לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 16-11-2009, 12:14
  esamaha esamaha אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.12.08
הודעות: 49
4 הערות
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "זו רכבת העמק כמובן."

4 הערות, בקיצור נמרץ:


  • כשנתיים לאחר שנכנס לתוקפו לוח הזמנים הזה, פוצץ גשר הרכבת בין סמח לאל-חמא (ב 16/6/1946 במסגרת מבצע "מרכולת"). הגשר נותר הרוס עד עצם היום הזה. הרכבת המשיכה לפעול עד לתחנת סמח (ממנה העבירו נוסעים לאל חמא ברכב וממנה המשיכו לפעול רכבות עד דימשק).
  • לאחר סוף מלחמת 1948 הישראלים הפעילו את הרכבת מחיפה עד עפולה מספר פעמים רק עד 1951.
  • בסוריה המשיכו להפעיל רכבות על הקו דרע'ה (אדרעי) - אל חמה עד מלחמת 1967. עד 1983 הפעילו הסורים רכבות קיטור מיוחדות (בעיקר לחובבי רכבת אירופאים) בקו הזה עד תחנת שאג'רה (בתוך עמק הירמוך). בין דרע'ה לאל חמא היו בסה"כ 14 גשרים ו 7 מנהרות. המסילה בתוך אפיק הירמוך פועלת כיום רק עד זיזון (מופעלת לפעמים עבור חובבי רכבת). הקו דמשק עמאן גם עובד.
  • מדמשק לחיפה לקח לא פחות מ12.5 שעות. כיום אפשר לטוס עד סינגפור (לפחות) באותו זמן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:23

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר