חיפשתי מידע בנוגע למטוסי קרב וטיסה במהירות על-קולית ומצאתי פה שרשורים רלוונטיים.
יש לי מספר שאלות ואני מקווה שעדיין נמצאים כאן האנשים שהשתתפו בשרשורים הקודמים.
השאלות:
1. הגאי מונובלוק: מהם? כיצד הם עוזרים לנו להתמודד עם התופעות המתרחשות בטיסה על קולית?
2. תופעת היפוך הגאים: האם זה נכון שבטיסה במהירות על קולית אם טייס מושך סטיק האף ירד? אם כן-מדוע זה קורה?
3. מקור מידע: האם מישהו מכיר מקור מידע ברשת שמכיל הסברים (מופשטים יחסית) על תופעות שונות שמתרחשות במהירות עבר קולית ועל קולית וכיצד מתגברים עליהן מהנדסי המטוסים?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 10-09-2010 בשעה 22:15.
התחום של טיסה על קולית (ובייחוד התחום של עבר קולית, כאשר המהירות מתקרבת למעבר הקול ובחלק מפרופיל המטוס כבר מתקיים מעבר מהירות הקול) הוא נרחב ביותר ואין טעם להתחיל לכתוב את הכל באופן ידני.
לכן ריכזתי לך מספר דפים בנושא ואני מקווה שיש בהם תשובות ברורות לשאלותיך (בשני העמודים האחרונים ישנה התייחסות ישירה לשאלות אלו. שים לב שהנושא של היפוך הגאים, בשאלתך השניה, היתה קיימת לפני שהמטוסים תוכננו באופן הרצוי לטיסה עבר ועל קולית. היה מדובר בטיסה במטוסים תת קוליים, תוך צלילה "פראית" במטרה להיעזר בכח המשיכה, בנוסף לכח המנועים. צלילה זו התארכה מאוד ובמהלכה חשו בהיפוך ההגאים. כיום אין בעיה בכלל).
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי shkeren שמתחילה ב "וואו!
אין לך מושג כמה שעזרת..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי shkeren
וואו!
אין לך מושג כמה שעזרת לי!
כל הדפים הסרוקים הם בדיוק בדיוק (!) החומר שאני מחפשת!!
מה המקור?
המקור הוא אכן כפי שאמיר שגב העריך, "ספר עזר לטייס".
ממש אשמח אם תוכל לצרף דפים נוספים שלא צירפת.
לצערי לא אוכל בגלל בעיה של זכויות יוצרים. הסתפקתי במספר מועט של דפים העונים על שאלותיך. אם אתה מעוניין, אשמח להראות לך את הספרים באופן פרטי בתיאום איתי.