11-05-2010, 11:23
|
|
|
חבר מתאריך: 31.03.05
הודעות: 845
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
הוא אכן עומד בשורה אחת עם קליין ואלבז בהקריבו, מעשית, את חייו למען אחרים.
עם זאת, כשאני מחפש דוגמאות אני מחפש תהליכים ארוכים יותר, כמו בהרב שתפקד חצי מלחמה, לבד בלי מפקד הטייסת, ופצוע אחרי הנטישה של 159; כמו יוחנן רוזר שהנחית מטוס פגוע בלי לראות בעין, נלחם וחזר לטוס; או כמו כץ ז"ל, בין חובשי הכיפה הראשונים בתקופתו שגם היה מועמד להיות מפ"ט נווט ראשון.
שוב - זו אינטרפטציה אישית שלי. אני מוקיד את גבורתו של הולצמן, אבל אני מחפש תהליכים ארוכים יותר לפועלם של המוזכרים לעיל.
|
אבל צריך לזכור שמדובר בהרצאה של חמש דקות.
לו היו מקציבים לי 5 דקות, הייתי הולכת דווקא על ספור גבורתו של הולצמן שאיש לא מכיר (שוב, לבטח במדינה שהשם אלבז וקליין כל כך מוכרים בה).
למרבה השמחה והגאוה, סיפורי גבורה אחרים ממש לא חסרים לנו בחיל האויר. זאת מבלי להזכיר למשל גם את אורי שחק, שמטוסו נפגע בגלל שבמקום להסתלק מהשטח הסורי, התעכב כדי לראות אם טייס מטוס אחר שנפגע הצליח לצנוח. שהות זו של כמה שניות, עלתה לו ולנווט שלו בשמונה חודשי שבי.
ואגב... הכרתי את כץ כשהיה פרח טיס. היה בחור זהב.
|