02-11-2009, 06:30
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
|
|
לפחות כעת אני יודע איזה מטוס כמעט והיפלתי
לאחר הפלת המטוס האזרחי הלובי (פברואר 1973) היה חשש מנקמה ולכן הוחלט לבצע כוננות מש"ת אופיר שבדרום סיני. הכוננות בוצעה בלילה (יושבים במטוסים ב"מיידי"), בעת הטיסה של אלעל, ובשעות היום היה ניתן לצאת לחוף נעמה הסמוך.
בוקר אחד, בהיותינו כבר בבגדי ים ומוכנים לצאת לחוף, אנו (גילוץ ואני, מובילים) רואים שני מטוסי סילון נכנסים ליעף מעל השדה. הרגשנו כמו הטייסים בבסיס האוירי בפרל הארבור. הפתעה מוחלטת ומטוסים לא מוכרים, שמבחינתינו תוקפים את הבסיס.
כמו שהיינו, בבגדי ים, קפצנו אל המטוסים, הלב דופק חזק מהתרגשות ומהריצה אל המטוס, התחלנו להניע והקמנו קשר עם המגדל. הפקח מיד הרגיע אותנו ואמר לנו שמדובר במשהו ידידותי ושהם באים לנחיתה.
מסתבר ששני מטוסי אימון, שנרכשו ע"י אתיופיה, נחתו לתדלוק ביניים באופיר והעניין היה מתואם עם כולם למעט איתנו, צוותי הכוננות. מזל שהמגדל ענה בקשר. זה היה יכול להסתיים בעוד הפלה לא רצויה.
הנה אחד משני המטוסים בעת התדלוק:
ותמונה של "המשתתפים" באירוע (כולל מפקד הבסיס, בצד ימין, אני לידו, גילוץ שני משמאל, גל דוד, טייס מטוס הקורנס השני נמצא רביעי מימין. הנווט שלו, דוד רגב, חמישי משמאל, יעמוד במצב יותר בעייתי באותו שדה, באוקטובר אותה שנה, ביום הראשון של מלחמת יום כיפור:
|