לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #17  
ישן 09-03-2008, 21:53
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא מדובר בהשמצות
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי PERE1 שמתחילה ב "פאלק וקולר ז"ל"

אני חוזר ואומר שעניין הבקר נכנס כאן בטעות.

במתק"א ראו שהמטוסים נמצאים במסלול התנגשות, אך לא יכלו להתריע בשל ציוד שאיפשר להם האזנה בלבד.

לגבי יכולת הראיה שלהם - אני חולק עליך כאן. לא בגלל היכרות מעמיקה עם המערכת - אלא עפ"י מה שנאמר בזמנו ע"י אנשי היחידה וגורמי בקרה שהיו מקורבים לעיניין. האם הם היו מהינים מספיק? איני יכול לאמר.

בהתחשב בכך שהכשרת הבקרים (ואחרים) נעשתה בסביבה הקרובה לנו - הנושא היווה שיחת היום ודובר בו בהרחבה ברמות שונות בקרב הסגל בבסיס (בין אם בקרב "משוחחי המרפסת" והן בקרב המקצועיים יותר).

אאל"ט - הנושא זכה להתייחסות גם בתוכנית "טובים מאיקרוס" ששודרה זמן קצר לאחר מכן.

ואם לא הבנתי נכון, או שסתם הוטעיתי - גם את זה אני מוכן לקבל.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 20-05-2016, 19:39
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מה היה קורה אם לא הייתה בקרה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי koby33 שמתחילה ב "האם בקר אוויר אמור להיות בעל ידע בתרגילי קרבות אוויר?"

http://www.iaf.org.il/4447-46467-he/IAF.aspx

שיתוף הפעולה בין הבקרים לאנשי צוות-האוויר והתקשורת ביניהם משפיעים רבות על הצלחת המשימה. לאחרונה התקיים לראשונה קורס משותף שהפגיש את מערך הבקרה עם מערך המסוקים ובדק: מהו מקומו של מערך הבקרה במשימות המסוקים?

מסוק "יסעור" (CH-53) מוזנק למשימת חילוץ בגבול רצועת עזה כחלק מאימון. בעוד צוות המסוק מתארגן להמראה, מתחיל להגיע מידע מתא השליטה בחיל-האוויר אל אנשי מערך הבקרה הנמצאים בקשר עם הטייסים היוצאים למשימה. "כוח צה"ל עלה על מטען ברצועה, יש נפגעים", נמסר המידע מהתא והועבר על-ידי הבקר לצוות המסוק. "הדיווח האחרון שקיבלנו היה שיש חילופי אש. אנחנו לא מצליחים ליצור קשר עם הכוח". גודל האירוע ומאפייניו אינם ידועים עדיין, הערפל וחוסר הוודאות מורגשים באוויר. בינתיים מוזנקים לאזור כלי-טיס נוספים ולאחר מספר דקות מתבהר האירוע ומועבר דיווח מדויק שכולל את תמונת המודיעין הרלוונטית, מספר הפצועים ומצבם. "דקה לנחיתה", מדווח הטייס ובודק האם הלוחמים מוכנים בנקודה שנקבעה מראש. אנשי המסוק יודעים כי מדובר באזור מאוים, אך מבינים שעליהם להיכנס ולהוציא את הפצועים. המטרה ברורה: להיות כמה שפחות זמן על הקרקע כדי לבצע את המשימה הנדרשת.

במקרה זה התרחיש המתואר התקיים כחלק מאימון, אך לא פעם חוו אנשי החיל אירועים מסוג זה בזמן אמת ונאלצו להתמודד עמם תוך יעילות, אחריות ועבודת צוות. בכדי להצליח לעשות זאת, התקיים לראשונה קורס שיתוף פעולה בין מערך הבקרה למערך המסוקים, שבמהלכו הגיעו בקרים מיחידות הבקרה השונות לטייסת "מובילי הלילה" המטיסה "יסעור" לימי פעילות משותפים. "אנחנו עוסקים הרבה בשיתוף פעולה עם טייסות קרב", העיד רס"ן רועי, בקר המוביל את תחום שיתוף הפעולה במערך. "לאור לקחי העבר הבנו שצריך לעשות צעד אל תוך עולם המסוקים, משום שהאימונים עם המערך שהתקיימו עד כה לא היו מספקים ולא הכינו את הבקרים לפעולה ביום פקודה".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:57

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר