במקור נכתב על ידי פלמינג
יש כאן שתי שאלות יסודיות:
1. זכותו של יהודי להתיישב חוזר להתיישב ולא להתנחל בכל מקום חוזר כדי שתבין , בכל מקום שממשלת ישראל תקבע את זכותו. זכות כזאת לא ניטלה מעולם מעם המתיישבים וגושי ההתיישבות הגדולים דווקא לא נבראו בזמן ממשלות ימין , לידיעתך.
עם זה אני מסכים כמובן
זכות כזאת ניתנה לנו ואנו ממשים אותה באופן שוטף. נוער הגבעות וכל הפרחחים שלוקחים את החוק לידיהם הם לא נחשבים בעיני למתיישבים [או לטעמך מתנחלים], הם פורעי חוק, חלקם אפילו לא שירת בצה'ל ואינו ממלא אחר חובתו האזרחית האלימנטרית. תבדוק את הנתונים ותיווכח.
יש המון מאחזים שהוקמו כהתנחלויות חדשות. מכיוון שבאותה תקופה האמריקאים (לפחות פומבית) התנגדו לכך, כיבסו את שמן ל"שכונות חדשות" של התנחלות קיימת. למרות זאת, אלה היו יישובים שכל משרדי הממשלה הרלוונטים וחברות ציבוריות היו מעורבים בהקמתם. מבחינה פנימית אין ספק שהם כשרים, גם אם טליה ששון ממרצ קובעת אחרת.
לגבי נוער הגבעות - למעט מחאה פאסיבית רובם לא לוקחים את החוק ליידים. זכותם. הפינוי שלהם הוא שערורייה, אין לו שום קשר לחוק או לממשל תקין והוא נקמני בעיקרו. הממשלה נוקטת נגדם מדיניות של איפה ואיפה.
את אלה האלימים, שלוקחים את החוק לידיים, יש לתפוס, לשפוט ולהעניש כמיטב המסורת. זה לא רלוונטי בכלל לקיומו או אי קיומו של יישוב.
2. חובתו של כל חייל לציית לפקודות, גם אם הפקודה לא מקובלת עליו בעליל. אין לחייל שום זכות לערער על פקודה וגם הקוד האתי של צה'ל מדבר על זה. תקרא שוב אותו עם יש לך ספק לגביו.
אני מכיר היטב את הקוד האתי ולדעתי דווקא תמצא בו הרבה סיבות למה המשימה הזאת אינה צה"לית. יחד עם זאת אני מסכים שהחייל צריך לציית לפקודות - מי שנותן לצבא אחריות על פעולות שיטור פוליטי נגד יהודים אחראי לזה שהחיילים נמצאים בקונפליקט בין הערכים שעליהם גדלו (ציונות, אחווה יהודית וכו') ובין הפקודה שמשתמשת בצבא כחברת כוח אדם לכל מטרה.
חיילים פרובוקטיביים המונחים בידי רבנים קיצוניים שמעודדים סירוב פקודה, יעשו זאת גם כאשר יתבעו למלא אחר פקודות אחרות שלטעמם מתנגשים עם ציווי רבני מטורף ולא פלא שחברה כזו הקיאה מתוכה רוצח ראש ממשלה ועוד כמה הזויים הפועלים בשם השכינה.
החיילים לא מונחים על ידי הרבנים לבצע כלום, ההפך הרבנים מהווים גורם ממתן - שכחת כבר שלא מדובר במגזר החרדי? אף רב גם לא הורה לעמיר לבצע את רצח רבין, לא אשמים בו לא הימין ולא המתנחלים ולא הדתיים ולא התימנים ולא ההרצליאנים. אגב, חיילים רבים בינהם חילונים לא מעטים תומכים במחאה.
3. אין ולא יהיה מקום למדרשה, למכינה ולישיבה שזכות ההחלטה נתונה בידי אותם קנאים ולא בידי רשויות החוק של מדינת ישראל. זאת תחילתה של אנארכיה.
שני חיילים צעירים ולהוטים להוכיח את עצמם שמניפים שלט זאת עדיין לא אנרכיה. לאנרכיה יכולות להוביל הנחיות של הממשלה להשתמש בגיוס חובה של חיילים צעירים לבצע משימות מזעזעות שכאלה. לכן הצעתי שהממשלה לא תורה לצה"ל לבצע פעולות כאלה אלא למשטרה.
4. אתם יכולים לאהוב או לא את האלוף (מיל.) שטרן , אבל הוא צודק במאת האחוזים. צה''ל אינו בנוי על רבנים שהולכים בראש המחנה, אלא על קציני צבא שהולכים בראש המחנה והם אלה היכולים לקבל פקודה בשעת אמת ולא רב כזה או אחר.
כאמור הרבנים לא קשורים לעניין - הם לא הנחו את החיילים הדתיים ובוודאי לא את החילונים.
אם למישהו ספק לגבי כשירותו של חייל לעסוק בפינוי מאחז בלתי חוקי, יש מקום שאפשר לעסוק בו ולא בתחום הצבא.
מסכים שזו לא צריכה להיות סוגייה בין המפקד לחייל . אני סבור שאם לרשות המבצעת אין מספיק שכל בשביל להבין את זה, על הרשות המחוקקת לחוקק חוק כזה שיגדיר אחת ולתמיד במה עוסק הצבא, במה עוסקת המשטרה וכו וכו'.
אותו גוף שסיפק כסף לרבנים כדי לעודד סרבנות עם פרס בצידה צריך להיות מוצא מחוץ לחוק לאלתר.
עקרונית, אני מסכים, אלא שלאדון מזוז יש בעייה בעניין. בעבר, כשאחד מארגוני השמאל הקיצוני (המטיפים לסרבנות כבר שנים ללא הפרעה) הציע לחלק לסרבנים כסף על עוגמת הנפש אותה הם חווים בצבא - סגר מזוז את התיק מחוסר אשמה משום שטען שפיצוי אינו עידוד סרבנות בפרס. וזו בדיוק ההחלטה התקדימית עליה בונים בארגון הימני המחלק פרסים. ככל מעשה דוחה על רקע אידאולוגי - גם פה הימין לא נאלץ להמציא שום דבר.
|