24-11-2010, 10:08
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.03.02
הודעות: 3,684
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "החזרה בתשובה בלי פסוודו מדע ומסיונריות."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי תבור - tar 21
בעקבות האשכול שבו עלה נושא זה (שננעל) אני רוצה לפתוח את הנושא לדיון רגוע בלי השמצות.
מה הם הקווים האדומים של החזרה בתשובה? מאיזו הסברה יש להימנע ועם מי אין לפעול?
דעתי בנושא היא שההחזרה בתשובה צריכה להתנהל:
א. בזהירות גדולה.
ב. במסגרות מוגדרות, לא כדאי שכל חילוני שידבר עם דתי ישר ישמש כ"מושא להטפה" אולם אם הוא מבקש לשמוע את דעתך - אין בעייה שתאמר לו אותה.
ג. ללא שימוש בחומרים מדעיים שנתונים בספק רב או במחלוקת גדולה, אדם דתי מאמין שהתורה חזקה מספיק ולכן היא לא צרכיה כל מיני תאוריות מוזרות.
ד.לא "להחזיר בתשובה" ילדים ואולי אף קטינים בכלל.
ה.שהמטרה תהיה ברורה, בשום אופן אין לרמות את החילוני בכל מיני דרכים מסיונריות ("בא, שיחה נחמדה על פסיכולוגיה, אנחנו לא רוצים להחזיר אותך בתשובה").
ו. ללא טובות הנאה.
כמובן שיש גם להתייעץ עם רבנים בסוגייה זו.
מה דעתכם? אשמח לקרוא.
|
ישנם את שני הדרכים הידועות ב"מלחמת" הדת:
ישנה השיטה הליטאית, שהיא שחייל שאינו מאומן שיוצא לקרב ללא מגן וצינה עלול להיפגע בעצמו ,
לכן בראש ובראשונה אלו שיוצאים לרחוב (בזמנו היו אלו המשכילים) להחזיר בתשובה יהיו רק המלאים בש"ס ופוסקים ובהשקפה ואמונה איתנה.
וישנה השיטה החבד"ית שבשעת מלחמה נותנים למי שבא נשק ושיצא לקרב,
לכן אנו רואים ילדים חבד"ים שעדיין לא שלמו משנתם ואינם בקיאים בתורה ובסיפרי האמונה,עומדים ברחוב ומחזירים או לפחות מנסים להחזיר בתשובה.
אני אישית מתנגד להחזרה בתשובה בצורה זו שללכת אל הרחוב ולנסות להחזיר וכו'.
אני בעד שמי שבה להתעניין ולחפש דרך, להראות לו את הדרך, ובשביל זה יש ישיבות ורבנים מיוחדים בנושא.
אני מתכוון שאם אחד הוא תועה ואין לא מספיק שכל להכנם למקום עם רב ולשאול אז לא באמת מעניין אותו אז "הנח להם לישראל מוטב יהיו שוגגים.."
להניח לא לעשות את המצוות בדרכו שלו עד שיבא וישאל.
ואם הוא אנטי אז אין שום עניין בשיכנועו וחזרתו מבחינת "הלעיטהו לרשע וימות" (מדובר על מיתה לעולם הבא) שיחטא ויפשע, ואח"כ יתן את הדין.
בקשר ל ג.
התורה אינה מדע ואינה מתכוונת לסתור את המדע, לכן אין לערב את המדע בוויכוחים,
אך אם מישהו מנסה לומר שהתורה סותרת את המדע אפשר להוכיח לו שאין סתירה בין המדע לתורה.
ובכל אופן המדע אינו יכול להוות ראיה לתורה,כי מי שרוצה ראיות ימצא גם בלי ההרבה חיפושים (מבשרי אחזה אלןה).
כמו שמי שרוצה סתירות ימצא.
_____________________________________
שלום עושים עם אחים, מלחמה עושים עם אויבים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יחזקאל
וקראתי עליו לכל הרי חרב נאם אדני אלןהים חרב איש באחיו תהיה
|
Oui nous irons nous faire casser la gueule en cœur, Mais nous reviendrons vainqueur
|