30-07-2010, 09:03
|
|
|
|
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
|
|
אני לא מבין איך כמות ההודעות שלי בפורום רלוונטית למשהו. וגם אני מופתע שיש 10 ביום בממוצע- זה המון... אני גם לא כותב פה כל יום, זה רק אומר שבימים שאני מוצא זמן אני כותב המון, והרוב בכלל שטויות... מילא...
ועכשיו לחלק העינייני.
זה לא שאני לא מסכים איתכם ברמת העקרון. פשוט המיני מניפסט שלכם מגוכך, זה לא שונה מקבוצות בפייסבוק של "תחזירו את גלעד שליט עכשיו!!!111", וזה פרודוקטיבי בדיוק באותה מידה.
חוץ מזה ששחרור מחבלים זה זניח, עוד 1000 מחבלים בעזה, פחות 1000 מחבלים בעזה, זה לא כאילו חסר. אתה חושב שאם תוסיף לחמאס 1000 מחבלים זה ישנה במשהו את הקשירות שלהם כמיליציה?
העיניין המרכזי פה לדעתי זה ששחרור של חייל אחד בשביל אלפי מחבלים רק יתן לאויבינו עוד מוטיבציה לחטוף חיילים.
חוץ מזה שגם הטענה שמה שאתם עושים זה לא פוליטי זה גם מגוכך, זה אולי לא פוליטי בתור עבודה-ליכוד, אבל זה לחלטין ארגון פוליטי.
גם כמו שאחרים באשכול רשמו, אני לא מבין איך חתימה על ההצהרה שלכם, מוסיף משהו על מה שכל חיילי צהל נשבעים ממילא.
בכל מקרה אם התחלת לצטט קח שני ציטוטם של הרמבם:
"פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצוה גדולה כפדיון שבויים, שהשבוי הרי הוא בכלל הרעבים והצמאים והערומים, ועומד בסכנת נפשות. והמעלים עיניו מפדיונו, הרי זה עובר על "לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך" (דברים טו, ז), ועל "לא תעמד על דם רעֶך" (ויקרא יט, טז), ועל "לא יִרדנו בפרך לעיניך" (שם כה, נג), ובטל מצות "פתח תפתח את ידך לו" (דברים טו, ח), ומצות "וחי אחיך עמָך" (ויקרא כה, לו), "ואהבת לרעך כמוך" (שם יט, יח), ו"הצל לקוחים למות" (משלי כד, יא) והרבה דברים כאלו. ואין לך מצוה רבה כפדיון שבויים.
"
"אין פודין את השבויים ביתר על דמיהן, מפני תיקון העולם – שלא יהיו האויבים רודפין אחריהם לשבותם; ואין מבריחין את השבויים, מפני תיקון העולם – שלא יהיו האויבים מכבידין עליהן את העול, ומרבים בשמירתן.
"
|