13-01-2011, 11:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.11.02
הודעות: 14,010
|
|
בהחלט. הפער משמעותי, ואם תשאל אותי, גם 5 יחידות לא מספיק כדי להצליח בצורה ראויה ובדרך סבירה בשנה א', לפחות בטכניון. ההבדל בין 4 יחידות ל-5 הוא באופי השאלות. השאלות יכולות להיות די דומות אך מה לעשות, ב5 יחידות הן דורשות חשיבה מינימלית שב-4 לא. מיותר לציין שאין מבחן מתמטי במדעי המחשב שהמוח שלך לא נקרע מחשיבה אינטנסיבית בעשרים מונים מזו שדורשת בגרות. גם ב4 וגם ב5 יחידות, הרמה נמוכה ובלתי מספקת, לפחות עבור הסטודנטיים העתידיים של המוסדות הנחשבים במקצועות המדעים ו/או ההנדסה המדעית.
יתרה מזו, אני יכול לומר לך שאני רואה הבדל משמעותי בבסיס המתמטי של סטודנטים שעשו את פרוייקט בר אילן (בגרות 5 יחידות בכיתה י', שם באמת מלמדים מתמטיקה) לעומת אלו שפשוט עשו 5 יחידות מתמטיקה.
ואם נכנס עוד יותר לעומק, שיטת המיקוד פוגעת משמעותית בשנה א' בחלק מהסטודנטים. כלומר, בסופו של דבר, גם בגרות ברמה של 5 יחידות לא מכינה אותך בצורה טובה לאוניברסיטה, ברוב המקומות לפחות.
השבוע בדיוק נתקלתי במקרה בו המרצה משתמש בנוסחה די פשוטה מקומבינטוריקה. אך אבוי, קומבי ו/או סטטיסטיקה ירדו במיקוד בשנת 2005 (או גרוע מכך, המורה החליטה להסיר את הנ"ל מהחומר ולצמצם את בחירת התלמידים)....
את המרצה כמובן זה לא מעניין.
לסיכום, כפי שכבר אמרתי, גם אלו שעושים 5 יחידות בהצלחה נתקלים בקשיים רבים בתואר. אינני מכיר כלל כאלו שלמדו 4 יחידות מתמטיקה ולומדים מדעי המחשב במוסד נחשב. אלו, בד"כ לא שורדים...
_____________________________________
|