לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 10-01-2011, 21:54
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "אולי תנסה פעם להשתמש בביקורת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
אולי תנסה פעם להשתמש בביקורת בונה?

לעצם העניין - גירסאות הראשונות (A/B) של F-16 וF-15 אכן נועדו להשגת עליונות אווירית, עם יכולות תקיפת מטרות קרקעיות מאוד משניות. בגירסאות C/D הם הפכו לנושאי החימוש המדוייק ולכן למטוסים רב-משימתיים (multirole). מטוסי F-15I ו-F-16I הם יותר מטוסי תקיפה\מפציצים טקטיים מאשר המטוסים להשגת עליונות אווירית.

כתבתי ביקורת בונה הרבה פעמים והיא: נא לא לכתוב על דברים שלא מבינים בהם..
לא דייקת גם אתה...F-16A היה בהתחלה מולטי F-15A היה בהתחלה עליונות, שניהם יצאו בסוף מולטי כשל F-16 יתרון מסוים בא"ק ולאף- 15 בעליונות. יתרונות קטנים שהלכו והצטמצמו לאורך השנים...
כבר הרבה שנים כל הדגמים כולם טובים מאוד גם בעליונות וגם בא"ק עם יתרונות וחסרונות לכל אחד מהדגמים, אבל סך הכל כולם טובים מאוד בהכל. להגיד שאין תחליף לאף-15 בעליונות זאת בדיחה.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 10-01-2011, 23:24
  רס"ר רס"ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.09.09
הודעות: 166
ועל מה כבודו מסתמך
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=רס"ר] לי זה די מוזר..."

אנוכי רק על 16 שנות שרותי בחייל .
נכון גם F16 יכול לירט והוא אפילו טוב מאד בזה ,היה אפילו מי שהגדיר את בנצים כמטוס הדוג פייט הטוב בעולם .
והיות שהנ"ל היה אחד הטיסים הבחירים בחייל ולימים גם מח"א אני נוטה לקחת את הדברים שלו כנכונים.
אבל וזה אבל גדול גם עם כל שיפורים ועם כל החימוש החדש שנרכש במהלך השנים הוא עדין לא מתקרב אפילו ליכולות של F15 לטווחים אוו לכושר נשיאת החימוש שלו .
מצד שני הF15 כמו גם הF14 של הצי תוכננו סביב משימת הירוט והעליונות האווירית ובנוסף תוכננו גם עם יכולת לשאת חימוש אוויר קרקע אם וכאשר זה יהיה הכרחי .
מקורות ?
קח ליד כל ספר תעופה בעולם וכל ביטאון תעופה מהשנים הרלוונטיות ותתרשם מהכתבות שם וגם מאופי הפרסום שהמטוסים קיבלו ומדברי המפעלים המיצרים .
בקיצור F16A/B -מטוס רב משימתי קל משקל (מחליף לA4 ואחרים ) עם יכולת א"א מעולה בהתחשב
בכך שזה לא התפקיד העיקרי שלו .
F16C מטוס רב משימתי עם יותר יכולות קרקע ויותר חימוש בחות תמרון וביצועי א"א
F16D-מטוס מכוון א"ק בעיקר גם על חשבון יכולת א"א .
F15 מטוס ירוט /עליונות אווירית עם יכולת משנה לא"ק למעט דגמי הE/I/S ששם הדגש הוא א"ק
_____________________________________
פעם היתי סמל ראשון אבל נתקע לי החשבון ....


נערך לאחרונה ע"י רס"ר בתאריך 10-01-2011 בשעה 23:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 11-01-2011, 08:23
  רס"ר רס"ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.09.09
הודעות: 166
איפה אתה רוצה להתחיל
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=רס"ר] F16C מטוס רב..."

במשקל ?
במנועים +תוכנה?
בגרסת תוכנה ?
לא על הכל אפשר אוו צריך לדבר בפורום פתוח .
וכן אני מסכים איתך שחשיבות הדוג פייט הולכת ויורדת והיום סביר להנייח ש90% מהפלות לפחות יהיו
מטווח גדול בחימוש חכם ,ובטילים מונחי חתימה טרמית של הדור החמישי לא ממש משנה מה הפלטפורמה המשגרת ............

ועדין שום F16 לא מגיע ליכולות א"א של F15 לא בכושר נשיאת החימוש ולא ביכולות מכ"מ וחישנים
קח לדוגמה את הסדנאות שנערכו בזמנו מול המיג 29 המזרח גרמנים לשעבר ותראה מה עשו הF16
ומה עשו הF15 .
אז נכון זה היה מזמן ומעז כל המטוסים שודרגו כדי לתת מענה לבעיות שהתגלו שם אבל עדין ההבדל קיים פשוט כי הבדל תיכנוני מובנה .
_____________________________________
פעם היתי סמל ראשון אבל נתקע לי החשבון ....

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 11-01-2011, 10:11
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי רס"ר שמתחילה ב "איפה אתה רוצה להתחיל"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רס"ר
במשקל ?
במנועים +תוכנה?
בגרסת תוכנה ?
לא על הכל אפשר אוו צריך לדבר בפורום פתוח .
וכן אני מסכים איתך שחשיבות הדוג פייט הולכת ויורדת והיום סביר להנייח ש90% מהפלות לפחות יהיו
מטווח גדול בחימוש חכם ,ובטילים מונחי חתימה טרמית של הדור החמישי לא ממש משנה מה הפלטפורמה המשגרת ............

ועדין שום F16 לא מגיע ליכולות א"א של F15 לא בכושר נשיאת החימוש ולא ביכולות מכ"מ וחישנים
קח לדוגמה את הסדנאות שנערכו בזמנו מול המיג 29 המזרח גרמנים לשעבר ותראה מה עשו הF16
ומה עשו הF15 .
אז נכון זה היה מזמן ומעז כל המטוסים שודרגו כדי לתת מענה לבעיות שהתגלו שם אבל עדין ההבדל קיים פשוט כי הבדל תיכנוני מובנה .

שמע, אתה חייב להפסיק, אין לך מושג על מה אתה כותב, זה לא רציני ולא מכובד.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 11-01-2011, 19:02
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי רס"ר שמתחילה ב "אוו אז אולי תשכיל אותנו באמת למה הם לא רלוונטים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רס"ר
כי בנתיים לא ראיתי ממך כלום ידע חוץ מלהגיד וזה "קישקוש" וזה "בלשבוש" .

ממש לא נכון, כתבתי לך בפירוש.
למטוסים המקבילים (Aמול A וכו') יש יחס דחף משקל דומה יחסית, יציבות כאמור אינה רלוונטית, והשורה התחתונה- גרפי תמרון ואנרגיה זהים כמעט לגמרי ולכן הם מתמרנים כמעט אותו הדבר עם יתרונות וחסרונות קטנים מאוד לכל אחד מהצדדים ולכן גם שווים למדי בדוג פייט.
כמובן שדגמי A (גם ב15 וגם ב 16) הכי טובים, אח"כ C ולבסוף I, אבל גם הם לא מאוד רחוקים אחד מהשני, בוודאי לא במצבים של 2 מול 2 ומעלה שבהם החשיבות של מעלה לשניה שמטוס מתמרן הינה פחות חשובה יחסית...
שורה תחתונה: אף 16 ואף 15 דומים מאוד ביכולות העליונות אוירית שלהם וביכולת הדוגפייט שלהם. מי שאומר לך אחרת לא ממש יודע.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 11-01-2011, 19:44
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי רס"ר שמתחילה ב "עזוב את הביטאון והאינטרנט"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רס"ר
אם אתה משרת מספיק שנים בחייל אז אתה יודע מה יש על מטוס ירוט בכוננות ,לא?!
דחף של המנועים אתה יודע ?!
משקל המראה בסיסי של הכלים אתה יודע ?!
משקל חימושים אתה יודע ?!
תעשה חשבון תגיעה לאיפה שהגעתי .
מזה דוג פיט אתה יודע ?!
איך נראים התמרונים הבסיסים אתה יודע ?!
תכיף תכניס למשוואה גם את הבקר והנ"מ ....
אם אתה יודע את התשובות אז אתה מבין שאני צודק אם לא אז פשוט קשקשן שחושב שלבוא ולזרוק
בוץ על כולם יגרום לך להראות יותר חכם .
יש לי חדשות בשבילך ,ההיפך הוא הנכון .
כל טוב ויום טוב

יש לי את מלוא הכבוד לרס"רים בחיל האויר, אבל עם כל הכבוד לך, אין רס"רים שתפקידם לדעת "את התמרונים הבסיסיים" כפי שאתה מכנה זאת, ובוודאי לא מה זה דוג פייט, עם כל הכבוד, באמת ויש הרבה כבוד עידן סמלי הטייס פס מן העולם ובוודאי בחיל האויר לפני שנים רבות, אז סלח לי אבל אין שום סיכוי שאתה כרס"ר מבין בזה משהו.
עכשיו לא רק שאני יודע שאתה לא צודק, אני יודע שאתה טועה ומקשקש, זה לא התחום שלך אז בבקשה שב ושתוק כי קצתנ מאס לי מהויכוח הזה, הסיבה היחידה שאני ממשיך לענות לך זה שאנשים עוד עלולים לקרוא את מה שאתה כותב ולחשוב שזה נכון ולי יש אובססיה קטנה עם מידע מוטעה כאן בפורום.
אז תפסיק עכשיו להתעסק עם דברים שהם לא התחום שלך ותתעסק בדברים שאתה מבין בהם.
אף-16 ואף 15 דומים מאוד ביכולות הדוג פייט שלהם, עכשיו תעבור בבקשה נושא כי אתה עושה מעצמך בדיחה.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 11-01-2011, 19:55
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי רס"ר שמתחילה ב "עזוב את הביטאון והאינטרנט"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רס"ר
אם אתה משרת מספיק שנים בחייל אז אתה יודע מה יש על מטוס ירוט בכוננות ,לא?!
דחף של המנועים אתה יודע ?!
משקל המראה בסיסי של הכלים אתה יודע ?!
משקל חימושים אתה יודע ?!
תעשה חשבון תגיעה לאיפה שהגעתי .
מזה דוג פיט אתה יודע ?!
איך נראים התמרונים הבסיסים אתה יודע ?!
תכיף תכניס למשוואה גם את הבקר והנ"מ ....
אם אתה יודע את התשובות אז אתה מבין שאני צודק אם לא אז פשוט קשקשן שחושב שלבוא ולזרוק
בוץ על כולם יגרום לך להראות יותר חכם .
יש לי חדשות בשבילך ,ההיפך הוא הנכון .
כל טוב ויום טוב


בהתחלה האשכול היה ענייני - כעת הוא נראה כמו קטטה בפורום של ילדים. מכיוון שאינך יודע מיהו זה שעמו אתה מתנצח, כל תגובה שלך הופכת אותך למגוחך יותר ויותר - שכן יש רבים בפורום היודעים מיהו הכותב ומדוע ניתן לקבוע בפסקנות מוחלטת - הוא יודע בדיוק על מה הוא כותב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 10-01-2011, 21:48
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי pack leader שמתחילה ב "שאלת תם"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי pack leader
מה אם עייפות השלדות אני מבין קטן מאד במטוסים אבל שדרוג האוויוניקה לא יפתור הבעיה של שלדות האלומיניום של האף 15 לא נבנו בכדי לשרת 40 שנה +

לF-15 (בגירסאות C/D אם אינני טועה) אורך חיים גדול מאוד, בתנאי שלא "התעללו" בהם מדי. אולי זאת תהסיבה שבחרו לשבך דווקה אותם.

ציטוט:
נכון לעכשיו אין סיכוי לקבל אף 22 מארה"ב למה לא נבחנת קנייה של שתי טייסות יורו פייטר / סוחי 27/30/35
שהינם מטוסי עליונות אווירית נהדרים והם זמינים בשוק החופשי

אבל קודם אתה צריך להגדיר את האיומים ולהסביר למה "טייפון" ו-Su-35 מצדיקים רכש תמורת כסף "אמיתי".
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 10-01-2011, 22:54
  pack leader pack leader אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.09.10
הודעות: 645
השוואה שיטחית
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=pack leader]מה אם..."

למה su 35 פשוט מאד מדובר ב"משאית פצצות האולטימטבית " גדולה קשוחה עם טווח אדיר תחתן אותה עם ראדאר ואוויוניקה של תע"א ( שכבר קיימים לטובת הפרויקט ההודי) ויש לך יכולת א"ק ללא תקדים ויכולת א"א סבירה פלוס (עדיף על אף 15)
למה יורופייטר מדובר בצייד מטוסים ממדרגה ראשונה יש לו מערך חיישנים ומנוע ברמה של האף 22
ה tranche 3 שלו שוה ביכולות לאף 22 מלבד יכולת החמקנות ( לטענת המפתחים )
כאן אין צורך ביכולות של התעשייה האווירית הישראלית אולי רק באינטגרציה של חימוש ישראלי (למרות שהחימוש האירופי ברמה גבוהה מאד )
יש לו יכולת א"ק סבירה ויכולת א"א הכי טובה בעולם מלבד האף
22 ( הוא קטן וזריז יותר מה su 35 אם כי זה בא ע"ח דלק ומטען )
אם אתה שואל אותי כל אחד מהם יכול להשלים את החולשות של האף 35 ולהיות מטוס המשני של ח"א
בעתיד הנראה לעיין

נערך לאחרונה ע"י pack leader בתאריך 10-01-2011 בשעה 22:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 11-01-2011, 20:17
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי pack leader שמתחילה ב "השוואה שיטחית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי pack leader
למה su 35 פשוט מאד מדובר ב"משאית פצצות האולטימטבית " גדולה קשוחה עם טווח אדיר תחתן אותה עם ראדאר ואוויוניקה של תע"א ( שכבר קיימים לטובת הפרויקט ההודי) ויש לך יכולת א"ק ללא תקדים ויכולת א"א סבירה פלוס (עדיף על אף 15)

משאית פצצות אולטימטיבית זה יותר לכיוון של Su-34. ב-Su-35, למיטב הבנתי, הדגש נעשה על עליונות אווירית.

ציטוט:
למה יורופייטר מדובר בצייד מטוסים ממדרגה ראשונה יש לו מערך חיישנים ומנוע ברמה של האף 22 ה tranche 3 שלו שוה ביכולות לאף 22 מלבד יכולת החמקנות ( לטענת המפתחים )

זה פשוט לא נכון. ל"טייפון" אין עדיין מכ"ם AESA מבצעי, בניגוד ל-F-16, F-15 וF-18 המאוחרים. גם בתחומים האחרים הוא נמצא מתחת לרמתו של F-22.

ציטוט:
כאן אין צורך ביכולות של התעשייה האווירית הישראלית אולי רק באינטגרציה של חימוש ישראלי (למרות שהחימוש האירופי ברמה גבוהה מאד )
יש לו יכולת א"ק סבירה ויכולת א"א הכי טובה בעולם מלבד האף
22 ( הוא קטן וזריז יותר מה su 35 אם כי זה בא ע"ח דלק ומטען )

הבעיה היא שזאת על-פי הטענות של הייצרן. וכל ייצרן טוען שהמטוס שלו הוא הטוב ביותר מסוגו. לדעתי האישית, ה"טייפון" נמצא בערך ברמה של F-15K/SA ו-Su-30MKI/MKM מבחינת יכולות א"א. מבחינת א"ק יש מטוסי דור 4 טובים ממנו, כמו F-18E/F, "רפאל", F-16 מבלוק 52 ומעלה, Su-34 ו-F-15E/I/S.

ציטוט:
אם אתה שואל אותי כל אחד מהם יכול להשלים את החולשות של האף 35 ולהיות מטוס המשני של ח"א
בעתיד הנראה לעיין

אני חושב ש-F-35 הוא לא מטוס עליונות אווירית טוב (לא עם מחשיבים אותו להיות דור 5), אבל F-15 משודרג (עם דגש על יכולות א"א) יכול להשלים אותו בסדר גמור, וזה גם מעשי הרבה יותר מרכישת מטוס קרב רוסי או אירופאי.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 10-01-2011, 23:22
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
אז ככה.
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי pack leader שמתחילה ב "שאלת תם"

הדברים הכתובים מטה נכתבו מידיעותי המצומצמות בתחום ה-F-15 וטיפה יותר רחבות בתחום המבנה:

במטוסים קוראים לשלדה בדרך כלל "מבנה ראשי".
אותו מבנה ראשי לא עשוי רק אלומיניום, הוא עשוי גם מפלדות וטיטניום ולפעמים עוד דברים...
בהיבטי התעייפות לא רק המבנה הראשי ("השלדה") חשוב אלא גם המבנה המשני לפעמים משחק תפקיד.
מטוסים מוכחים לעמידה במאמצים מסויימים ולאורך חיים מסויים להתעייפות בזמן התכנון - היום מקובל להוכיח אורך חיים ביחס לתפעול מטוס "סטנדרטי" (יש כל מיני דרכים להוכיח את זה. הדרך הטובה ביותר זה כמובן בניסויים מעשיים בגודל מלא...) - היצרן מגדיר שהמטוס יכול להחזיק בצורה בטוחה עד X שעות בצורת תפעול מסויימת - ויש לזה כמובן נגזרות אחזקתיות ומגבלות תפעול אם אתה מעוניין לדעת בדיוק איפה אתה עומד.

מטוסי F-15 יש בשלוש גרסאות עיקריות - A\B, C\D ו-E.
מטוסי ה-A\B הם עם עיצוב מיושן בעיקרו של שנות ה-60, ומן הסתם בזמן התכנון שלהם הם הוכחו (אם בכלל, לא יודע...) למספר ש"ט מסויים על פי הידע שנצבר בעבר.
מטוסי ה-C\D עברו שינויי מבנה משמעותיים והם דומים יחסית ל-E. כאן מן הסתם הכל טוב יותר, וההוכחות התכן שלהם (שלדעתי בוצעו, אבל אני לא מכיר אותן) מן הסתם מתקדמות יותר ולוקחות בחשבון גם את הנסיון מהדגמים הישנים יותר. דגם ה-E יותר רובוסטי ועם תכנון יותר מוכוון א"ק אבל סביר שגם פה נלקחו בחשבון הניסיון מהמטוסים הישנים.

הרעיון הוא שמי שמטיס את כל הדגמים יכול להשליך מהמצב של המטוסים הישנים או אלו ש-"נטחנו" יותר (או יכול לטחון את אחד מהמטוסים הישנים יותר עצמאית) יכול להעריך מה יהיה המצב של שאר המטוסים בעוד X שעות/ימים/גיחות...
עוד היבט - אם המטוס תוכנן להטסה בצורה מסויימת, והוטס בפועל בצורה "עדינה" יותר, ייתכן וניתן להאריך את משך החיים שלו עוד יותר.

בקיצור, זה בדרך כלל ברור בתעופה שקודם כל בודקים אם הגוף יכול להחזיק מעמד, ועוד כמה זמן בדיוק (אגב, גם למנועים יש את הבעיה הזאת - אורך החיים שלהם מדוייק למדי...) - ורק אחר כך מחליטים אם לשדרג אוויונית וכמה.

יכול להיות גם מצב של שדרוג מטוסים שלא בהכרח "גובה את הצ'ק" כי אורך החיים שלהם לא עומד בציפיות או מסיבות אחרות...
ובמאמר מוסגר... יש עוד כל מיני סיבות אפשריות להוצאת מטוסים משירות - בעיקר היבטים כלכליים כאלה ואחרים (יכול להיות מצב שבו עדיף לקנות מטוס חדש על פני להמשיך לתחזק מטוס ישן - אפילו אם שדרגת אותו אוויונית ומבנית לפני חמש שנים).
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 11-01-2011, 14:00
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי zivlon שמתחילה ב "דווקא חיל אוויר הטרוגני נחשב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי zivlon
דווקא חיל אוויר הטרוגני נחשב אצל רוב המדינות ליתרון ואף לחובה בגלל שהוא מגוון את מקורת האספקה ומונע מצב של תלות במקור רכש אחד.
לדוגמה ניתן לקחת את המצרים שלמרות שבדומה לישראל הם מקבלים סיוע בטחוני גדול מארה"ב, הם רוכשים נשק ממקורות אחרים, או ההודים שבגלל שהם מפעילים צי גדול של מטוסים רוסיים, במכרז ה MRCA ההודי זה נחשב לחיסרון בגלל שההודים לא רוצים לפתח תלות מוחלטת במטוסים רוסיים.

יש לזה יתרונות של חוסר תלות וחסרונות של בזבוז כלכלי.
אם יוצאים מנקודת הנחה שמוכנים לחיות עם תלות אז זה מאוד כלכלי, הסיכון שבתלות ברור, אבל לא בטוח שיתממש.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 11-01-2011, 21:08
  pack leader pack leader אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.09.10
הודעות: 645
הזדמנות בלתי רגילה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי MONOCHROME שמתחילה ב "אמיר בוחבוט - חיה"א יאריך את חיי ה-F-15"

ע"פ הגארדיאן הבריטי חיל האוויר המלכותי שנאלץ לקצץ שוב בתקציבו מעוניין להפתר מ כ -50 מטוסי יורופייטר tranch 1 שאין לו איך לממן את שידרוגם ואחזקתם מדובר במטוסים בני 5-8 שנים במצב מצוין .
הבריטים מחפשים קונה ואילו ישראל נדרשת להחליף את מטוסי העליונות האווירית שלה בלי לשבור את קופת החיסכון .
סצנריו ריאלי : מחירת חיסול של 50 שלדות ב30 מליון דולר לשלדה = 1.5 מילארד דולר
10 מיליון דולר לשדרוג לרמת 3+ tranch (בשיתוף תע"א) 0.5 מיליארד דולר
400 מיליון דולר להקמת מרכז טכנו לוגיסטי למטוסי הטייפון בארץ
ע"מ לפתות את הבריטים לחתום נצתרך לחתום על קנייה של טייסת חדשה במחיר מלא במועד מאוחר יותר ( 5-7 שנים)
יתרונות:
1. חיזוק קשריה של ישראל עם האיחוד האירופי ומדינות המוקד שבו בפרט (בריטניה וגרמניה)
2. חיזוק השת"פ הביטחוני בין הקונצרן התעופה האירופי ותע"א .
3. קנייה של 2 טייסות "חדשות" במחיר של פחות מה טייסת f35 חסרה ( 20 מטוס)
4. גישה לטכנולוגיה מתקדמת שתעזור לפיתוח היכולות האוטונומיות של ישראל
בקיצור חלום אני יודע שזה לא יקרה אבל מותר לי לחלום
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 11-01-2011, 21:44
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי MONOCHROME שמתחילה ב "אמיר בוחבוט - חיה"א יאריך את חיי ה-F-15"

האשכול הזה מתדרדר מרגע לרגע ולכן, לצערי, האשכול ננעל.


רס"ר היקר, אין לך שמץ של מושג עם מי אתה מתווכח!
לחברנו emile-a יש הרבה נסיון ברכש, טיסה קרבית ובחיל האוויר.
כן, אפילו יותר נסיון ממה שאתה הצלחת לרכוש.
אני נאלץ להזהיר אותך לפני חסימה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:26

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר