28-12-2010, 02:07
|
|
מנהלת פורומי הצילום
|
|
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
|
|
יש לי D70s ישנה. לפני כשנתיים היתה לה בעיה, היא סירבה לצלם מדי פעם, ובפעמים אחרות התמונות על הכרטיס היו פגומות או נעלמו. (יש לציין שמדי פעם היא כן פעלה, כך שהיה קשה לעקוב אחרי התקלה.)
פניתי אליהם והם אמרו שיש בעיה בבית הכרטיס. תיקנו תמורת 450 ש"ח.
לקחתי את המצלמה (שהשארתי שם ללא סוללה, כרטיס ועדשה) וכשחזרתי הביתה הנחתי אותה בצד (צעד טיפשי שלי). באותה תקופה לא השתמשתי בה הרבה, והפעם הבאה שניסיתי היתה אחרי כמה זמן (כחודש, נדמה לי). ניסיתי והתקלה חזרה.
חזרתי אליהם והם אמרו שבית הכרטיס שוב פגום ושאין אחריות לתיקון כי זה עשוי להיות אשמתי שהכנסתי את הכרטיס בצורה עקומה. (היה לי ותק של אי אילו שנים בשימוש במצלמת רפלקס באותה התקופה, ומעולם לא גרמתי לעיקום פינים בבית הכרטיס.)
טוב, בדקו שוב והחליטו שהפעם צריך להחליף את בית הכרטיס - 550 ש"ח. עשו לי הנחה ל-450 אחרי שהתווכחתי איתם שזו תקלה חוזרת.
חזרתי לשם אח"כ עם כרטיסים וביקשתי מהמוכר שם שיראה בעצמו איך אני מכניסה את הכרטיס. הכנסתי בעדינוווות והלכתי. (עדיין לא חשבתי על להביא איתי סוללה ועדשה...) כשהגעתי הביתה מיד חיברתי לסוללה ועדשה וניסיתי לצלם. זה הצליח, אבל מד חיווי מספר התמונות הנותרות העיד על 1000 (במקום כ-250 שהיה לי תמיד בכרטיס של ה-2 ג'יגה), וזה היה אחד מהסימנים של התקלה בעבר. בפעם הבאה שהדלקתי את המצלמה (בלי עוד הוצאה והכנסה של כרטיס בין שתי הפעמים. כלומר מאז ההכנסה של הכרטיס בתוך החנות של ארליך - הוא לא יצא משם) - היא שוב סירבה לצלם.
התקשרתי שוב ושוב הבאתי לתיקון, והפעם הם ביקשו שאביא להם את הכרטיסים שלי לבדיקה. הבאתי והם נבדקו ואושרו כתקינים, והם טענו ששוב מעוקמים פינים בבית הכרטיס. הפעם הם הסכימו לתקן בחינם אחרי שדיברתי עם יגאל אישית. (המוכרים שם לא הסכימו לזה.)
כשלקחתי אותה שוב הביתה הבאתי עדשה וסוללה וזה עבד במקום (וביקשתי מהמוכר במקום שהוא יכניס את הכרטיס למצלמה, כדי שלא יהיו טענות כלפיי), אבל בפעם הבאה שניסיתי בבית (שוב, ללא הוצאה והכנסה של הכרטיס בין הפעמים) - זה שוב לא עבד. חזרתי אליהם ואחרי בדיקה אצלם הם טענו שהמצלמה תקינה והם לא יודעים מה אני רוצה מהם. (כאמור, זו תקלה שבאה והולכת.)
לסיכום, אמנם יכולתי להתנהל בצורה נכונה יותר (כלומר להביא איתי בכל הפעמים סוללה ועדשה לבדיקת המצלמה במקום, וכן להשתמש במצלמה בתדירות גבוהה יותר אחרי התיקון כדי להיות בטוחה שהתיקון אכן עזר), אבל בפועל העובדה היא שהתיקונים שלהם לא עזרו.
אולי הבעיה לא היתה בבית הכרטיס, אולי הבעיה היתה בלתי ניתנת לתיקון (זו מצלמה ישנה, אחרי הכל). אבל מראש (וגם בבדיקות הבאות) ביקשתי שיגידו אם התיקון אפשרי, ואם לא - שלא יתקנו ולא יעשו כלום.
בפועל הם לכאורה תקנו, ואני השקעתי במצלמה ישנה 900 ש"ח +המון כסף על נסיעות + ועשרות רבות של שעות (להגיע אליהם בכל הפעמים האלה), וקיבלתי מצלמה שלא עובדת בדיוק כמו שהיא היתה בעבר.
מהפעם הראשונה שהכנסתי אותה אליהם ועד היום - לא היתה אפילו פעם אחת בה המצלמה באמת עבדה.
פירטתי כדי שלא יראה כמו הטחת האשמה סתמית בלי ביסוס, אבל האמת היא שאני לא חושבת שזה יכול לעזור לך במשהו. לו לא הייתי מכירה את עצמי - לא הייתי בטוחה שכל הסיפור הזה לא היה באשמת הלקוח (כלומר אני). אבל מאחר ואני מכירה את הסיפור מבפנים, מבחינתי הוא מספיק כדי שאשתדל לא להכניס לשם יותר את הציוד שלי.
(במיוחד לא אחרי ששמעתי סיפורים נוספים מלקוחות לא מרוצים שלהם.)
אני מדגישה שהיחס של יגאל ללקוחות שלו הוא נהדר, וגם של חלק מאנשי הצוות האחרים. (אני אישית הייתי הרבההה פחות מרוצה מנשות הצוות, אבל הגברים היו בסדר גמור.)
יש עליהם הרבה ביקורות טובות מאוד.
אבל בשבילי זה לא מספיק.
מאחר ולקנוניסטים יש את הפתרון המעולה של בית הצילום, שעושים שירות מעולה לדעת כל הלקוחות שלהם שאי פעם שמעתי/קראתי את ההתרשמות שלהם על המקום - אני מעדיפה אותם. (אני קנוניסטית כיום.)
|