לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום כתיבה וספרות!!! והשורה הנעה - נוע תנוע! אוסף ביקורות הספרים של כל הזמנים אוסף אתגרי הכתיבהלכתיבה הציטוט הנבחר: 'הסופר, כמו הילד, אוהב לשחק משחקים, אבל יודע להציב את הגבול בין האמת לבדיון' מאת פרויד. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > כתיבה וספרות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 12-09-2009, 01:42
  koral22 koral22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.07
הודעות: 17
לפעמים, 5 =1+1.

אני אשמח לביקורת בונה, הצעות, הערות והארות למיניהן


2 = 1+1
זה מה שגברת תומפסון, המורה לחשבון, תמיד אמרה.

מאז ומתמיד אהבתי את שרה בייקר.
את השיער החום המתולתל שלה שאף פעם לא הסתדר כמו שצריך. את הידיים הרזות שלה, שלמרות שהיו כמעט כחושות, יכלו לדפוק מסמר יותר טוב מחצי מהכיתה. תמיד אהבתי לצפות בה שהיא רכבה על האופניים שלה. האופניים הכחולות האלה, שכמעט כל הצבע התקלף מהן. אהבתי להביט ברגליה על הדוושות, מדוושות בכל הכוח, רגל אחר רגל. היא תמיד נתנה את הכל כשהיא רכבה על האופניים הללו, מדוושת מכל הלב.
ויותר מכל, אהבתי את עיניה. את העיניים הכחולות שלה, שנצרו בתוכן עצבות עמוקה ומסתורית שכזאת, מן נטל שעיניים כה צעירות לא אמורות לשקף. את העיניים שתמיד נמנעו מלהביט באלו שלי.

בכיתה ג', שלוש שנים אחרי הפעם הראשונה שראיתי אותה, החלטתי לספר לה שאני אוהב אותה. אהבה כמו שהירח אוהב את הכוכבים שלו, אהבה יותר גדולה ממספר גרגירי החול בחוף שלנו, זה שליד הבית שלה. וזה אומר הרבה, כי בחוף שלנו היו המון גרגירים.
ניגשתי אליה בסוף שיעור אמנות, אחרי שמיס אליוט שחררה את הכיתה.
התקרבתי לכיסא שלה, האמצעי משמאל, בצעדים קטנים ואיטיים. היא בדיוק הייתה עסוקה בהכנסת העפרונות הצבעוניים אל תוך הקופסה שלהם.
"שרה?" עמדתי משותק מולה, מחכה שהיא תרים את עיניה אליי.
"כן," העיניים הכחולות העצובות התרוממו לכיווני. העיניים שלה היו כל כך עצובות, כל כך אומללות. רציתי נואשות לעשות משהו, רציתי לשמח אותה.
"אני…" תגיד לה את זה כבר, תשמח אותה! אנשים שמחים כשאוהבים אותם. "אני חושב שהידיים שלך מאוד חזקות, ויפות, ושהשיער שלך ממש לא מכוער כשהוא לא מסתדר, ושאת רוכבת על האופניים שלך כל כך חזק, שכל הגוף שלך רועד." אני כמעט ורעדתי, אבל לא יכולתי להפסיק, שטף המילים יצא ממני בלי שום שליטה, הרגשתי כמו דגי הסלמון המסכנים שזרמי המים החזקים סוחפים אותם איתם בלי שום שליטה, "אני חושב שאני אוהב אותך!" הסתכלתי על כל דבר חוץ מעל העיניים הכחולות הללו.
"אתה לא יכול לאהוב אותי," ברגע שמלמול המילים נקלט במוחי, עיניי נורו אל עברה. מצאתי את עצמי מביט שוב בכחול המסתורי הזה. הפעם הכחול היה יותר מעונן מהרגיל, כאילו הנטל שעל כתפיה הוכפל שבעתיים.
"אבל אני כן," לא הבנתי מה קרה, אנשים אמורים לשמוח כשאוהבים אותם.
"אתה לא! אל תדבר איתי יותר," ללא שום אזהרה היא צעקה עליי. שרה בייקר השקטה והעצובה, שלא אמרה מילה אחת לא יפה בכל חייה הצעירים, צעקה עליי, בגלל שאמרתי לה שאני אוהב אותה.
"אני שונאת אותך!" היא הביטה בי פעם אחת אחרונה, והסתערה משם בריצה. מרחוק יכולתי לשמוע קולות בכי ניכרים. במעומעם, נזכרתי כי המבט בעיניה הכחולות היה רדוף צללים אפלים. ידעתי שהמבט הזה יישאר איתי לעד.

אני שונאת אותך! אני שונאת אותך. אני שונאת אותך…

המילים הצטלצלו בראשי בכל גרסה אפשרית, אבל המשמעות נשארה בדיוק אותה האחת שחתכה את לבי.
שרה בייקר שנאה אותי.

יומיים לאחר מכן, אמא סיפרה לי שהיא מתה. לא הבנתי למה? אנשים אמורים להיות שמחים כשאוהבים אותם, לא ללכת ולמות. אז שאלתי את אמא למה היא מתה. אמא אמרה לי שהיא הייתה חולה מאוד, ושאף אחר לא יכל לעזור לה, אפילו לא אני.
אמא הלכה לבית של שרה, להגיד שהיא מצטערת. אני לא רציתי לבוא, כי ידעתי ששרה לא תרצה אותי שם, היא שנאה אותי, אני הרגתי אותה.

כמה שנים אחר כך, למדתי שהיא מתה מסרטן, כמו אמא שלה. בדיוק יצאתי משיעור פיזיקה עם קונור, זה היה היום השני של כיתה יא'. וסוף סוף הבנתי מה מר וויליאמס, המורה לפיזיקה, ניסה ללמד אותי.
נפרדתי מקונור ופניתי לכיוון בית הספר היסודי שלידנו, ידעתי שגברת תומפסון עדיין מלמדת חשבון בבית הספר, ושעכשיו אמורה להיות הפסקת הצהריים.
ניגשתי אליה, מרגיש את הזיכרונות וצללי העבר משחררים אותי מאחיזתם האיתנה במשך כל השנים הללו, וסיפרתי לה מה למדתי.

לפעמים, 5 = 1+1.
חזרה לפורום
  #3  
ישן 12-09-2009, 18:59
  משתמש זכר Mnemosyne Mnemosyne אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 3,397
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי koral22 שמתחילה ב "לפעמים, 5 =1+1."

הדמות הראשית בסיפור זה היא לא הילד (לא המספר) אלא שרה בייקר. ולדעתי זה נובע מהסיבה שהכול סובב סביב שרה, העינים של שרה, האופנים של שרה, התגובה\בכי\מוות של שרה ועוד...

בעוד שדמות הילד היא רק מספר או צופה מהצד אפילו, אף על פי שידברת דרכו אבל הוא לא היווה שינוי או השעפה כול שהיא על מהלך הסיפור חוץ מכך שהוא התנגש בשרה.

את הדימוי והשם מזכיר לי סדרת ילדות הנקראת: טריסי ביקר" ג'נג'ית מופרע וחמודה וחזקה (ללא עינים כחולות...), לדעתי התיאור של הדמות די מתאים לה מה סיבה שהסיפור הזה הוא לא יותר מסיפור סימבולי שנטרתו להביע מסר מסוים....

שיער אדום (מישהו עצבן, על העולם והמחלה שיש בו?), עינים כחולות(אומרים שעינים הם ראי הנשמה, לכן את תיארת אותה כככה אני חושב), החוזק מצאתי אותו כמשהו בינאלי ואין צורך להזכיר אותו.

הסיפור מנוסח בצורה די ילדותית וחסרת מטאפורות וגם כן שפה קצת כבדה, כי כמו שהכיר הקרדניל השפה די ילדותית, את זה אפשר להבין כי את כותבת דרך ילד בכיתה ג' אבל זה לא מחייב, יכולת לנסח את הדבר בשפת העבר ואז תוכלי לשלוט בצורת השפה, ואם בכול זאת את מתעקשת להשאיר אותו בנוסח ילדות את צריכה להפריד בין הבוגר שבילד לבין העבר שלו שהוא היה נער אז.

לסיום אומר כי אין כולך רלוונטיות בין הסיפור עם הילדה לבין ההארה ש1+1 =5 :S. בלי להעליב (או שאני טיפש ) לא הבנתי מה הקשר...

וגם כן הערה קטנה, לרוב בסיפור קצר, שיש בו דמות שמוזכרת פעם אחת, לרוב לא נותנם לה שם אלא תואר כגון: מורה הפיזיקה. ועוד דבר אחד תרבה מתאורים אבל לא בצורה ישירה ! בהתחלת הסיפור שפכת לנו על מגש של כסף את התיאור של שרה, וזה די גרע מהסיפור, תצטרכי לשלב את התיאור בעוד את מספרת את הסיפור, ועוד דבר אחרון לדעתי לא צריך להסביר את התיאור, למשל: הידים שלה חזקות (סבבה עד כאן, אבל לא צריך להגיד שהיא יכולה לדפוק מסמר יותר חזק מכול הכיתה :\ זה די בנאלי או ללא ערך מועיל לסיפור.

סליחה על החפירות כזה אני ,
שיהיה לך ערב נעים,
אמיל.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 13-09-2009, 19:53
צלמית המשתמש של LetterToElise
  משתמשת נקבה LetterToElise LetterToElise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.01.07
הודעות: 2,011
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Mnemosyne שמתחילה ב "הדמות הראשית בסיפור זה היא לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי simen
ועוד דבר אחד תרבה מתאורים אבל לא בצורה ישירה ! בהתחלת הסיפור שפכת לנו על מגש של כסף את התיאור של שרה, וזה די גרע מהסיפור, תצטרכי לשלב את התיאור בעוד את מספרת את הסיפור, ועוד דבר אחרון לדעתי לא צריך להסביר את התיאור, למשל: הידים שלה חזקות (סבבה עד כאן, אבל לא צריך להגיד שהיא יכולה לדפוק מסמר יותר חזק מכול הכיתה :\ זה די בנאלי או ללא ערך מועיל לסיפור.

אני דווקא לא מסכימה עם זה.
לדעתי הפתיחה הייתה יפה, והריבוי תארים (וביניהם זה ש"היא יכולה לדפוק מסמר חזק מכל הכתה") דווקא מאוד במקום, כי זה תרם לנימה הילדותית של המספר.
מה שכן, כמו שאמרו לפניי, לפעמים יש את הנימה הילדותית ולפעמים יש את הנימה הבוגרת.
כלומר, נשמע שחלק מהסיפור מועבר ע"י הילד בכתה ג', ז"א עדיין ילד, ואילו חלק נשמע מנקודת המבט של הנער שכבר בכתה יא'.
ואני אישית אהבתי את נקודת המבט של הילד. העברת אותו בצורה יפה
מעבר לזה, אני חוששת שגם אני כמו אמיל פספסתי את הנקודה בשורה האחרונה, ש5=1+1. הסבר בבקשה? (:
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img.photobucket.com/albums/v310/shir_bm/MyPics/botan4.gif]
תודה פום (:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:19

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר