לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 21-12-2009, 10:39
  BigSmoke BigSmoke אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.03.09
הודעות: 1,754
רב באשדוד סירב לתת תעודת כשרות לקונדיטוריה משיחית מטעמי מצפון. בג"ץ: הסמיכו רב אחר

בג"ץ הורה הבוקר (יום ב') לרבנות הראשית לישראל להסמיך בתוך 30 יום רב מטעמה שיעניק תעודת כשרות למסעדה בבעלות יהודיה משיחית באשדוד, במקום רב העיר יוסף שיינין, המסרב עקרונית להעניק את התעודה. בכך דחו השופטים את טענת העותרים לביזיון בית המשפט מצידו של שיינין, שמאז שחוייב להעניק תעודה, לפני כחצי שנה, לא עשה זאת.

השופטים, ריבלין, ג'ובראן ופרוקצ'יה, קיבלו את עמדת רבה של אשדוד ולפיה הוא מוכן "להיתלות על עץ ובלבד שלא לחרוג מפסיקת השולחן-ערוך". שיינין, אינו שולל מתן תעודת כשרות לעסק שבעליו מוגדר בהלכה "מומר" אך הוא דורש להטיל עליו פיקוח הדוק יותר - דבר שנשלל על ידי בית המשפט.

בימים הקרובים צפויה פנינה קונפורטי, בעלת המסעדה, להגיש בקשה מסודרת להנפקת תעודת כשרות בתנאים רגילים והיא צפויה להידחות על ידי הרב והאחריות על מתן התעודה תועבר לרבנות הראשית.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3822907,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 21-12-2009, 12:35
צלמית המשתמש של minimax
  משתמשת נקבה minimax minimax אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 10,153
שלח הודעה דרך MSN אל minimax Facebook profile
מפלצת הספגטי המעופפת :-)
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי BigSmoke שמתחילה ב "מפלצת הספגטי המעופף?!"

מפלצת הספגטי המעופפתאנגלית: Flying Spaghetti Monster) היא האל של דת פרודית שנועדה למחות נגד החלטת מערכת החינוך בקנזס להתיר ללמד בריאתנות (תאוריה המתבססת על אמונה בבריאת העולם בידי אלוהים) לצד תורת האבולוציה. המפלצת מתוארת כגוש סבוך של ספגטי עם שני מחושים, שתי קציצות בשר והרבה זרועות אטרייה.

ה"דת" גררה אחריה באינטרנט "מאמינים" רבים (הנקראים גם פסטפריאנים, פארודיה על "ראסטפאריאנים"), הטוענים שה"אטרייה" נגעה בהם, והרואים את דת "אדון האטריות" כדת האמיתית היחידה. המצאת מפלצת הספגטי המעופפת מיוחסת לבובי הנדרסון, בוגר אוניברסיטת אורגון, בעל תואר בפיזיקה.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E...4%D 7%A4%D7%AA
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 21-12-2009, 12:39
  משתמש זכר פלמינג פלמינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.09
הודעות: 5,552
מסכים איתך שיש כאן בעייה רצינית
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "גם הנוצרים טוענים שהם"

זהו זרם [שאני באופן אישי לא מסמפט אותו באופן מיוחד בלשון המעטה], אבל בלית ברירה אני חייב לקבל אותו כחלק מהחברה הישראלית ולו בגלל שאינו מתעלם לרגע מזכויותיו הבסיסיות כאזרח במדינה שלנו.

באותה נשימה אני גם חייב לקבל את כל אותם עולים בזכות קמצוץ של דם יהודי הזורם בעורקיהם וחלקם הגדול ממשיך לחגוג את חגי הנוצרים גם בארץ [ מציע שתעשה כעת סיבוב בתל-אביב. יש יותר עצי חג המולד מאשר עצים בת'א....].

האם עלינו לכלול גם את כל עם ישראל שחוגג את חג המולד, הלוא הוא כריסטמס ואת מסיבות הסילבסטר?
גם אלה הם מנהגים נוכרים שחדרו לתרבות הישראלית והיהודית כאחד.

הרי גם המגדר ההומו-לסבי יכול להכלל בתחום ההגדרות הללו, מכיוון שאינו נוהג על פי ההלכה והרבנות הקונסרבטית אינה סומכת את ידיה עליהם.

אז איפה כאן הפתרון?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 22-12-2009, 13:35
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "למה "תעודת איכות"? לפי האמונה שלי זו תעודת הכשר."

השאלה היא למה אתה כ"כ מתעקש על המילה "כשרות"
ביקשת תעודה משלך, סיפקו לך פתרון טוב, אז למה הסמנטיקה כ"כ קריטית לך?

אם כל אחד ימציא לעצמו כללי כשרות כראות עיניו וינפיק תעודות בהתאם ("כשר בהשגחת STONED") תהיה אנארכיה בשוק..
אתה מציע במקום גוף כשרות ראשי לפרוץ גבולות ושכל אחד יוכל להגדיר "כשר" איך שבא לו

אילו היו "הלכות כשרות מסורתיות" הייתי אולי מסכים איתך, לא הייתה לי בעייה שיסכימו להסמיך בחוק "גוף כשרות אלטרנטיבי מסורתי" (בהנחה שזה לא יגרום לבלבול)
הבעייה היא שלמסורתיים אין הלכה משלהם, גם הם הולכים לפי ההלכה האורתודוקסית, רק שכל אחד מהם מקפיד בה על מה שנראה לו
נסה לגבש לך "רבנים מסורתיים" שיקבעו "הלכה" בנושא ונראה איך תסתדר..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 22-12-2009, 14:07
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
הבהרה
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "השאלה היא למה אתה כ"כ מתעקש..."

נגמר זמן העריכה..

כתבת שאני יוצא בצורה כה נחרצת נגד העניין, אני חייב להבהיר שמה שכתבתי לעייל נובע מהבנתי את נקודת מבט המחוקק, הרוצה לשמור על סדר
מי שבאמת מכיר אותי יודע שדעותיי האישיות הן ההיפך הגמור
אני לא פוחד מאנארכיה, לדעתי היא אף מועילה במקרים מסויימים
אני בעד הפרדת דת מהמדינה, אולי אפילו יותר ממך..
אני בעד העלמת כל סממן יהודי מהמדינה
לדעתי הדבר הגרוע ביותר שיכלו לעשות הוא להגדיר את המדינה כ"יהודית", זה מה שגרם וגורם לכל הצרות בה, גם מבית וגם מחוץ ("מדינה יהודית ודמוקרטית" יותר פרדוקסלי מזה?)

אני טוען כבר הרבה זמן שאנחנו לא "מדינה יהודית" אלא "מדינת יהודים" (כשם ספרו של הרצל)
המדינה אינה יהודית, רוב תושביה כן (וגם זה לא בהכרח דבר שיימשך)
אני אפילו בעד שינוי שמה מ"ישראל" ל"אוגנדה ב'" או מה שיראו לנכון
שלא יבלבלו חלילה עם "עם ישראל"


תוספת: http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...876#post3309978


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 22-12-2009 בשעה 14:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 21-12-2009, 12:54
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,840
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי BigSmoke שמתחילה ב "רב באשדוד סירב לתת תעודת כשרות לקונדיטוריה משיחית מטעמי מצפון. בג"ץ: הסמיכו רב אחר"

מה זה לעזאזל "קונדיטוריה משיחית"? מאיפה הבאת את המושג הזה?

אין בקונדיטריה שלה (אני מכיר את זאת שבגן יבנה ומרשה לעצמי להניח שבאשדוד אותו דבר) עניין דתי או מיסיונרי, זאת קונדיטוריה רגילה ומעולה בצורה יוצאת דופן, שבמקרה מנהלת אותה אישה שרואה בעצמה יהודיה משיחית. הזרם הזה לא רואה בעצמו לא יהודי, אלא להיפך- כמו שאר היהודים הם מאמינים בביאת המשיח- אלא שהם מאמינים שהוא כבר הגיע בצורת ישו. הם מציינים את חגי ישראל- אבל המנהגים שלהם שונים משום שהם התפצלו מהזרם ה"מרכזי" ביהדות לפני שולחן ערוך וכו'.

בכל אופן, לפנינה אין שום התנגדות כמה שאני מבין שהקונדיטוריה שלה תהיה כשרה לפי חוקי הכשרות ההלכתיים- על מנת לקבל את התעודה, ולא מתוך הסכמה איתם. זה נכון לגבי המון בעלי עסקים יהודיים- איפה היא שונה? למה שהיא תקפיד פחות מבעל עסק יהודי חילוני שגם הוא לא מקבל על עצמו את עקרונות הכשרות לפי ההלכה, אבל מוכן ליישם אותם במסעדה שלו בשביל לפנות לקהל לקוחות רחב יותר?

מי שהכניס את העניין הדתי למשוואה היה מי שתלה פשקווילים בגנותה וטען כי היא ממירה לנצרות במסגרת הקונדיטוריה שלה, ומי שסירב לתת לה תעודת כשרות על סמך... זה שהיא יהודיה עם תפיסה שונה משלו! הרי בגולה רדפ את היהודים שהיו מיעוט דתי, היום יש לנו מדינה אז בואו נרדוף את היהודים המשיחיים שהם מיעוט דתי. חשיבה הגינית לגמרי.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י Cfox בתאריך 21-12-2009 בשעה 12:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 21-12-2009, 18:32
צלמית המשתמש של שמוליק
  שמוליק שמוליק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.01
הודעות: 10,760
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "מדוע היא אשמה שלא סומכים עליה שתשמור על הכשרות?"

היא אשמה מכיוון שהיא המירה את דתה.
בדר"כ משגיח דוגם את המסעדות פעם או פעמיים ביום, ועל כל שאר הזמן סומכים על בעל העסק.
פה מדובר על יהודיה שהמירה את דתה, וע"פ ההלכה אי אפשר לסמוך על יהודי שהמיר את דתו.
ואם אתה רוצה פירוט, כאשר נותנים ליהודי שהמיר את דתו רק להיות שליח של משהו טהור, ע"מ שהוא יישאר טהור הוא צריך להיות חתום ב 2 חותמים, כאשר כל יהודי אחר אפילו לא שומר תומ"צ (עם הארץ) מספיק חותם אחד.

תשאל מה ההבדל,
ההבדל הוא שפה היהודי על דעת עצמו כופר בעיקר.
_____________________________________
שמוליק.................................................. ..............העוגות של שמוליק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 21-12-2009, 19:04
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
מה שייך כאן אפליה על בסיס דת?
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "וכאן מגיעים כבר לנושא הגובל באפליה על בסיס דת ולכן נדרשה התערבות בג"צ."

אתה רוצה תעודה מטעם גוף אורתודוכסי שהמוצר כשר? תעמוד בתקנים! אף אחד לא מכריח אותך לעשות תעודה אבל אם אתה רוצה אז תעמוד בתקן שהציבו לך-כמו שבחברת ביטוח יהיו התחיבויות שונות בהתאם למצב שונה כך גם כאן.
יש כללים בהלכה שקובעים שיהודי מומר לא נאמן,ההלכה היא זאת שקובעת את הכשרות ולא יעזור שום דבר,אין רב בעולם שיתיר לה דבר כזה,הגענו למצב של 3 פתרונות:
1.שלא תהיה לה תעודת כשרות
2.שתחזור בתשובה או משהו בסגנון
3.שתשלם על משגיח שיעבוד 24 שעות (הוא אפילו לא יכול לעזוב את העסק חמש דקות כשהמקום פתוח...)
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 21-12-2009, 19:52
צלמית המשתמש של stoned
  stoned stoned אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
במידה והיתה הפרדה בין דת למדינה, היית צודק.
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "מה שייך כאן אפליה על בסיס דת?"

אז תעודת הכשרות של הרבנות היתה בסה"כ עוד שירות.
הבעיה מתחילה כאשר המדינה מכריזה כי הרבנות היא נותנת הכשרות הרשמית מטעם המדינה, במצב כזה, בנוסף לשיקול ההלכתי, על הרבנות לעמוד בכל מה שהיית מצפה ממשרד ממשלתי, כולל אי אפליה על בסיס דת.

כל עוד לא תופרד הדת מהמדינה, הרי שתתקל בהתנגשויות כאלו כל הזמן כאשר להתנגשויות אלו יש רק שתי תוצאות אפשריות:
א) "אינוס" הדת על מנת לגרום לה לעמוד בשורה אחת עם חוקי המדינה.
ב) פגיעה בחלק מאזרחי המדינה אשר בין אם מבחירה או שלא (לדוגמא, פסולי חיתון) מתנגשים עם חוקי הדת.

לכן, הפתרון היחידי הוא הפרדה, ויפה שעה אחת קודם.
_____________________________________
חברי כנסת ישרים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 21-12-2009, 22:54
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
שמעתי ובכל זאת
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי Tallyco שמתחילה ב "קשה לי להאמין שעל פלטת שבת לא..."

http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=432021
הנה ציטוט קטן מדברי אחד הכותבים שחסך לי הרבה עבודה
ציטוט:
במקור נכתב על ידי channb
בכל הנוגע לאיסורי הבישול בשבת ישנו את איסור הבישול שהוא אב מלאכה ונידון בסימן שי"ח ובנוסף מדרבנן ישנם שלשה איסורים נוספים שהייה חזרה והטמנה. שפרטיהם התבארו בסימנים רנ"ג –רנ"ה.

אסור לבשל בשבת מדאורייתא סי' שי"ח סעיף א'. באם לא התבשל התבשיל כל צרכו לעולם יש בו משום בישול, ובאם התבשל התבשיל כל צרכו אם הוא רותח אין בו משום בישול ואם נצטנן לגמרי נחלקו הפוסקים דיש אומרים שאף בדבר לח אין בו משום בישול אחר בישול (רמב"ם רשב"א ור"ן הובאו בבית יוסף וברמ"א שם בסעיף ט"ו) אך רוב הפוסקים סוברים דיש בו משום בישול אחר בישול. ונחלקו המחבר והרמ"א בזה דלדעת הרמ"א להלכה יש להקל אם לא נצטנן לגמרי אף שאין היד סולדת בו שם סעיף ט"ו, ודעת המחבר להחמיר בזה בסעיף ד' ובכמה מקומות בסימן. וכל זה בדבר לח אבל בדבר יבש אין בו משום בישול אחר בישול אם נתבשל כל צרכו.

באפייה לאחר בישול נחלקו הפוסקים יעויין שם בסעיף ה'. ובשאר הפרטים הרבים המובאים בסימן.



גם באופנים שאין איסור משום בישול אסור להחזיר כלי לכירה ואפילו אם היא גרופה או קטומה. מובא בסימן רנ"ג סעיף ב' עיקרה של הגזירה משום מחזי כמבשל כלומר משום שהוא נראה כמבשל. ולפי זה אסור להניח אוכל שהתקרר על הפלטה בשבת בין בדבר לח ובין בדבר יבש משום איסור זה. הפרטים בדין זה מרובים ואם יתאפשר לי אכתוב סיכום קצר בהמשך. יעויין שם בסעיף.

כמו כן אסרו חכמים להשהות מערב שבת תבשיל על כירה שאינה גרופה וקטומה. בסימן רנ"ג סעיף א' הביא המחבר את מחלוקת חנניה ורבנן (דנחלקו הפוסקים כמי לפסוק) אם איסור זה הוא בתבשיל שלא התבשל כל צרכו או אפילו בתבשיל שהתבשל כל צרכו כל שמצמק ויפה לו. טעמו של איסור זה גזירה שמא יחתה בגחלים. גם בנושא זה רבו הפרטים ויעויין שם בסעיף הארוך.

לגבי פלטה ישנה מחלוקת בין אחרוני זמנינו אם דדינה ככירה גרופה וקטומה או כאש ממש. למעשה רבו השיטות להקל בזה אך ישנם המחמירים.

נמצא שאסור לחמם מחדש אוכל על פלטה בשבת, משום איסור חזרה, זאת גם באופנים שאין איסור משום בישול. ובאם מניחה על כלי מלא הנמצא מערב שבת על הפלטה הדבר מותר בתנאי שאין בו משום בישול כנזכר לעיל (בדין זה ישנם שני דעות במחבר בסימן שי"ח והכרעתו לקולא וכן פסקו כל הפוסקים ויעויין עוד בסימן רנ"ג סעיף ה'). ובאם הכלי ריק יעויין בפרי מגדים בסימן רנ"ג שהביא בזה סתירה בדברי המחבר ונקט לחומרא וכן כ' הביאור הלכה ורבים מחמירים בזה.

ובאם שם אוכל מבושל על פלטה שעתידה להידלק הדבר אסור יעויין ברמ"א בסי' רנ"ג סעיף ה' בעניין נתינת הקדרות על תנורי בית החורף שעדיין לא הודלקו דהדבר מותר וביאר במשנ"ב דהוא דוקא משום שאין דרך לבשל (ולחמם) על תנורים אלו אבל בפלטה שהדרך לבשל בה בודאי אסור. יעויין שם.


מעניין בעוד כמה אשכולות תמשיכו לחשוב שאתם יודעים יותר הלכה מדתיים....בלי טיפה של גאווה: אני לא חכם ולא גאון אבל גם את אם היית גדלה מגיל 0 ולומדת הלכה היית יודעת את זה יותר טוב מאדם שלא למד...ואני עדיין חוזר למשל של ההוא שתוקף פרופסור בפיזיקה
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.


נערך לאחרונה ע"י maorhag בתאריך 21-12-2009 בשעה 22:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 22-12-2009, 23:32
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
קיים פסק של האדמו"ר אלהזרד 'הרעבדול' בעניין זה.
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי Tallyco שמתחילה ב "לא טענתי לשניה שאני יודעת..."

ה'רעבדול' בספרו 'כתר חש"ן' ['חוכמת שוטי הנבואה'] הבהיר היטב את הקשר בין חומו של המזון לבין כשרותו.

עפ"י המובא בספרו הרי ניתן לדמות מעין קשת של מעלות כשרות בין סוגי מזונות הנעה בין הקפוא לצרוב כאשר הגלידה ['אייסקרעם' בלשונו] היא מופת לכשרות בשבת ואילו בשר 'על האש' ['מענגעל'] הינו שיא הטרפה. אנשי חסידות אלהזרד מקפידים לאכול מזונם קר ככל האפשר והמקפידים שבהם נמנעים מ'חמין' גם בימים ראשון ושישי מחשש מראית עין.

ותיקי ירושליים זוכרים את האדמו"ר הקשיש 'הרעבדול ' עומד עם זוגתו הר' מיינעמעקס שתח' בפתח בית התמחוי של 'חצרות אלהזרד' ומחלק 'ברד' לעניים.

אמרי מעכשיו: "יותר קר - יותר מוכשר"
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 22-12-2009, 13:52
צלמית המשתמש של Tallyco
  משתמשת נקבה Tallyco Tallyco אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "אני לא תלמיד חכם ואפילו לא קרוב"

כבר כתבתי לך בעבר, ואני אכתוב זאת שוב - ההתנשאות שלך אינה במקומה. אתה לעולם לא יודע עם מי אתה
מתכתב כאן, מה הרקע שלו ומה הוא יודע. תפסיק לקחת מונופול על היהדות - היא לא רק שלך. יכול להיות כאן
אפילו כותב חילוני שלמד ובקיא - אתה לוקח לך פה פתחון פה בשם הדתיים כולם, להגיד שכל מי שלא שייך
לזרם האורתודוכסי לא מבין, לא יודע ועדיף שיסתום. זו לא הדרך לנהל דיון. אם כבר - בוא תשכיל אותנו הבורים,
ותסביר לנו בשפה קלה ומובנת את הדברים החסרים להשכלתנו ההלכתית...

אנשים כותבים כאן על תחומים רבים ומגוונים. רובם אינם התחום שלהם. אז שיפסיקו לכתוב? זכותו של כל אחד
לכתוב על מה שבא לו. וכן, זכותו גם "להתקיל" בשאלות הלכתיות... ומי יודע, אולי, רק אולי, יעלו פה על משהו...
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכל - 20.1.13

מאיה - 9.11.14
נטע - 2.4.20

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #90  
ישן 22-12-2009, 15:48
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
לשלושתכם
בתגובה להודעה מספר 88 שנכתבה על ידי Tallyco שמתחילה ב "כבר כתבתי לך בעבר, ואני אכתוב..."

אני יכול להמשיך לכתוב פה עוד חמש שנים שזה לא התנשאות אבל לא תבינו-נמשיך בשיטה הישנה והטובה-אתם תכתבו טיעון הלכתי ואני אפרוך אותו....ובנושאים מדיניים באמת לאף אחד אין מונופול כי לכל אחד יש דעה,בנושאים תורניים רק ליהדות האורתודוכסית יש מונופול,לא לי ולא לאף אדם פרטי אבל הזרם היחיד שעוסק בתורה יכול להסביר לך מה היא מתכוונת לומר....אם לא מבינים את זה אז חבל.
לפלמינג-מה שיוצא מכל מה שציטטתי למעלה (ומעוד כמה מקורות שלא ציטטתי) שיש בעיה להניח תבשיל קר על פלטה וזה גם נקרא בישול....
אותה בעיה בהתיחסות אלי יש בהתיחסות לרבנות-הרי הרבנות יודעת יותר טוב מכולם בדיני כשרות ולמה נבוא ונערער כאשר לנו אין מושג בהם?
וכמו שכתב אחד מעלי-ודאי שמותר להעלות דעה,אבל בצניעות המתבקשת יחסית לאדם שלא מבין בנושא ולא לבוא ולהתריס.
טלי-אם יש חילוני שלמד כמו דתי הוא לא היה כותב נגד מה שכתבתי כי הוא היה יודע שהלכתית אני צודק....וחוץ מזה מה שעושה את הבנאדם זה המעשים,לא כמה שהוא למד.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.


נערך לאחרונה ע"י maorhag בתאריך 22-12-2009 בשעה 15:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:51

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר