19-04-2010, 12:23
|
|
|
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
|
|
המחסור החמור במטוסי האימון נובע בעיקר מחוסר האמינות של מטוס האימון הבסיסי,HAL HPT-32 Deepak,שלאחר שיעור תאונות הולך וגובר שלו (בתאונה האחרונה נהרגו שני מדריכים בכירים) הוחלט לקרקעו ולמעשה האימונים כיום של חניכים במגמה הרלוונטית בביס"ט פסקו כליל מבלי שימצא למטוסים מחליף.
גם מטוסי ההוק 100,שחלקם מיוצרים באופן מקומי ב HAL תחת רישיון מ BAE סובלים מעיקובים באספקה וייקח זמן עד שכל המטוסים שהוזמנו יכנסו לשירות.
עד אז ח"א ההודי יצטרך להסתפק במלאי המטוסים המצומצם הקיים.
נקודה מעניינת בנושא הזה היא שמצרים הציעה סיוע ישיר להודו בהשאלת מספר מטוסי אימון K-8 (המיוצרים ברישיון במצרים במפעלי AOI) ומדריכים מצרים על מנת להעניק פתרון זמני למשבר האימונים.
מה שמעניין כאן היא שמעבר לעובדה שמצרים רוצה לבסס עצמה כ"מעצמת אימונים לעולם השלישי". (כבר היום מתאמנים במצרים טייסים ממדינות אפריקה ואסיה),אלא גם שמטוסי ה K-8 הם פרי פיתוח משותף סיני-פקיסטאני,כשאצל האחרונה משרת המטוס כמטוס לאימון מתקדם!.
האם ח"א ההודי יסכים להפעיל,ולו באופן זמני,מטוסים מפרי פיתוח אויבתה פקיסטאן?
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 19-04-2010 בשעה 12:28.
|