02-07-2010, 11:12
|
|
|
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
|
|
חברות ה LOW COST פועלות בשוק רווי קווים, יעדים, מפעילים
ופלחי שוק (תבדוק פעם כמה "קטגוריות מחיר" יש באתר כמו של רשת "הולידי אין!" : ממשלתי/צבאי/נאט"ו/דיפלומטי/תאגידי/חבר מועדון/עובד EU/UN, ואלה רק כמה מהקתגוריות של הלקוחות הלא פרטיים!), מה שאומר שעם כל צי מטוסים שיחזיקו, דינאמיות והבנה טובה של שוק משתנה, תמיד יוכלו להביא לניצולת מירבית, או סבירה לפחות, של המשאבים שרכשו בכסף רב. הקו לאילת נסמך על תושבי אילת שחיים בתחושת תפרנות תמידית, חיילים, עובדי מלונות, ילדים של גרושים/גרושות, נערות ליווי, ג'אנק סלבס שחזרו מחלטורה, ועדי עובדים, אנשים בדרך ל/מ כנס ועוד כמה מעם ישראל. התמורה הממוצעת פר כרטיס היא די מצחיקה, מבחינת הרווח (אם לוקחים בחשבון שנוסעים רבים הם "מסובדסדים" או משלמים מחירי תאגיד) וכל זעזוע קטן, או נאד של איזה נסראללה או משעל, מוריד אפילו את זה. אתה באמת חושב שיש לארקיע, ישראייר או אל על אינטרס סביר לבצע שינויים בצי שלהם, או במדיניות התפעול/שיווק בשביל מודל שכ"כ לא מתאים לשוק הישראלי הסגור? ארקיע ניסתה דבר כזה ב 2004, ואפילו הייתה לי נגיעה לעניין. אנשים נסעו לחו"ל, למדו את ראיין אייר, וחזרו לארץ מלאים בכוונות טובות. באמת מכרו טיסות (ישיבה+מיץ+קפה+חטיף, בלי כסף לשירותים) ב 129 או 159 ש"ח לכרטיס (היו גם 99, אבל בטיסות לא מבוקשות) וזה לא הלך. לא רק שלא הלך, אלא שבתום אותו הקיץ מר איזי בורוביץ פשוטו כמשמעו "התיז" את ראשי כל המנהלים שהיו מעורבים במהלך זה, ומעשה חיסל את זרוע "תיירות פנים" של ארקיע, סגר מחלקות שלמות, ומאז ארקיע לא חזרה לעצמה.
_____________________________________
.
|