לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 04-12-2010, 14:12
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chencohen995 שמתחילה ב "כמה שאלות לגבי מטוסי קרב"

1. כפי שציינו, האחורי (הנווט) נוטש ראשון. אם הקידמי היה נוטש ראשון, האחורי היה עלול להיפגע מהכסא של הקדמי (כגון, מפליטת הרקיטות שבתחתית כסאו. רקטות אלו מיועדות להמשיך ולהרחיק את הכסא מהמטוס וכן להעניק לו גובה שיאפשר נטישה גם מגובה נמוך ביותר) וזאת מאחר שבזמן שהכסא יוצא מהמטוס הוא מאט מאוד ביחס להתקדמות המטוס. ולכן במקרה של נטישה ראשונה של הקדמי, האחורי נמצא בערך באיזור שמתחת לכסא המפלט של הקידמי בזמן שהוא יוצא (פחות משניה בין הנטישות).

2. כסא המפלט יוצא תמיד בניצב למישור הכנפיים של המטוס (ייתכן גם בהטיה קטנה לאחור).
המשמעות: כלפי מעלה כאשר המטוס טס "ישר" (ביחס לכדה"א) או כלפי מטה כאשר המטוס טס "הפוך" (וכמובן בכל זווית ביניים אחרת שבו נמצא המטוס בעת הנטישה. רק אז ניתן לקרוא לכך "הצידה", אך לא ביחס למטוס אלא ביחס לכדה"א).

3. קישור לדיון בשאלה בפורום אחר:
http://www.preflight.us/HE/ftopicp-108937.html
ציטוט:
"הסנפירים משמשים לאותו תפקיד כמו מייצב הכיוון אבל בזוויות התקפה גבוהות.
תדמיינו רגע את המטוס טס בזוית התקפה גבוהה, מייצב הכיוון למעשה מוסתר ע"י החופה ולכן אין עליו זרימת אוויר, מה שאומר שהוא למעשה לא מבצע את תפקידו.
בזוית התקפה גבוהה שני הסנפירים כן מקבלים זרימת אוויר ולכן למעשה מחליפים את מייצב הכיוון.
F-16 ללא סנפירים היה מתבדר בזוית התקפהה גבוהה והופך לבלתי נשלט.
יש שני סנפירים קטנים פשוט בגלל שאי אפשר לשים סנפיר אחד גדול משיקולים של מרחק הגחון מהקרקע."
הערה שלי לציטוט: זרימת האוויר למייצב הכיוון "מוסתר" ע"י גוף המטוס (ולא ע"י החופה). הכוונה הינה שמערבולות האויר (הזרימה הלא סדירה) הנוצרות ע"י גוף המטוס בטיסה בזווית הגבהה גבוהה אינה מאפשרת ייצוב כיוון ראוי למטוס.
ראה תמונה כאן:
http://www.google.co.il/imgres?imgu...ved=0CA4Q9QEwAw

במטוס F-15 יש מייצב כיוון כפול משני צידי המטוס ולכן אין הפרעה כזו.
ראה תמונה שלישית בקישור הבא:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...319#post3890090
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:54

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר