לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-11-2010, 19:40
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
צילום F-16 פורטוגזי בולם בזמן ריצת המראה

ב 26.10.10 בבסיס Monte Real בפורטוגל טייס F-16AM נאלץ לבלום בזמן ריצת המראה, הוריד את וו העצירה שלא הצליח לתפוס את כבלי העצירה ולחץ בחוזקה על הבלמים, המטוס נעצר מעט לפני סוף המסלול והאירוע נגמר ללא ניפגעים.
בשפת האוויראים אירוע ביטול המראה ניקרא Aborting Take Off או Rejecting Take Off

קרדיט לתמונה: הצלם Joao Toste שהעלה אותה אתמול לאתר Airliners כאן

עשן הבלימה, וו עצירה מורד וגוף הטייס נילחץ קדימה....
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המטוס הזה (15102) בקיץ האחרון עבר השבחת MLU.

אירועים דומים בחיל האוויר הפורטוגזי מהשנים האחרונות:
- ינואר 2008, F-16BM התרסק מייד לאחר ההמראה
- דצמבר 2008, F-16AM נתקע בבוץ לאחר שהטייס פלט את עצמו כתוצאה מנחיתה ארוכה ומהירה מידי

אירועי RTO מהתקופה האחרונה:
- אוקטובר 2006, ב F-16C אמריקאי שהחל ריצת המראה פרצה אש במנוע בזמן הפעלת המבער, הטייס הצליח לבלום, לפתוח את החופה ולקפוץ החוצה ולהתרחק - צוות כיבוי כיבה את האש אבל המטוס נימחה.
- יוני 2005, ב F-16C אמריקאי שהחל ריצת המראה התרחשה תקלה מכנית והטייס נאלץ לבלום, וו העצירה נתפס בכבל העצירה וכתוצאה מכך גלגל התפוצץ אבל המטוס נעצר, הטייס לא נפגע.

אירוע מפורסם ודרמטי שנגמר לא טוב, זה התרסקות ה B-2 בפברואר 2008 לאחר שלא הצליח לבטל המראה, אשכול על כך כאן

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 04-11-2010, 07:08
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "פתאום שמתי לב... לטייס קסדת..."

קיבלו JHMCS החל משנת 2007 בשביל מטוסי ה MLU שלהם
[מקור]

לגבי התגובה הקודמת שלך (לא מתרגש....), הרי אתה יותר מהרבה אחרים יודע שמצבי RTO די מסוכנים ועלולים להגמר באסון.
שים לב בתמונה שעידו403 העלה, מלבד בלמים זוהרים מחום אפשר לראות שגם שטח המגע של הצמיגים עם הקרקע גדול מאד (גם אם ניקח בחשבון טעות אופטית של הצילום) וזה דבר המעיד על דפורמציה שעברו הצמיגים כתוצאה מהחום הרב ועומס הבלימה.
לא יודע איך זה בצמיגי מטוסים, אבל בצמיגי מכוניות כשמתרחשת בלימה, עם כל שנ' שעוברת הצמיג מתחמם יותר ומאבד יותר מכוח האחיזה שלו באספלט עד שהוא מגיע לנקודה בה האחיזה נגמרת והרכב משייט ללא שליטה וזה יכול להיות לכל כיוון.

במטוסים מרכז הכובד גבוה יותר ממכוניות וזה נתון שעלול להיות קריטי במצבים מהסוג הזה.
אולי ל F-16 יש מנגנון ייצוב במקרים כאלה, אבל שום דבר לא יכול לבטל את התהליכים הפיסיקליים שהם תוצאה של בלימת חירום אלא רק להתמודד איתם.
אמנם המטוס הזה המשיך ישר ונעצר, אבל היה לו גם סיכוי לרדת לשולי המסלול ולהתהפך..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 04-11-2010 בשעה 07:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 04-11-2010, 10:23
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]לגבי התגובה..."

כל אחד מתרגש מהזווית שהוא מכיר...
האם מובן מאליו שבהלימה עלתה יפה כל כך כשהמטוס עם נתיקים? הייתי מניח שהם מלאים, אחרת למה לשאת אותם?

ולמרות הנתיכים התרמיים, יפה לראות שהטייס לא פוצץ צמיגים ובולם עם רגש.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 04-11-2010, 17:00
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אבל הטייס הפורטוגזי הזה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
אבל הטייס הפורטוגזי הזה כניראה התרגש מאד, מעניין אם שולחים טייסים לבדיקות רפואיות גם אחרי אירוע כזה שלכאורה הסתיים ללא ניפגעים?

דיברתי עם חבר רופא שאמר לי "תעשה ניסוי, סע במהירות 60 קמ"ש ותבצע בלימת חירום, אתה תרגיש סחרחורת קלה ואפילו בחילה שיעברו לאחר מספר שנ'. הסיבה היא שהמוח מכוח האנרציה זז קדימה מרחק מיקרוסקופי בתוך הקופסה, מתנגש בה וחוזר למקומו, ההשלכה המיידית היא כאמור"

במטוסי קרב ממריאים הכל קיצוני יותר

אפילו עצירה בכבל (תאוטה הרבה יותר רצינית מהעצירה שחווה הטייס הנ"ל) אינה גורמת לבעיות בריאותיות (אחרת היו המון קירקועים בנושאות המטוסים), בכל אופן לא משהו שלא עובר עד לגיחה הבאה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 04-11-2010, 15:54
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]לגבי התגובה..."

לא מתרגש כי ביטול המראה זה לא אירוע מאוד נדיר והוא קורה מפעם לפעם מסיבות כאלה ואחרות. כבר ראינו טייסים בקא"מ שמבטלים המראה ויוצאים מזה בסדר גמור (אני זוכר מקרה שבו צעיר ביטל המראה כשלא היה צריך... ובתא האחורי ישב המב"ס. לא נעים), וטייסים ותיקים שמבטלים המראה ומההתרגשות שוכחים לבצע כמה פעולות, וגם אירועים של ביטול המראה שנגמרו ברע מסיבות כאלה ואחרות.

כל עוד הטייס מבצע את מה שהוא אמור לבצע לפי הנחיות הבד"ח (בהנחה שהבד"ח נכון ורלוונטי...), באמת שאני לא מוצא סיבה להתרגש.

לגבי הגלגלים - אני מעריך שמחליפים גלגלים ומעצורים אחרי ביטול המראה, כי אמורה להיות שחיקה גדולה ולא אחידה.
יכול להיות שיש מערך בדיקות מיוחד אחרי ביטול המראה לכלי טיס כזה או אחר.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 04-11-2010, 20:05
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כמה תגובות
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "יכולות להיות כמה אפשריות, בהן..."

הנתיך הטרמי אמור להגיב בטמפרטורה של 250 מעלות ולפרוק לחץ מהגלגל (לא אוויר - גלגלי מטוסים ממולאים בחנקן). אגב - היעדר נתיך טרמי על גלגל של מטוס (נוסעים) מוגדר כתקלת NO GO. חוויתי כזו על מטוס B777 של קונטיננטל.

לגבי הסיבה שבגללה לא נאחז המטוס בכבל - יתכן שהוו פגע בדיסקית המרימה את הכבל מן הקרקע (כבל עצירה מושחל בטבורה של דיסקית היוצרת מירווח בינו לבין הקרקע). היה גם כאן מקרה כזה (לא זוכר כרגע את הפרטים).

ובאשר למינוח - RTO מוגדר בעברית כ"הפסקת המראה"

לגבי החלפת בלמים וצמיגים - לא בהכרח הדבר נחוץ (ואולי זה תלוי במטוס ובצמיגים) - בכל הנוגע לתעופה אזרחית - הנוהל הוא להביא את המטוס לעמדה (או מיקום) בו הוא עומד תחת השגחת כבאית (ובד"כ מלווה הפעולה הזו בקירור הצמיג והבלמים ע"י מפוחים) ולאחר כ-20 דקות (הזמן הדרוש לטמפרטורת הצמיג להגיע לשיא מרגע הפסקת ההמראה), ובהיעדר חיווי אחר - נבדק המטוס ומשוחרר לדרכו.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 05-11-2010, 00:13
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "לא מכיר כזה דבר אבל אפשרי..."

נחמיה
הבידון הזה ממש לא חדש,ויש תמונות שלו בח"א מתחילת שנות ה-80 על הניצים.
אני רק יכול להעריך שמדובר בסדרת ייצור או תת דגם מוקדם של הבידון, המצוייד בחיזוק חיצוני כשבסדרות מתקדמות יותר החיזוק הוטמא במבנה הבידון.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 05-11-2010, 19:01
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "מישהו יודע מה מטרת הבליטה..."

חלק מהשבחת ה ADF שהמטוס עבר בעברו. מדובר בעצם במצברים (אני לא יודע אם מצברים היא המילה הנכונה, למי יש תרגום למילה accumulators?) של הגאי הטיסה, שהיו חייבים להיות מותקנים במקום אחר לאחר התקנת אנטנות של מערכת ה Bendix-King AN/ARC-200 (מערכת תקשורת). המערכת לא מותקנת במטוסי ADF מדגם B, ולכן גם אין להם את הבליטות (כי לא היה צורך למקם מחדש את המצברים).

תכונה מעניינת נוספת של ה ADF הוא אנטנות ה IFF לפני החופה (כמו בבלוק 50-52-60) ופנס הזיהוי לפני הראדום (נראה בתמונה שפתחה את האשכול).
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 05-11-2010 בשעה 19:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:08

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר