02-07-2009, 22:41
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.08.03
הודעות: 4,642
|
|
|
חחחחח הרגת אותי 'תעביר אותה כבר'...
אני חייבת להסכים עם כולכם@!
אני הכי קטנה במשפחה שלי, יש לי עוד 3 אחים גדולים ממני שמה לעשות אהבו לצפות ב STAR WORLD, ועוד לפני שיכולתי לקרוא מספיק מהר בטלויזיה היו רואים סדרות באנגלית, ולך תנסה לגרום למישהו שגדול ממך ב10 שנים להעביר למצויירים? אז כן, דרך הטלוויזיה למדתי אנגלית מאוד, ואני רואה כיום סרטים בלי תרגום וגם מתעצבנת על התרגום המחורבן בטלויזיה. אבל מצד שני, אני גרועה באיות של המילים, אז גם קריאה זה חשוב.
אבל מה שהכי חשוב, זה לפטר את כל המורות המטומטמות האלו לאנגלית, שחושבות שאם ייכנסו לכיתה ויתנו משימה אז כולם יעשו בלי להעתיק או ידעו באמת מה לעשות. אני זוכרת שבכיתה י"ב אחד התלמידים איתי בכיתה שאל אותי רעות מה זה week-end ? אחרי שצחקתי איזה 10 דקות אמרתי לו 'מה זה WEEK?' הוא ענה לי שבוע, מה זה END ענה לי סוף, אמרתי לו לחבר את התשובות שלו ושלא יבלבל לי במוח.
מסקנות: מורים צריכים מגיל צעיר לגרום לגירוי אצל ילדים ללמידת אנגלית בדרכים שיפתו אותם. המורה שלי לאנגלית בכיתה ו' עשתה כמה דברים - ראשית נתנה לנו לראות קטעים קצרים ומבדרים מתוכניות -עם תרגום, ואז הייתה נותנת לנו לצפות באותו הקטע שנית בלי תרגום וזה גרם לנו להבין קצת יותר את השפה. היא הייתה נותנת לנו משימות ואם היינו מצליחים לסיים אותן עם 0 טעויות היינו מקבלים תעודה -אחרי 10 תעודות קיבלת הפתעה -לשחק 10 דקות עם בובת מיני בייביז שלה, לשחק במחשב 10 דקות במשחק חמוד, להגיע לשיעור 5 דקות באיחור, לצאת מהשיער 5 דקות קודם.. וכ'ו. הרעיון הוא לגרום לילד לרצות לדעת, לרצות להיות טוב בנושא, לרצות להצליח.
וזה רבותיי, זה הפיתרון האולטמטיבי לבעייה שמעלה משרד החינוך. אבל בסופו של יום, מסתבר שהבעייה היותר גדולה שלנו, היא משרד החינוך עצמו.
חפרתי
תות
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י תותית בתאריך 02-07-2009 בשעה 22:45.
|