20-01-2010, 10:10
|
מנהל
|
|
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 15,910
|
|
AMD מאשימה: NVIDIA מונעת ניצול של מעבדים מרובי ליבות בעיבודי PhysX
כזכור, NVIDIA מחזיקה בבעלות על טכנולוגיית ה PhysX שפותחה ע"י חברת AEGIA, אחרי שרכשה אותה ב 2008.
ריצ'רד האדי, מנהל קשרי לקוחות ב AMD, טוען שכדי לקדם שימוש בכרטיסי NVIDIA ביישומים שמשתמשים בממשק ה PhysX, בוטלה בכוונה התמיכה בביצוע פקודות אלו על מס' ליבות עיבוד מרכזיות (CPU) במקביל, כלומר, מעבדים מרובי ליבה לא יכולים לבצע כמה חישובי PhysX במקביל, ורק ליבה אחת שלהם תבצא את החישובים.
לטענתו, עם השקת הטכנולוגיה היתה קיימת תמיכה בריבוי ליבות.
כתוצאה מכך, בהפעלת יישומים שמשתמשים ב PhysX על מערכות שלא כוללות כרטיס מסך של NVIDIA מורגשת איטיות גדולה בהרבה מזו שאמורה להיווצר, מה שגורם לכרטיסי NVIDIA להראות כאילו הם מאיצים הרבה יותר טוב את חישובי ה PhysX.
טענה זו מצטרפת לטענות קודמות שהועלו כלפי NVIDIA ביחס לטכנולוגיית ה PhysX:
1. ביטול התמיכה בכרטיסים של חברת AEGIA (הכרטיסים הראשונים שיצאו לשוק עם הטכנולוגיה).
2. ביטול התמיכה ב PhysX במערכת שכוללת כרטיס כלשהו של AMD/ATI (גם אם קיים במערכת כרטיס מסך נוסף של NVIDIA) - החסימה הזאת מתבצעת בדרייברים של NVIDIA וקיימות דרכים לעקוף אותה, אבל עצם החסימה היא הבעיה.
מקור: http://www.xbitlabs.com/news/multim..._PhysX_API.html
_____________________________________
הראל
|