לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 06-05-2006, 16:34
  Asaf X Asaf X אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.03.05
הודעות: 204
מידע האיום הכי *מתקדם*
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "SA-2? חשבתי שהאיום העיקרי היה ה SA-6,"

היה ה-SA-6 אשר היה עיצוב אצילי מאוד יחסית לזמנו – ודי לציין שהטיל היה מצויד במערכת הנעה דו-שלבית, עם שלב שני נושם אוויר (!);

אך האיום הכי יעיל, מבחינת הסורים, היה ה-ZSU-234, מונחה המכ"מ, שהפיל כ-70% מכל כלי הטיס הישראליים שהופלו על ידי אמצעי הגנה אווירית מבוססי-שטח סוריים במלחמת יום הכיפורים. הסיבה לכך היתה שראשית, רבים מכלי הטיס הישראליים היו מסוקים – המטרה הקלאסית של ה-ZSU-234; ושנית, מטוסים ישראליים רבים פעלו בטקטיקות של טיסה נמוכה אל היעד – מה שהכניס אותם אל תוך הסבך הקוצני של סיכון להעסקה על ידי טזק"א, אמצעי נ"מ קני לא מונחה וכן גם ה-ZSU-234 (ע"ע מבצע "דוגמן 5" הכושל, 07.10.1973, שבו חישבו מטוסי הקרב הישראליים לחמוק מתחת לכיסוי המכ"מ של רג'ימנטי ה-SA-6, אך גם לא מצאו את הסוללות שנדרשו להשמיד וגם הופלו על ידיהן ועל ידי אמצעים אחרים; ראה http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=3583).

ה-SA-2 היה סיכון קצת פחות גדול – אולי כי טייס היה יכול לטוס מעל רמת הגולן ולראות טיל שמשוגר אליו מאיזור דמשק (לדוגמה), ממשגר בעל ניידות נמוכה יחסית. כמו כן, אמצעי ההנחיה של טילי ה-SA-2 היו פרימיטיוויים למדי כבר ב-1973 ולמיטב ידיעתי הישראלים הפעילו ECM באופן יעיל מולם.

אין לי מספרים מדויקים לגבי כמה כלי טיס ישראליים, ומאילו סוגים, הופלו על ידי כל סוג של איום - אם כבר, אני סומך על אמיר שגב שיביא אותם.

כדאי גם לקרוא את השרשור על טייסת 201 במלחמת יום הכיפורים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 07-05-2006, 21:26
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
קיבל אלוף משנה
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Asaf X שמתחילה ב "הוא קיבל איזשהו קרדיט אחרי המלחמה על כל הדברים שציינת?"

אני לא ממש מתמצא בנבכי חיל האויר וזה לא ממש מעניין אותי, מעבר למידת הנימוס. כך שאני לא יכול לספר לך איך ומה בדיוק היו הבעות ההערכה כלפיו. מה שכן מעניין אותי, זה איך אנשים ויחידות שרדו את סיר הלחץ המטורף הזה, כשאנשים נפלו על ימין ועל שמאל ומידת האמון בפיקוד, על פי עדויות שונות, ידעה ימים יפים יותר. לפי זה אני שופט, כמיטב יכולתי, ואני מקווה שאין לך כלום נגד דעתי האישית.

עם זאת, אני יכול להעיד, שיצא לי לראות כמה אנשי צוות אויר ותיקים וככל הנראה בעלי רזומה מכובד, מכנים אותו (שלא בפניו) "מורנו ורבנו" ומביעים כלפיו הערכה רבה. אז אני מניח שזה, יחד עם העובדה שהטייסת שלו ספגה אבדות כבדות והוסיפה להילחם ברמה גבוהה (שוב, לפי עדויות של יודעי דבר. אני לא ממש בעניינים) ועובדת היותו מדריך בכיר (מדריך מדריכים) בבית הספר לטיסה לפני ואחרי המלחמה (לאחר שסיים קדנציה מלאה כמפקד טייסת קרב) - אומר משהו בכל זאת. ממה שיצא לי לראות באופן אישי, מדובר באחד האנשים האיכותיים, האמיצים והחושבים ביותר שהיכרתי, עם מידה רבה מאוד של ביקורת, אך מבלי שהדבר יפגע במחוייבויותיו כמפקד וכלוחם. מצד שני ייתכן שאני לא אובייקטיבי.

הוא עדיין חי היום - בכלל לא כ"כ מבוגר (ששים ומשהו) - עד 120 (שכל את אחיו הצעיר במלחמה).

אליהו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 31-01-2018, 21:39
  HSI HSI אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.16
הודעות: 760
תצורות חימוש עיט
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי oferet שמתחילה ב "אם כבר הוקפץ, הנה שוב הקישור..."

מתוך חלק ב':

ציטוט:
בדרך כלל היו טסים עם שני מיכלי דלק ו-12 פצצות. מכיוון שרמת הגולן היא קרובה אנחנו מקבלים החלטה – ולא מדברים עם מפקדת חיל האוויר על זה – שאנחנו טסים בלי מיכלי דלק חיצוניים. אנחנו נטוס עם חמש פצצות. לא נטוס עם שש או שתיים עשרה – נטוס עם חמש. כך המטוס הרבה יותר קל, מתמרן הרבה יותר בקלות ומטוס שחוזר יכול לחזור מהר יותר לטיסה.


למיטב ידיעתי, אחת התצורות הנפוצות היתה 8 פצצות Mk 82 ושני נתיקים (300 גלון כ"א), כאשר 6 פצצות תלויות בגחון ואחת על כל כנף.

12 פצצות ושני נתיקים - האם מדובר על פצצות 100 ק"ג? 8 בגחון ו-2 על כל כנף? או 6 בגחון ו-3 על כל כנף?

5 פצצות בתלייה ישירה - על אילו פצצות מדובר? הייתי מנחש שתי Mk 82 ושלוש M117.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 25-08-2022, 20:30
  HSI HSI אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.16
הודעות: 760
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Asaf X שמתחילה ב "טייסת ה"עיט" שאיבדה הכי הרבה מטוסים במלחמת יום הכיפורים"

וידאו אשר צולם בבסיס רמת דוד במהלך מלחמת יום הכיפורים, כנראה ב-8 באוקטובר:

https://reuters.screenocean.com/record/1063294

בין המטוסים ניתן לזהות מטוסי עיט מדגמים H ו-E. מקורם של חלק ממטוסי ה-H הוא בטייסת מתקדם קרב, על זנבם ניתן להבחין בסמל הביס"ט ומספרם מתחיל בספרה 7 (כנהוג בטייסת 102 בחצרים באותה עת). הללו כנראה נשלחו לתגבר את סד"כ טייסת 109.
כמו כן, בחלק ממטוסי ה-H מותקנת "גיבנת" ובה מערכת כח"ן "קריסטל", ביניהם מטוס 03. מטוס זה, אשר הופל במהלך מבצע "מפצח 22" ב-18 באוקטובר, היה העיט הראשון בו הותקנו תותחי דפה 30 מ"מ והיחידי אשר הפיל מטוסי אויב.
על מטוסי ה-E של טייסת 110 מותקנת גם כן "גיבנת", אך ריקה ממערכות למיטב ידיעתי, שכן הללו הוסרו ע"י חיל הים האמריקאי טרם נמסרו המטוסים לחיל האוויר הישראלי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:41

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר