09-04-2020, 08:46
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
|
|
ראיתם פעם ראפאל קבריולט? זה קרה בצרפת, המטוס נחת בלי חופה ובלי איש צוות אחורי..
העובדות ע"פ דו"ח הווח"ק: ב 20.03.19 התבצעה טיסת צ'ופר בראפאל דו מושבי לאזרח בן 64 העובד בחברה קבלנית של תעשיות הביטחון של צרפת.
במהלך הטיסה האזרח בטעות משך את ידית ההפלטה וצנח לקרקע, הטייס לא נפלט והמשיך עד נחיתה בטוחה בבסיס סיינט דיזייר.
משרד ההגנה הצרפתי הקים ווח"ק שחקר ומצא מכלול טעויות אנוש ותקלה טכנית שהצילה את המטוס, מסקנות ע"פ הווח"ק:
- לאחר אישור הטיסה ע"י משרד ההגנה הצרפתי כל אורח חייב לעבור בדיקה רפואית קפדנית בירפ"א שלהם והדרכה מפורטת על הטיסה ומצבי קיצון, זה לא קרה
- רק כ 4 שעות לפני הטיסה האורח נבדק ע"י רופא שאישר לו לטוס בתנאי שלא יחווה G שלילי, מידע זה לא הגיע אל הטייס
- האורח היה מפוחד, מאד חשש ולא רצה כל כך טוס אך לחץ חברתי גדול של הרבה מעורבים גרם לו לעשות זאת כמעט בלית ברירה, כשנכנס לקוקפיט הדופק שלו היה כבר גבוה (136-142 פל"ד)
- משום מה לא עזרו לאורח להירתם למטוס כנדרש, הוא עשה את הרוב בעצמו ולא הכי טוב, לכן לא לבש את חליפת התאוצה טוב באזור המכנס, לא הידק טוב את הקסדה, את מסיכת החמצן ואת רצועות הכיסא.
- המטוס המריא מייד אחרי שני מטוסים אחרים, נסק ב 47 מעלות, התיישר וכתוצאה מכך נוצר G שלילי קל של -0.6G, האורח חווה לחץ נבהל וניסה לאחוז במשהו, זו היתה ידית ההפלטה הנמצאת בין רגליו..
- ע"פ סדר ההפעלה של כיסא המרטין בייקר Mk16 החופה מעליו התפוצצה, הוא נורה החוצה, החופה מעל הטייס התפוצצה ו....תקלה - הטייס לא נורה החוצה.
- מצנח האורח נפתח אך הקסדה ניתקה מראשו, גם סירת ההצלה לא התנפחה אך למזלו הוא נחת באזור סלעי, נפצע מעט ונילקח לבי"ח.
- בינתיים הטייס שחווה בתוך הקוקפיט את זעזוע ההפלטה הצליח להירגע ולשלוט במטוס, דיווח, עשה הקפת ריקון דלק מעל אזורים לא מיושבים, נחת חזרה בבסיס ויצא מהמטוס בכוחות עצמו כשהוא חרד מהפלטת הכיסא שיכולה היתה לקרות בכל רגע.
- בבדיקת כיסאות המפלט נמצא שהרקטה מהכיסא האחורי גרמה לתלישת מתג הבורר (SOLO/NORM/AFT) בפאנל הכיסא מפלט, מסיבה זו או אחרת הכיסא הקדמי לא הופעל (יערי מוזמן לפרט בנושא זה).
- הסירה לא התנפחה בגלל קיפול לקוי
- חלק ממטוסי הראפאל קורקעו זמנית אחרי התאונה לבדיקת כיסאות המפלט והוצאו נהלי הטסת אורחים חדשים המחייבים 10 ימים בין הבדיקה והתדרוך לפני טיסה לטיסה.
כתבה
מידע על האירוע
צנחן, קסדה ומטוס בשמים אבל לא יחד..
נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 09-04-2020 בשעה 10:03.
|