20-05-2016, 19:39
|
|
|
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
|
|
מה היה קורה אם לא הייתה בקרה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי koby33 שמתחילה ב "האם בקר אוויר אמור להיות בעל ידע בתרגילי קרבות אוויר?"
http://www.iaf.org.il/4447-46467-he/IAF.aspx
שיתוף הפעולה בין הבקרים לאנשי צוות-האוויר והתקשורת ביניהם משפיעים רבות על הצלחת המשימה. לאחרונה התקיים לראשונה קורס משותף שהפגיש את מערך הבקרה עם מערך המסוקים ובדק: מהו מקומו של מערך הבקרה במשימות המסוקים?
מסוק "יסעור" (CH-53) מוזנק למשימת חילוץ בגבול רצועת עזה כחלק מאימון. בעוד צוות המסוק מתארגן להמראה, מתחיל להגיע מידע מתא השליטה בחיל-האוויר אל אנשי מערך הבקרה הנמצאים בקשר עם הטייסים היוצאים למשימה. "כוח צה"ל עלה על מטען ברצועה, יש נפגעים", נמסר המידע מהתא והועבר על-ידי הבקר לצוות המסוק. "הדיווח האחרון שקיבלנו היה שיש חילופי אש. אנחנו לא מצליחים ליצור קשר עם הכוח". גודל האירוע ומאפייניו אינם ידועים עדיין, הערפל וחוסר הוודאות מורגשים באוויר. בינתיים מוזנקים לאזור כלי-טיס נוספים ולאחר מספר דקות מתבהר האירוע ומועבר דיווח מדויק שכולל את תמונת המודיעין הרלוונטית, מספר הפצועים ומצבם. "דקה לנחיתה", מדווח הטייס ובודק האם הלוחמים מוכנים בנקודה שנקבעה מראש. אנשי המסוק יודעים כי מדובר באזור מאוים, אך מבינים שעליהם להיכנס ולהוציא את הפצועים. המטרה ברורה: להיות כמה שפחות זמן על הקרקע כדי לבצע את המשימה הנדרשת.
במקרה זה התרחיש המתואר התקיים כחלק מאימון, אך לא פעם חוו אנשי החיל אירועים מסוג זה בזמן אמת ונאלצו להתמודד עמם תוך יעילות, אחריות ועבודת צוות. בכדי להצליח לעשות זאת, התקיים לראשונה קורס שיתוף פעולה בין מערך הבקרה למערך המסוקים, שבמהלכו הגיעו בקרים מיחידות הבקרה השונות לטייסת "מובילי הלילה" המטיסה "יסעור" לימי פעילות משותפים. "אנחנו עוסקים הרבה בשיתוף פעולה עם טייסות קרב", העיד רס"ן רועי, בקר המוביל את תחום שיתוף הפעולה במערך. "לאור לקחי העבר הבנו שצריך לעשות צעד אל תוך עולם המסוקים, משום שהאימונים עם המערך שהתקיימו עד כה לא היו מספקים ולא הכינו את הבקרים לפעולה ביום פקודה".
|