לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-08-2010, 16:34
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
מידע 20.8.2010 איראן ביצעה ניסוי ב"קיאם 1" טיל בליסטי חדש

איראן ביצעה היום ניסוי בטיל בליסטי חדש מונע בדלק נוזלי בשם קיאם 1.

הודעת PRESSTV:
ציטוט:
Iran's new surface to surface missile, Qiam 1 (Rising), has been successfully test fired, the country's Defense Minister Ahmad Vahidi says.

"Being a new class of Iranian missiles, Qiam 1 has been equipped with new technical specifications and exceptional tactical powers," the general said during this week's Friday prayers in Tehran.

"Qiam 1 is part of the new generation of the Islamic Republic's surface to surface missiles with liquid fuel and completely designed and built domestically," General Vahidi noted.

He explained that the missile is equipped with a smart navigation system, which decreases the possibility of it being targeted by other projectiles.

Vahidi added that the liquid-fuel missile's launch time is low due to its smart targeting system. "It enjoys enhanced agility due to the scrapping of its fins."

"The missile can hit targets with high precision," the general noted.

Vahidi did not however disclose the location of the test.


http://presstv.com/detail.aspx?id=1...ionid=351020101

תמונות:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=M645892.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://media.farsnews.com/Media/8905/ImageReports/8905290333/7_8905290333_L600.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://media.farsnews.com/Media/8905/ImageReports/8905290333/5_8905290333_L600.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://media.farsnews.com/Media/8905/ImageReports/8905290333/9_8905290333_L600.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://media.farsnews.com/Media/8905/ImageReports/8905290333/11_8905290333_L600.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://media.farsnews.com/Media/8905/ImageReports/8905290333/17_8905290333_L600.jpg]




עוד תמונות:http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8905290333

וידאו:
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 21-08-2010, 00:28
  משתמש זכר הקשקשן הקשקשן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.06.09
הודעות: 384
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי yunes100 שמתחילה ב "מה המשמעות של טק"ק ללא כנפי ייצוב ?"

גוף גלילי ללא מייצבים בד"כ לא יציב אווירודינמית.
לכן צריך לייצב אותו באופן פעיל ע"י ניהוג דחף - סיבוב סילון הפליטה של המנוע.
מנגנון ניהוג דחף קיים בכל מקרה בטילים אלו, כי לפני שהטיל צבר מהירות, צריך לייצב אותו.
אחרי זה ניתן להשליך אותו, כי המנגנון היותר פשוט שבשימוש - הגאים בסילון הפליטה של המנוע גוזלים חלק משמעותי מהדחף.

בטיל זה עברו ככל הנראה לסיבוב של כל המנוע, שזה כמעט ולא מוריד דחף. זה מאפשר לוותר גם על המייצבים וגם על ההשלכה של מנגנון הניהוג.

מנגנון כזה, מנוע נוזלי שניתן לסגור ולפתוח אותו, מאפשרים בתיאוריה תיקוני מסלול לאורך כל הדרך עד החזרה לאטמוספירה. בחזרה לאטמוספירה כנראה כבר לא ניתן לתמרן כי הגוף לא יחזיק מעמד וחייבים להפריד את הרש"ק.

אכן טיל מעניין ומרשים.
למרות הזילזול הקבוע שבאופנה בפורום, אני מתרשם שהכמות מתחילה להתתרגם לאיכות באירן. מספיק רק לספור את הניסויים בפיתוחים שלהם בשנה אחת. כאשר משקיעים כל כך הרבה בפיתוחים שונים, צומחים צוותים ומומחים שיכולים לעשות כל דבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 21-08-2010, 09:49
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
צר לי, אך כתבת מספר דברים שאינם נכונים
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "גוף גלילי ללא מייצבים בד"כ לא..."

1. אין אפשרות להכליל שגוף גלילי אינו יציב. היציבות נקבעת מהמרווח שבין מרכז המסה לבין המרכז האווירודינמי. רק במקרים בהם המרכז האווירודינמי נמצא לפני מרכז המסה הגוף אינו יציב.
2. אין לערבב בין כנפוני ניהוג לכנפוני ייצוב. במקרה שבתוצאה הסופית הגוף אינו יציב (מספיק) מוסיפים כנפוני ייצוב מאחור שמסיטים את המרכז האווירודינמי אחורה ומשפרים את היציבות. אין לזה ולו דבר עם כנפוני ניהוג.
3. אם כבר יש כנפוני ייצוב מאחור נשקלת טכניקת הניהוג. ניתן להשתמש בכנפוני הייצוב לניהוג או לבחור בטכניקה אחרת - מדפי ניהוג או הטיית וקטור הדחף. הטיית וקטור הדחף נעשית במספר שיטות. השיטה הישנה והמוכרת הם מדפים הנמצאים בתוך הזרימה. אותם אכן נוהגים להשליך בשלב מסוים, כאשר הגוף צובר מהירות וניתן לנהג באמצעות כנפונים. שיטות אחרות הן הזרקת נוזל לנחיר שמטה את כיוון הדחף או נחיר גמיש שמשנה את כיוונו. במנועי דלק נוזלי מניחים את המנוע על צירים ואכן ניתן להזיז את כל המנוע כדי לקבל הסטה של הדחף.
4. לא נהוג להשתמש במנוע לניהוג לאחר "גמר" המנוע. מוסיפים בדרך כלל אלמנטים נוספים שמנהגים עם דלק נוזלי (הידראזין, לדוגמה).
5. אין שום בעיה לנהג גם בכניסה לאטמוספירה. נהוג להפריד את הרש"ק כדי להקטין את הגרר וכדי להקל על הניהוג, אבל זה לא הכרחי.
6. "מנגנון ניהוג דחף קיים בכל מקרה בטילים אלו, כי לפני שהטיל צבר מהירות, צריך לייצב אותו." - שוב, ערבוב בין יציבות וניהוג. ראה סעיף 3.
7. עוד הערה קטנה - ישנם סוגי טילים שבהם רוצים שהטיל יהיה לא יציב או על גבול היציבות - בעיקר טילי א"א, כדי שהדינמיקה שלהם תהיה גבוהה יותר.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 22-08-2010, 21:45
  משתמש זכר הקשקשן הקשקשן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.06.09
הודעות: 384
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "צר לי, אך כתבת מספר דברים שאינם נכונים"

אני מתפלא על הניסוח התקיף :
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
1. אין אפשרות להכליל שגוף גלילי אינו יציב. היציבות נקבעת מהמרווח שבין מרכז המסה לבין המרכז האווירודינמי. רק במקרים בהם המרכז האווירודינמי נמצא לפני מרכז המסה הגוף אינו יציב.

כתבתי גוף לא יציב בד"כ : כלומר, בהנחה הסבירה שהמסה מפולגת אחיד (במקרה זה רוב הטיל זה מיכל דלק/מחמצן ) גוף כזה לא יהיה יציב. אם אתה חושב אחרת - תכתוב, שהטיל הנ"ל יציב, בניגוד לדעתי. אבל אל תכתוב שכתבתי דבר לא נכון ואז תחזור על על הטענה המקורית, כי הקורא המזדמן עלול לחשוב שבאמת טעיתי.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
2. אין לערבב בין כנפוני ניהוג לכנפוני ייצוב. במקרה שבתוצאה הסופית הגוף אינו יציב (מספיק) מוסיפים כנפוני ייצוב מאחור שמסיטים את המרכז האווירודינמי אחורה ומשפרים את היציבות. אין לזה ולו דבר עם כנפוני ניהוג.


ועוד איך יש לערבב !
כנפוני ייצוב עולים בהרבה גרר, אם ניתן להוריד אותם, ולהוסיף בקרה במקום, להבטחת יציבות - הרווחת !
שוב, אם אתה חושב שלא ניתן להוריד, תכתוב שלדעתך לא ניתן לוותר על כנפוני הייצוב, תסביר את הסיבה לכך, אך אל תקבע נחרצות חלוקה סמנטית ואל תכריז על טעות.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
3. אם כבר יש כנפוני ייצוב מאחור נשקלת טכניקת הניהוג. ניתן להשתמש בכנפוני הייצוב לניהוג או לבחור בטכניקה אחרת - מדפי ניהוג או הטיית וקטור הדחף. הטיית וקטור הדחף נעשית במספר שיטות. השיטה הישנה והמוכרת הם מדפים הנמצאים בתוך הזרימה. אותם אכן נוהגים להשליך בשלב מסוים, כאשר הגוף צובר מהירות וניתן לנהג באמצעות כנפונים. שיטות אחרות הן הזרקת נוזל לנחיר שמטה את כיוון הדחף או נחיר גמיש שמשנה את כיוונו. במנועי דלק נוזלי מניחים את המנוע על צירים ואכן ניתן להזיז את כל המנוע כדי לקבל הסטה של הדחף.

ואם אין כנפוני ייצוב ? (כמו בטיל הזה .... )
חוץ מזה מסכים .

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
4. לא נהוג להשתמש במנוע לניהוג לאחר "גמר" המנוע. מוסיפים בדרך כלל אלמנטים נוספים שמנהגים עם דלק נוזלי (הידראזין, לדוגמה).

לא נראה בטיל הזה שום סימן למנגנון הנוסף. לכן כתבתי שניתן "בתיאוריה" להשאיר קצת דלק לתיקונים מאוחרים. כמובן שאינני יודע אם עושים את זה.
שוב, בין הטענה לעיל להכרזה על טעות יש הבדל.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS

5. אין שום בעיה לנהג גם בכניסה לאטמוספירה. נהוג להפריד את הרש"ק כדי להקטין את הגרר וכדי להקל על הניהוג, אבל זה לא הכרחי.


האם לטענתך מבנה טיל באליסיטי רגיל יחזיק מעמד בתימרונים (אם יידרשו) בחזרה לאטמוספירה ?
במאך 7, נדרשים הרבה מאוד G לתיקוני מסלול. להערכתי, מבנה הפח הדק והארוך, לא יחזיק מעמד בתאוצות של 10 G ויותר.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS

6. "מנגנון ניהוג דחף קיים בכל מקרה בטילים אלו, כי לפני שהטיל צבר מהירות, צריך לייצב אותו." - שוב, ערבוב בין יציבות וניהוג. ראה סעיף 3.

שוב ראה תגובתי לעיל.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
7. עוד הערה קטנה - ישנם סוגי טילים שבהם רוצים שהטיל יהיה לא יציב או על גבול היציבות - בעיקר טילי א"א, כדי שהדינמיקה שלהם תהיה גבוהה יותר.

כאן אין לי ויכוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 22-08-2010, 22:07
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אני מתפלא על הניסוח התקיף שלך
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "אני מתפלא על הניסוח התקיף..."

כאשר אני מגלה טעויות. אני אומר אותן. אני לא "מכריז" שום דבר. אני פשוט אומר. אפילו סייגתי וכתבתי בנימוס: "צר לי, אך כתבת מספר דברים שאינם נכונים".
הסבריך הם, לצערי, ברובם לא מבוססים.

לדוגמה:
אני חושב שנכון יותר כנפוני ייצוב וניהוג עם פייה גמישה. זה עדיף על ניהוג באמצעות כנפונים, מהרבה סיבות. אם אתה חושב אחרת, זכותך. אני לא "קובע נחרצות". אני אומר את דעתי. את הבומבסטיות תשאיר לפורומים אחרים.

לדוגמה:
אתה מניח "מסה מפולגת" שמביאה לגוף לא יציב. ההערה שלי היתה על ההכללה שלך שגוף גלילי אינו יציב. הכל תלוי בפילוג המסה ובתכנון נכון בונים יציבות. הגוף הגלילי לא עומד בפני עצמו.

לדוגמה:
לא משאירים קצת דלק ל"תיקונים מאוחרים". אם אתה לא יודע - אין צורך לכתוב את זה וסתם להוסיף עוד "טענה".

לדוגמה:
עובדתית, כאשר טיל בליסטי מתחיל את תהליך החדירה הוא נמצא לרוחב הזרימה, כי זה היה הכיוון בו הוא יצא במרחב ולא היה בחלל משהו שיתקן אותו. בכניסה לאטמוספירה הוא מסתובב עם כיוון הזרימה. אין בעיה ב"תאוצה" במבנה הפח. מעבר לעובדה שמרבית הטילים כיום בנויים מחומר מרוכב, הרי שהתאוצה פועלת באופן אחיד על כל המבנה. בכל מקרה, אין שם תאוצה אלא תאוטה והיא מגיעה לערכים גבוהים רק כאשר הטיל כבר צירי עם הזרימה.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.


נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 22-08-2010 בשעה 22:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 21-08-2010, 17:35
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
בכיר איראני על הטיל החדש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "20.8.2010 איראן ביצעה ניסוי ב"קיאם 1" טיל בליסטי חדש"

http://english.farsnews.com/newstext.php?nn=8905301668

"העדר כנפיים מקנה לטיל מהירות רבה":

One of the most important features of the Qiam (Rising) missile is that it has no tail fins, wings and canards and this has granted it higher velocity," Head of the Defense Ministry's Aerospace Industries Organization General Seyed Mehdi Farahi told FNA.

"העדר כנפיים מאפשר לטיל להיות משוגר ממגוון פלטפורמות":

The same feature has also made it possible for the Qiam missile to be "launched from various types of launchers", the General added.

"הטיל בעל יכולות חמקניות, וזמן הכנתו לשיגור צומצם": (הערתי בנושא זמן ההכנות: כיוון שהטיל קטן, לעומת שיהאב 3, מאליו מובן שתדלוקו קצר יותר בשל מספר טונות של דלק ומחמצן שאין בו לעומת שיהאב 3.).

Elaborating on the other features of the missile, Farahi said that Qiam is a radar-evading missile and that the time for preparing and launching the missile has been minimized.

מעניין שהתייחסות לטווח הטיל ולגודל הרש"ק לא הייתה בדברי האירנים...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 21-10-2010, 03:33
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
תמונות חדשות של ה"קיאם 1"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "20.8.2010 איראן ביצעה ניסוי ב"קיאם 1" טיל בליסטי חדש"

תמונות מעניינות של הטיל כפי שנראה בתערוכה בטהרן,לצד מגוון רק"ק וטק"ק איראניים.
תשומת לב למבנה נחיר הפליטה ופלטות הניהוג.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img9.imageshack.us/img9/9366/img0395hl.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img28.imageshack.us/img28/6078/img0387umw.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img706.imageshack.us/img706/4853/img0388fli.jpg]
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 21-10-2010 בשעה 03:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:55

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר