לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "ונדמה לי בכל מה שאומרים ישנו אבק תבונה" (רחל שפירא) חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > סטודנטים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 19-07-2010, 17:52
  Scattered mind Scattered mind אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.08
הודעות: 7,509
טכנית גם התגובה שלך מעודדת שימוש ברטלין
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי רומק שמתחילה ב "מהאשכול הזה נמחקה תגובה שעודדה שימוש בריטלין"

חוץ מזה שגם ככה לא ניתן לרכוש ריטלין בלא מרשם של נוירולוג או פסיכיאטר. המגיב סך הכל נתן עצה לפותח האשכול שיכולה לעזור לו - ללכת לאיבחון.
לפי ההיגיון הזה גם העצה "לך לרופא" נוגדת את חוקי הפורום.

לפותח האשכול: גם אני נורא נלחץ בתקופות מבחנים. הדבר הכי חשוב שלמדתי זה לחלק את זמן ההכנה למבחן טוב, ככה שתוך כשבוע - עשרה ימים לפני המבחן אני עובר על כל החומר ופותר מבחנים משנים אחרונות וביום האחרון שלפני המבחן אני נח.
היום האחרון נורא חשוב. אני מנצל את היום הזה להרגע, לא לחשוב על המבחן יותר מדי, לדבר עם חברים לנגן או בעצם לעשות כל דבר שיסיח את דעתי מהמבחן.
כמו כן אני ממליץ לשמוע מוזיקה מרגיעה(כמו

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.) ולנסות לעשות תרגילי מדיטציה(תחפש ביוטיוב "meditation techniques").
בהצלחה!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 01-08-2010, 18:20
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorel שמתחילה ב "לחץ של תקופת המבחנים"

והנה מה שעובד לי..
כאשר אני בלחץ ולומד ממש המון למבחן זה רק מזיק לי!
אני תמיד לומד כמו שצריך אבל אף פעם לא סוחט מעצמי את המקסימום, נשמע טיפשי, אבל כך אני בא ממש רגוע למבחן, ועם תרוץ(פסיכולוגי בראש), אה לא עשיתי אתה המקסימום אין מה להלחץ, אם אכשל זה כי לא למדתי מספיק.. וכך יוצא שאני מגיעה למבחנים, בלי ציפיות, מופתע(בד"כ) לטובה מהמבחן, ורוב הפעמים הולך לי ממש טוב..

אני חלילה לא אומר, לא ללמוד בכלל, אני רק אומר שלא צריך להיות פורפקציוניסט, אלה נניח לדעת 80-90% מהחומר, אבל את מה שאתה יודע לדעת בלי-דופי!

כך התחלתי להתייחס, אחרי שקרה לי מקרה טראומתי במיוחד, עברתי בציון סביר במועד א(75+), למועד ב למדתי יום ולילה(זה היה מבחן מאוד חשוב, מבחן מעבר לפקולטה שרציתי), למדתי במשך 3 שבועות, וידעתי כל פסיק מהחומר, למעשה היינו צרכים ללמוד כ20 משפטים(כבדים בעל פה), ואני המצאתי דרכי הוכחה אלטרנטיביות משלי(בכדי לקצר את ההוכחות), הייתי בלחץ, הגעתי למבחן בשביל רק בכדי לקבל 30..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 01-08-2010, 19:37
צלמית המשתמש של Shai
  Shai Shai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.02
הודעות: 14,010
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "נראה לי שאתה לא ממש יודע על..."

לא, רוב התלמידים לא במודע לא לומדים את כל החומר, וכך מכסים את עצמם מהתמודדות נכונה עם הכשלון הפוטנציאלי ע"י "גם ככה לא השקעתי מספיק, לא פלא שזה מה שקיבלתי...".

בלימודים לפסיכומטרי זה מאוד שכיח.

תלמיד מצויין הוא תלמיד שיודע את החומר. לא 90% ממנו. 100%.
אני בהחלט מבין את הדרך בה אתה נוקט (וכאמור, בה לא מעט נוקטים באופן בלתי מודע), אך כדי להצטיין, יש לדעת את החומר כולו. וכן, יש לדעת כיצד להתמודד עם ציון שלא תואם את הציפיות, ולכאלו שנוקטים בדרך הזו, האופציה של "גם ככה לא השקעתי מספיק" פשוט לא תתאים.

לבד מהנ"ל, לומר שסטודנט לרפואה צריך לדעת 100% מהחומר אבל סטודנט למדעי המחשב לא זו שטות מוחלטת שלחלוטין תלושה מהמציאות.

בתעשיה, אחריות היא אחריות. האחריות של רופא שונה מזו של מהנדס חשמל, אך שתיהן כבדות משמעות, ולעתים לא רחוקות אף חופפות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 01-08-2010, 19:53
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Shai שמתחילה ב "לא, רוב התלמידים לא במודע לא..."

תעשה לי טובה..
ציטוט:
לבד מהנ"ל, לומר שסטודנט לרפואה צריך לדעת 100% מהחומר אבל סטודנט למדעי המחשב לא זו שטות מוחלטת שלחלוטין תלושה מהמציאות.

בתעשיה, אחריות היא אחריות.


אני דברתי, שאני נוקט בגישה הזו בכדי להוריד לחץ במבחן, ואתה לוקח את זה לאפיקים של מדע בדיוני.
אז בו אני אזכיר לך עובדות שאתה בוודאי מכיר- שנה אחרי סיום הקורס, אתה לא זוכר כלום מהקורס(אלה אם כן יש לך שימוש תדיר בידע אותו רכשת), ולכן להגיד שתלמיד למדעי המחשב שחיפף באיזה נושא מינורי(ואני יודע להבחין בין עקר לטפל), זה קריטי, זה פשוט, איך לומר? שטויות?

באם בעתיד אצטרך בשביל המקצוע את הנושא, אלמד אותו על בוריו, המוח האנושי, הוא סה"כ די מוגבל, ולהכניס לשם יותר מדי אינפורמציה, זה לא בהכרחך נבון, צריך לדעת לסנן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 01-08-2010, 20:11
צלמית המשתמש של Shai
  Shai Shai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.02
הודעות: 14,010
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "תעשה לי טובה.. [QUOTE]לבד..."

אני דווקא מתחום של הנדסת החשמל, ובהנדסת חשמל (בדומה להנדסות אחרות), הידע מצטבר.
ברוב הקורסים בתואר משתמשים בחדו"א ברמה כה מעמיקה כך שהידע בחדו"א בסמסטר מתקדם גדול בהרבה על הידע בסמסטר הראשון והשני.
כשאני חושב על זה, כל המקצועות הנלמדים בסמסטר הראשון בתואר מהווים בסיס מוצק להמשכו, ובכך למעשה נסתרת הטענה שלך לגבי הידע הנדרש ("פרט לרפואה").
(במדעי המחשב בטכניון, כמדומני, יש תופעה דומה לגבי אלגברה).


מצד שני, למידת 90% מהחומר היא בגדר מעשה טפשי, פרט ליתרון הברור מאליו אותו אתה מייעל לטובתך.
מוסדות רבים (ובפרט הטכניון) מלמדים את חומר הקורס בהיקף מלא, ואילו בוחנים על חלק קטן ממנו, כך ש"10%" שלא למדת לעתים מקבלים משקל גדול יותר.
יתר על כן, את כמות החומר בקורסים (ובייחוד קורסים נבנים, לא ניתן להבין את הרצאה x כשלא מבינים את הרצאה x-1) קשה ולעתים קרובות כלל לא ניתן לכמת, כך שלומר שלמידה של 90% מהחומר תסייע לך לקבל ציון שעונה על הציפיות שלך היא לא נכונה.
האמת מרה עוד יותר גם למידה מוחלטת, נכונה ומדוייקת של 100% מהחומר יכולה להביא את הנכשל.
(טובי הסטודנטים בטכניון מקבלים לעתים ציונים מגוחכים, גם כשידעו את החומר על בוריו). ובכל מקרה, כדי לקבל ציון סביר של 80, יש למעשה לדעת 100% מהחומר בצורה מופתית (לפחות מהנסיון שלי בטכניון). כל מקרה שבו יודעים פחות, הציון עשוי לרדת אקספוננציאלית.

אחת היועצות בטכניון הגדירה את זה די טוב: בהרצאות מלמדים אותך תווים, בתרגולים מלמדים אותך לנגן ובמבחנים מצפים ממך לעשות ג'אז. גיליתי בדרך הקשה שהמשפט הזה מאוד נכון. לעתים, אם לא יודעים את החומר כולו, אתה מוצא את עצמך במהלך המבחן מדלג משאלה אחת לאחרת, ולאחרת....
מהנסיון שלי (ובטוחני של עוד רבים אחרים), המרצים בונים את המבחן כך שלא ייתכן שתצליח בו מבלי שידעת את החומר כולו, בצורה נכונה, מדוייקת בהתבסס על זה שתדע להמציא, לממש ולהתמודד עם דברים שלא נתקלת מעולם.


וברמה הכללית, למידה של חלק מהחומר ולא כולו מעודדת בינוניות. לא מכיר מעסיק שפוי שיעסיק אותך עם הצהרה שכזו...

לגבי המדע הבדיוני, לצערי (ולצערך) כלל לא מדובר במד"ב. אם לא ברורה לך מדוע אחריות של מהנדס כה גדולה, אשמח לפרט.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



נערך לאחרונה ע"י Shai בתאריך 01-08-2010 בשעה 20:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 01-08-2010, 20:44
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Shai שמתחילה ב "אני דווקא מתחום של הנדסת..."

ציטוט:
אני דווקא מתחום של הנדסת החשמל, ובהנדסת חשמל (בדומה להנדסות אחרות), הידע מצטבר.
למעשה, ברוב הקורסים בתואר משתמשים בחדו"א ברמה כה מעמיקה כך שהידע בחדו"א בסמסטר מתקדם גדול בהרבה על הידע בסמסטר הראשון והשני.


חדוו"א הוא קורס די ביסיסי, בעל שימוש(אין שם שום נושא מיותר שאני יכול לחשוב עליו), כנ"ל לגבי לוגיקה.

ציטוט:
למעשה, כשאני חושב על זה, כל המקצועות הנלמדים בסמסטר הראשון בתואר מהווים בסיס מוצק להמשכו, ובכך למעשה נסתרת הטענה שלך לגבי הידע הנדרש ("פרט לרפואה").
(במדעי המחשב בטכניון, כמדומני, יש תופעה דומה לגבי אלגברה).


הטכניון, הוא לא איזה מקום קסום, ואני לא מכיר שימושים לאגברה 2, בשאר התואר(אלה אם כן אתה בוחר בקורסי המשך, הקשורים לכך. יתר על כן אתה בתור מהנדס חשמל למדת באלגברה לניארית, נושאים שאין לך בהם שום צורך בחשמל, אלה אם כן אתה מוכן להסביר לי מתי בפעם האחרונה השתמשת בבסיס דואלי? למעשה רוב הסיכויים, שאתה בכלל לא וזכר על מה אני מדבר..
ציטוט:
מצד שני, למידת 90% מהחומר היא בגדר מעשה טפשי, פטרט ליתרון הברור מאליו אותו אתה מייעל לטובתך.
מוסדות רבים (ובפרט הטכניון) מלמדים את חומר הקורס בהיקף מלא, ואילו בוחנים על חלק קטן ממנו, כך ש"10%" שלא למדת לעתים מקבלים משקל גדול יותר.


לעיתים? יכול להיות לעיתים נדירות מאוד, לי עדיין זה לא קרה, כנראה שזה גם לא 90%, כנראה שזה יותר קרוב ל95%(אני רק גורם לעצמי להאמין שזה 80-90, מרגיע אותי..)

ציטוט:
יתר על כן, את כמות החומר בקורסים (ובייחוד קורסים נבנים, לא ניתן להבין את הרצאה x כשלא מבינים את הרצאה x-1) קשה ולעתים קרובות כלל לא ניתן לכמת, כך שלומר שלמידה של 90% מהחומר תסייע לך לקבל ציון שעונה על הציפיות שלך היא לא נכונה.


לא, ישנם נושאים ספציפים, שלא קשורים לכלום.. הרי ברור שאם זה היה מפריע לי בהמשך, הייתי חוזר לנק הבעייתית..(זה לא ברור? ) , לדוגמא אם יש איזה משפט דומה ל10 משפטים שהיו לפניו אפשר לחפף, ולא להתעמק בו, שהרי רוב הסיכויים שתוכל להוכיח אותו בהמשך לבד, על סמך מה המשפטים שראית מקודם.

ציטוט:
האמת מרה עוד יותר גם למידה מוחלטת, נכונה ומדוייקת של 100% מהחומר יכולה להביא את הנכשל.


קשה לי להאמין, אפשר לקבל ציון נמוך, לא נכשל, רק מעטים בכלל יכולים ללמוד את כל המקצועות בסמסטר ברמה של 100%, פיזית רק מעטים מסוגלים לכך.
ציטוט:
(טובי הסטודנטים בטכניון מקבלים לעתים ציונים מגוחכים, גם כשידעו את החומר על בוריו). ובכל מקרה, כדי לקבל ציון סביר של 80, יש למעשה לדעת 100% מהחומר בצורה מופתית (לפחות מהנסיון שלי בטכניון). כל מקרה שבו יודעים פחות, הציון עשוי לרדת אקספוננציאלית.


ומעשית אחרי פקטור הממוצע סביר לגמרי, ז"א 65..(לפחות ממה שאני יודע), מה ההגיון שעומד מאחורי זה?!
ציטוט:
וברמה הכללית, למידה של חלק מהחומר ולא כולו מעודדת בינוניות. לא מכיר מעסיק שפוי שיעסיק אותך עם הצהרה שכזו...


למה המעסיק צריך לדעת? כל מה שהמעסיק צריך לדעת זה את והידע שלי בפועל, כיצד אני לומד, זה העסק הפרטי שלי..

ציטוט:
לגבי המדע הבדיוני, לצערי (ולצערך) כלל לא מדובר במד"ב. אם לא ברורה לך מדוע אחריות של מהנדס כה גדולה, אשמח לפרט.


כן שמעתי כבר מספיק סיפורים, על גשרים נופלים, ומרצים שפוסלים שאלה בגלל טעות חישוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 01-08-2010, 21:07
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Shai שמתחילה ב "לצערי, ההודעה שלך מכילה כל כך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Shai
לצערי, ההודעה שלך מכילה כל כך הרבה פרטים שגויים ומטעים שאני לא יודע מאיפה להתחיל.

החל מאלגברה, דרך זה שאי אפשר לקבל נכשל כשיודעים את החומר טוב (שזו אולי הטעות הכי גדולה בהודעה שלך, אשמח להראות לך מבחנים מהטכניון גם בנושא שתאמר לי שאתה בקי בו), יחד עם ה"ציון הסביר: 65" (איך זה ציון סביר? ו.. פקטור? בסמסטר האחרון היו יותר מ50% נכשלים באלגברה 1מ' בטכניון, לא היה פקטור של רבע נקודה) ועד לדרך בה אתה מזלזל במעסיק הפוטנציאלי שלך...

עם זאת, נראה כי דעתך ודעתי הובהרו כהלכה ולכן גם אין טעם לפרט.


אשמח לי אם תסביר במה טעיתי לגבי אלגברה, אתה משתמש בבסיס דואלי?, באופרטורים צמודים?
במדעי המחשב לומדים אלגברה שתיים בשנה א, שנה ב בכלל לא נוגעת בחומר הזה(ועד אז כמובן שאתה שוכח הכל), בהמשך אם תבחר בנושאים רלוונטיים, יהיה שימוש רב באלגברה(ואז אתה גם צריך אלגברה 3).

65 זה ממוצע סביר(לשם מכוונים בדרך כלל המרצים..), נכון לא תמיד יש פקטור, וחדווא 1, זה קורס סינון.. אבל לרוב יש פקטור, שינרמל את הממוצע לסביבות ה-70-65. אגב 50% נכשלים זה לא משהו חריג, למעשה כמעט בכל שנה יהיה איזה קורס כזה.(אחרי הכל צריך לסנן, וגם להרוויח קצת כסף על קורסים חוזרים על הדרך)
ציטוט:
אשמח להראות לך מבחנים מהטכניון גם בנושא שתאמר לי שאתה בקי בו


אתה מוזמן להעלות בחינות באלגברה לנארית להנדסת חשמל..

נערך לאחרונה ע"י The_Equivocator בתאריך 01-08-2010 בשעה 21:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:06

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר