לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 14-02-2010, 23:02
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טרור WATCH שמתחילה ב "מצרים:נבנה מטוס קרב מתוצרת עצמית"

להערכתי,ה"גוף הזר" המוזכר הוא סין,שכבר עכשיו מצרים מייצרת באופן מקומי מטוס מתוצרתה. (K-8).

המצרים מזה זמן עוקבים אחר פיתוחם של מטוסי קרב סינים כמו ה J-10 וה FC-1\JF-17,הנחשבים לזולים בהרבה מאשר מקביליהם המערביים.
מאחר ולתעשייה הצבאית המצרית כבר יש ניסיון מוכח בייצור ובתחזוקת מטוסים ומכלוליהם,זה לא מפתיע שהמצרים חפצים לייצר מטוס כזה באופן מקומי,באופן שלא רק ישדרג את יכולותיהם בתחום אלא גם יספק מקומות עבודה חדשים לסקטור האזרחי-משהו שהמצרים מייחסים לו חשיבות רבה-גם אם במחיר של השקעה ראשונית גבוהה יותר. (פתיחת קו ייצור מקומי על פני קנייה ישירה ממדינת המקור).

גם אני מצטרף לקריאה למקור הכתבה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 15-02-2010, 05:26
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
עמדה לא נוחה להסביר את המצרים...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "לא הגיע מעולם לשלב יצור,..."

אולם אמת הינה אמת -
א. המטוס הזה אמנם לא הגיע לשלב ייצור סדרתי אולם הוא הגיע לשלב מתקדם בפיתוחו וטס טיסות ניסוי במצרים.

http://images.google.com/imgres?img...26sta rt%3D594

ב. אין משמעות רבה לעובדת היות המהנדס שמאחורי הפרויקט המצרי של אז ממוצא זר דווקא. במידה דומה ניתן לומר כי חלק ממהנדסי הלביא קיבלו את חינוכם בבריה"מ, או בארה"ב, וחלק ניכר מהידע בבסיס ה"כפירים" בא מצרפת, דרך תיקי שירטוטים ש"עברו" ב...שוויץ.

לפעמים מתחייב לראות דברים כהוויתם גם אם אין הם תואמים את הרגש והכבוד הלאומיים שלנו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 15-02-2010, 08:00
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
אכן כן, אבל...
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "זה נכון אבל עם הסתייגות קלה..."

גם ה- HA-300 התחיל את דרכו כפרוייקט ספרדי (כולל הסימון והספרור העוקבים של שני המטוסים), ומסיבות שונות הספרדים משכו את ידם ממנו ומכרו אותו למצרים להמשך הפיתוח. שורה תחתונה - יזמה, מאפיינים ופיתוח (ברובו המכריע) - ספרדיים, גמר פיתוח, ייצור אבות טיפוס (3) וניסויים - מצריים.

עלי להזכיר עם זאת שזה חלק מנושא קצת יותר רחב של תכנונים, רעיונות ומהנדסים שמקורם בגרמניה הנאצית, והבשלתם לאחר המלחמה. בהקשר זה יש להזכיר גם פרוייקט של קורט טאנק לבניית מטוס הקרב PULQUI בארגנטינה, למשל.

כעת כשאני חושב על זה - זה יכול להיות נושא מעניין לדיון: מערכות נשק גרמניות שזכו לחיים שניים לאחר המלחמה. מה דעתכם?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-02-2010, 08:25
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
ל-HA-300 היה גם קשר הודי
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]היכן שני המטוסים..."

הודו היתה מעוניינת ב-E-300, מנוע שפותח כחלק מהפרויקט הגרמני-מצרי, עבור המטוס שפיתחה באותה תקופה, ההינדוסטאן מארוט. לכן "תרמה" למצרים טייס ניסוי, סרן קפיל ברגבה. זכרונותיו המעניינים מאוד נמצאים פה, בתוספת מידע יחסית עדכני על גורלו של אחד מאבות הטיפוס.
מעניין לראות איך ברגעי משבר, כאשר קפיל המקצוען עלה על שורה של חיפופים ועיגולי פינה בתכנון הגרמני, יצא המרצע מן השק ומסרשמיט הנערץ סינן גידופים גזעניים כמו "מי ביקש מהם לשלוח לי הודי מחורבן".
מעניין גם שאת המארוט תכנן המהנדס הראשי של פוקה-וולף, קורט טאנק. כך שמן הסתם היתה פה תחרות סמויה בין הפרויקטים של המתכננים המהוללים - מסרשמיט נגד טאנק.
ועוד משהו: אפשר אולי להאשים את הבלגן והשחיתות במדינות כמו הודו, מצרים וארגנטינה שבהן פעלו המתכננים האקס-נאצים בשנות ה-50 וה-60. אבל אי אפשר לתלות רק בזה את הכשלונות הסדרתיים שלהם (הפולקווי שהוזכר פה, המארוט - שאולי לא נכשל טוטאלית, אבל לא הצליח להגיע לביצועים המצופים, הקטסטרופה של ייצור האף-104 בגרמניה - פרויקט של מסרשמיט וכו' וכו'). לדעתי, מה שהתאפשר בגרמניה הנאצית ובתנאי מלחמה - אינסוף עובדים מתכלים, הישענות על טכנולוגיות עתיקות כמו ייצור במפעלי רהיטים, התחלת ייצור סדרתי במקביל לפיתוח ושינויים בתנועה, תכנון על סמך הערכה שהמטוס לא צריך לשרוד יותר מכמה שעות מנוע בודדות - כל אלה כבר לא היו רלבנטיים לעולם של המלחמה הקרה. המתכננים הנאצים-לשעבר, מהוללים ככל שנחשבו, פשוט לא ידעו לעשות את המעבר לעולם יותר טכנולוגי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-02-2010, 10:43
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
כן אבל (2)
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "כן, אבל...."

ברור, יש עוד מלא דוגמאות. למשל, כנף ה-F-86 סייבר היא, בשינויים מינוריים, הכנף של המסרשמיט-262. שלא לדבר על ורנר פון-בראון ואנשיו. ומצד שני, על כל פרויקט שהקדים את זמנו ואומץ אחרי המלחמה על ידי המעצמות, יש לפחות שניים מוזרים וחסרי סיכוי. הדאון המיירט BV40 ומטוס הסיור הא-סימטרי BV141 של בלום-אונד-פוס (מספנות ותיקות שבכיאוס הפוליטי של גרמניה הנאצית לא נמצא מישהו שיאמר להן להמשיך ולהתמקד בבניית אוניות וצוללות). המסרשמיט 210-410 שגם אחרי מאמצי פיתוח יקרים וממושכים לא סיפקו את הסחורה. ה-TA-154 שהיה אמור להיות חיקוי למוסקיטו, רק בלי טכניקות הבנייה המתוחכמות של המוסקיטו. ההיינקל HE-177, פרויקט ששתה תקציבים והותיר את גרמניה ללא מפציץ אסטרטגי במשך כל המלחמה.
וגם בדגמים המוצלחים, כמה טיסות ניסוי הסתיימו בהתפרקות באוויר, פרי בנייה מרושלת ורצון לרוץ קדימה עם המיזם, שמא המתחרים יקסימו במקרה את גרינג או מילך ויזכו במכרז? אני חושב שאומנם האקלים המטורף ברייך השלישי נתן ביטוי להברקות - אבל גם נתן ביטוי ללא מעט שטויות מבזבזות משאבים, והביא לכך שהיה בלתי נמנע שמההברקות האלה ייהנו היריבים.
אגב, רוב התצורות המקדימות את זמנן של הגרמנים - היו קיימות על הנייר וכאבות טיפוס אצל האמריקנים. ב-1940, לנוכח ההבנה שהביצועים של מטוסי הבוכנה הקונבנציונליים קרובים למיצוי, צבא ארה"ב (חיל האוויר עדיין לא היה קיים) הזמין את היצרנים השונים להשתתף במכרז שהגדרתו, במילים פשוטות, היתה: "יאללה, תתפרעו". התוצאה היתה XP-54, XP-55 ו-XP-56 - קנארד, כנף טסה, מדחף בתצורת "פושר" - כל חבילת ההברקות שמאוחר יותר גם צצה אצל הנאצים. אחרי בחינה קצרה, הצבא הגיעה למסקנה שנכון יותר להמשיך לייצר בכמויות ענק מטוסים קונבנציונליים, במקום לשפוך כסף על ספקולציות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:17

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר