22-06-2010, 16:51
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
[QUOTE=blancoynegro]
יש טענות שהמאמצים האדירים שהושקעו בייצור ה V2, בשלב שבו הייצור התעשייתי בגרמניה היה כמעט משותק הם מהסיבות המרכזיות לתבוסה שלהם.
קראתי פעם השוואה שהראתה שבמקום הייצור התת קרקעי של ה V2 ניתן היה לצייד רוב את הלופטאוופה במטוסי סילון שהיו פוגעים קשות בעליונות האווירית של בעלות הברית.
טיעון חסר בסיס. כתבתי על כך כבר בעבר. למרות שהתנהלו מספר דיונים, בהם הלופטוואפה טען שהטיל של הצבא גוזל ממנו משאבים, בפועל ההשפעה של כך על ייצור המטוסים היתה שולית היות והיה מדובר בהקצאות נפרדות של חומרי גלם, שטח ייצור, כ"א ותקציבים.
בכל מקרה, לגרמנים לא היו ב-1944 לא דלק ולא טייסים כדי להטיס את כמעט 40,000 המטוסים שהם ייצרו באותה שנה.
מה רואים כאן, סטוק שלל של V2 ?
אכן טילי שלל עם כיסוי המגן האופייני שלהם.
לא ידעתי שהיו לגרמנים משגרים ניידים:
לא בדיוק. הטיל בתצלום נמצא על גבי הנגרר המיוחד שנבנה עבורו. הוא שימש רק להובלת הטיל ולהצבתו על בסיס השיגור. חפש בגוגל את המלה Meillerwagen.
|