (bombardier-navigator) תחילה במערך ה A-3 ולאחר מכן ב A-6 בעודו חוגר. לדבריו בניגוד לח"א האמריקני, שם הנווט-מפציצן היה מאז ומעולם תפקיד בתקן קצין בלבד, הרי שבצי התפקיד היה מאויש חלקית בחוגרים, כאשר במקרים אלו הקידום אליו נעשה מתוך מערך החמשים והטכנאים בטייסת/בכנף עצמה ולא מקורס ייעודי, בדומה אולי לדרך שבה קודמו בעבר מכונאים לתפקיד של מכונאי מוטס בטייסות המסע"ר. לדבריו בסביבות 1964 נכנס לתפקידו שר ימייה חדש והחליט לבטל סופית את המסלול הנ"ל, זאת בין היתר עקב טענות בלתי פוסקות על אפליית החוגרים לטובת הקצינים המשרתים בתפקידים דומים (נשמע מוכר??). ל BN הפעילים הוצע מסלול קידום של "קצין זמני", כאשר החוגרים מביניהם קודמו לדרגת ENSIGN (סגן משנה) והנגדים מביניהם קודמו לדרגת LTJG (סגן זוטר, דרגת ביניים שאינה קיימת בח"א ובארמי). מי שסירב להצעה או שהיה קרוב לסיום שירותו, טיסותיו הופסקו למעט בודדים חריגים ש "משכו" שנה נוספת. מאחר ולא עברו הכשרת קצונה מסודרת, ה BN "המשודרגים" היו מוגבלים לשירות במקצועם הספציפי בלבד ולא הותר להם להתקדם במסלול פיקודי. בה בעת כן הותר להם להשתלב בתפקידי הדרכה ולעבור למערכים אחרים כמו תדלוק, תובלה ימית וכו'. רבים נפלו במלחמה הארוכה בויאטנם ובתאונות. בחלוף השנים המשיכו חלקם בכל זאת לקריירה צבאית ארוכה ומגוונת בצי האמריקני ואחדים אף הגיעו לדרגות סא"ל. סיפור מעניין ולא מוכר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 19-02-2011, 15:36
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
?
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "אם כבר הקפצת..לגבי הדיון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
אם כבר הקפצת..לגבי הדיון הנ"ל...למיטב התרשמותי ולמרות הסייגים של "ארגונים גדולים, אי אפשר להשוות וכו') כיום טייסי חיל האויר האמריקאי פשוט יותר טובים (בממוצע כמובן..) מטייסי הNAVY...
יש לזה הרבה סיבות, והן מסבירות גם למה פעם הNAVY היו כנראה יותר טובים...
ההשוואה היא בין טייסי הקרב בלבד כמובן..
זאת דעתי האישית.


"אמיל" ! תגובה שכזו לא ציפיתי לקבל ממך...

בממוצע? איזה ממוצע? של אילו פרמטרים?
איך ניתן להשוות בין טיסים של פלטפורמות שונות ומשימות שונות?
כיצד נשווה בין טייס F15 לבין טייס f14 או F18 ?

אני מניח (מניח.לא יודע או חושב או מכיר. מניח ) שיצא לך לטוס ולדבר יותר עם/מול טייסי חא"א ולא צי או מארינס. אני צודק?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 19-02-2011, 17:57
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר אדום
"אמיל" ! תגובה שכזו לא ציפיתי לקבל ממך...

בממוצע? איזה ממוצע? של אילו פרמטרים?
איך ניתן להשוות בין טיסים של פלטפורמות שונות ומשימות שונות?
כיצד נשווה בין טייס F15 לבין טייס f14 או F18 ?

אני מניח (מניח.לא יודע או חושב או מכיר. מניח ) שיצא לך לטוס ולדבר יותר עם/מול טייסי חא"א ולא צי או מארינס. אני צודק?

באותם פרמטרים שבהם פלה ומראדונה הם השחקנים הכי טובים בכדורגל..
לא ברור לי מה לא ברור לך..
מה הבעיה להשוות בין טייס F-14 ל F-15? או טייס של F-18 מול טייס
F-16...
וכמה שנים אנחנו נגלוש כאן ואתה תופתע ממני בתחומים האלה במקום לפקפק בעצמך?
כמובן שההנחה שלך שגויה גם כן.
סיכום, אם יש לך שאלות שאתה לא מבין נסח אותן כך ותקבל תשובה...אם באת סתם לעורר מהומה אז עזוב..
ד"ש לאח שלך.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 19-02-2011, 20:51
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
תודה
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=שחר אדום]"אמיל" ! ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
באותם פרמטרים שבהם פלה ומראדונה הם השחקנים הכי טובים בכדורגל..
לא ברור לי מה לא ברור לך..
מה הבעיה להשוות בין טייס F-14 ל F-15? או טייס של F-18 מול טייס
F-16...
וכמה שנים אנחנו נגלוש כאן ואתה תופתע ממני בתחומים האלה במקום לפקפק בעצמך?
כמובן שההנחה שלך שגויה גם כן.
סיכום, אם יש לך שאלות שאתה לא מבין נסח אותן כך ותקבל תשובה...אם באת סתם לעורר מהומה אז עזוב..
ד"ש לאח שלך.


תודה.

הפעם אני שואל באמת וללא כוונת ריב ומדון...

כיצד נשווה בין טייסי צי לחאא? השוואה אפשרית לדעתי רק אם שני המתמודדים יטוסו באותם מטוסים ויטוסו משימות זהות. אחרת, ההשוואה היא לא השוואה.
אני שואל ברצינות ואודה לתשובה רצינית
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 19-02-2011, 21:35
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "תודה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר אדום
תודה.

הפעם אני שואל באמת וללא כוונת ריב ומדון...

כיצד נשווה בין טייסי צי לחאא? השוואה אפשרית לדעתי רק אם שני המתמודדים יטוסו באותם מטוסים ויטוסו משימות זהות. אחרת, ההשוואה היא לא השוואה.
אני שואל ברצינות ואודה לתשובה רצינית

בדיוק,
המשימות אותן משימות והמטוסים אותם מטוסים.
F-18 ו F-16 מטוסים דומים מאוד, בוודאי באימונים, גם ה F-15 די דומה להם ה f-14 היה קצת יותר מיושן אבל גם הוא בתמונה הגדולה לא שונה ממש והוא כבר לא בשירות אז זה לא מאוד קריטי. השוואה בין שלושת הראשונים היא פשוטה מאוד, האחרון קצת יותר קשה אבל גם כאן זה לא ממש מסובך למי שיודע על מה להסתכל...
משימות? מה בדיוק ההבדל בין המשימות? לא רואה שום הבדל בין משימות מטוסי הקרב של ה NAVY לבין משימות מטוסי הקרב של AF, מעבר לזה שבסוף הNAVY נוחתים על נושאת מטוסים..לא סתם טייסים עוברים בין ה NAVY ל AF ללא ביצוע קורס טיס חדש.בסוף זה אותו הדבר בדיוק.
ככה אני משווה והנה המסקנה שלי (אכן ממדגם לא רחב, אבל יש סיבות ברורות למדוע זה המצב): כיום טייס ה AF הממוצע טוב מטייס ה NAVY הממוצע בתחום הטיסה הקרבית.
זהו.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 19-02-2011, 22:50
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי brotus2 שמתחילה ב "אתה עונה על שאלה אחת אבל בונה שאלה נוספת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי brotus2
אני לא מבין כלום בנושא
אבל הצלחת לסקרן אותי
בשתי הודעות האחרונות דיברת על סיבות ברורות למה הטייסים של ח"א טובים יותר
ופעם היו אלו של הצי
מה הסיבות הברורות?

או קי:
הסיבות להערכתי:
1. פעם הAF היה הרבה יותר גדול, הוא קטן בהרבה יחסית לכמה שה NAVY קטן (לא מכיר את המספרים המדויקים אבל הם לא קטנו באותה מידה)...כשיותר קטנים יותר קל לשמור על רמת ממוצעת גבוהה.
2. פעם ה NAVY היה מסתובב בעולם ורואה אקשן ואילו חלקים גדולים ב AF היו תמיד נשארים בבית (ANG למשל..) כיום גם ה ANG יוצא מתחומי ארה"ב וגם הפעילות ב 20 שנה האחרונות היתה כזו שה AF תמיד ראה הרבה אקשן, אם זה בעיראק, קוסובו אפגניסטן וכו'.
3. ל NAVY קשה מאוד להתאמן על הנושאת מטוסים בגלל שהם חייבים לטוס עם בידוני כנף..זה גורם לאימון בעיתי הרבה מאוד מהזמן, אני חושב שהחוקים שלהם פעם וגם המטוסים היו כאלה שהם יכלו להתאמן הרבה יותר טוב גם על הנושאת.
4. הקשרים ארגוניים: לNAVY היה קל פעם להיות מרוחק ולעשות מה שהוא רוצה, דבר שאולי לא היה מיטבי לבטיחות אבל תרם לרמה של הטייסים..עם הפתחות הטכנולוגיה והתקשורת ב 20 שנה האחרונות גם כל מה שקורה על הנושאת מטוסים מגיע לעיתונות..אז הם נהיו מרובעים כמו ה AF...
יש עוד סיבות שאני בטח לא יודע...
זהו
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 24-02-2011, 09:49
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=מקצוען צנצנת]התכוונתי..."

ואולי הכל נובע מהבדיחה המפורסמת בעקבות נחיתתו של אורי ירום על נושאת מטוסים ביוני 1958.
"אחד הקטעים הקלאסיים הוא סיפור נחיתתו במסוק על סיפונה של נושאת מטוסים אמריקאית: ביוני 58', במהלך חיפוש אחר האונייה נגבה ששטה בלב ים, על מנת לחלץ מסיפונה מלח שהתחשמל, נחבל והיה בסכנת חיים, נקלע מסוקו למצוקת דלק קשה. הנווט הבחין בספינה במים, שהתבררה כאחת משייטת אוניות מלחמה שהקיפו נושאת מטוסים של הצי השישי האמריקאי ששייט באזור. ירום הבחין בכמה מסוקי צי שחגים ונוחתים לפי סדר על סיפון נושאת המטוסים. הוא הצטרף לזנב השורה, וללא קשר אלחוטי עם אנשי נושאת המטוסים, נחת על סיפונה. לאחר שהופגש עם מפקד הספינה, נסק ממנה כאשר מסוקו מתודלק, שאגות גיל של המלחים מלוות אותו, ומיקומה של הנגבה ידוע לו בזכות המכ"ם האמריקאי"
http://www.nrg.co.il/online/archive/ART/190/362.html
כיוון שאורי ירום היה בדחן, הוא סיפר שלאחר הנחיתה, כאשר שאלו אותו מדוע הוא נחת על נושאת המטוסים, הוא הגיב ב "חשבתי שזו אחת משלנו"
לימים הבדיחה התגלגלה ל"טייס f-15 ישראלי שנחת על נושאת מטוסים אמריקאית..."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 20-02-2011, 14:00
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "הקפצה לטובת הרחבה בנושא"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
הבחור שירת מספר שנים כנווט-מפציצן (bombardier-navigator) תחילה במערך ה A-3 ולאחר מכן ב A-6 בעודו חוגר. לדבריו בניגוד לח"א האמריקני, שם הנווט-מפציצן היה מאז ומעולם תפקיד בתקן קצין בלבד, הרי שבצי התפקיד היה מאויש חלקית בחוגרים, כאשר במקרים אלו הקידום אליו נעשה מתוך מערך החמשים והטכנאים בטייסת/בכנף עצמה ולא מקורס ייעודי, בדומה אולי לדרך שבה קודמו בעבר מכונאים לתפקיד של מכונאי מוטס בטייסות המסע"ר. לדבריו בסביבות 1964 נכנס לתפקידו שר ימייה חדש והחליט לבטל סופית את המסלול הנ"ל, זאת בין היתר עקב טענות בלתי פוסקות על אפליית החוגרים לטובת הקצינים המשרתים בתפקידים דומים (נשמע מוכר??).

בעבר היה די נפוץ לראות טייסים שאינם קצינים. אם אני זוכר נכון עזר וייצמן היה טייס קרב בדרגת סמל בשירותו בחיל האוויר הבריטי ויש לי גם איזה זכרון עמום של טייסים חוגרים בחיל האוויר הישראלי בשנותיו הראשונות (למרות שבזה אני לא בטוח).
בחיל האוויר האמריקאי היו תפקידי צוות אוויר לחוגרים במלחמת העולם השנייה (מטילנים, מקלענים וכו') וייתכן שגם לטייסים. לא יודע מתי בוטל העניין הזה.

ובצי האמריקאי, אגב, יש בשנים האחרונות תכנית להכשרת נגדים בכירים כטייסי מטוסי סיור ומסוקי סער, שאחריה הם נשארים נגדים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 14-06-2005, 04:41
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
לא בדיוק חילות, ולא בדיוק צבאות
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי קלע_של_גדנע שמתחילה ב "בשיחה עם אמריקאי ועם עוד בדיקות באינטרנט"

המונח המדויק ביותר הוא זרועות.
הם לא צבאות נפרדים , משום שהם בעצם כפופים לאותו מטכ"ל ודרג החלטי.
הם גם לא בדיוק חילות, כי לכל אחד מהם דרגות שונות, מדים שונים, מערכת צבאית שונה, בסיסים משלו וכן הלאה, כאילו היו צבאות שונים.
הם אולי נפרדים אחד מהשני מבחינת הלוגיסטיקה,מנהלה וכו', אבל בשדה הםשואפים לפעול ביחד, כאילו היו גוף אחד. נכון שבד"כ משימות של של חיל האוויר ישאפו להיות רק של חיל האוויר, עם עזרה מינימלית של מטוסים מהצי או המארינס, או משימות של צבא היבשה בלי כוחות קרקע של המארינס, אבל זה בגלל שיותר פשוט לנהל מבצעים כאלה מבחינה ארגונית. בשנים האחרונות המגמה הייתה לאחד את הזרועות ולהגביר את שיתוף הפעולה ביניהם, אבל בכל זאת יש דברים שקשה להחליט.
השם "חיל האוויר" האמריקאי אולי מרמז שזהו חיל האוויר היחיד של אותה מדינה, אבל למעשה כולל מספר חילות אוויר קטנים אשר כל אחד בעל פיקוד משלו (כמובן שכולם כפופים למפקדת אוויר אחת), כאשר לכל חיל אוויר כזה יש טייסות קרב נפרדות משלו. כנ"ל המצב לגבי חיל היבשה (ארמיות) וחיל הים (ציים). הפרדה כזו היא הכרחית כאשר מדובר בכוח צבאי כל כך עצום, חייבים הפרדה כדי לשמור על הסדר.

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 14-06-2005 בשעה 04:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:07

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר