לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 15-06-2009, 12:33
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
רס''ן יהושע גורטלר: גאווה ודעה קדומה





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dover.idf.il/NR/rdonlyres/234976FA-376B-4B36-9682-5F9DC93B0D58/0/11s.jpg]

רס''ן יהושע גורטלר. צילומים: יהונתן בן-דוד, ''במחנה''

שלושה עשורים חלפו מאז הפגנת הגייז הראשונה בישראל, אבל ברור שהדרך עדיין ארוכה. חברי הקהילה המשרתים בצבא, מתמודדים עם מציאות מורכבת אפילו יותר. ליומיום של רס"ן יהושע גורטלר, ע' משפטי לפרקליט הצבאי הראשי והומו מוצהר, מצטרפת מורכבות נוספת: היותו אדם דתי. לכבוד חודש הגאווה הוא החליט לחשוף את סיפורו. "זו ההזדמנות שלי להגיד שאני חי במדינה שבה לכולם יש זכות לקחת חלק בביטחונה, בלי הבדל דת, גזע ונטייה מינית", הוא מסביר
מיכל דניאלי ורינת אביגור

ב-1993 הופיעה בעיתון "במחנה" כותרת מאירת עיניים: "תמה האפליה". בכתבה נכתב כי להומואים לא יינתנו עוד פטור משירות קרבי והקלות ת"ש. "אין מניעה שהומוסקסואלים יגיעו לתפקידים בכירים בצה"ל", אמר אז סא"ל ח', עוזר רמ"ח ביטחון שדה. "הפקודה החדשה בנושא ההומוסקסואלים היא תוצאה של תהליכים שעוברים על החברה, ובכלל זה על הצבא, מתחילת שנות ה-80. מדובר במהפכה שקטה, שכחלק ממנה התבססה ההכרה בכך שנטייה הומוסקסואלית היא לגיטימית".

אך בשלב ההוא האפליה תמה כנראה רק באופן רשמי. באותה השנה, לפני 16 קיצים, התקיים במסגרת שבוע הגאווה הראשון בישראל פסטיבל קטן ברחוב שינקין בתל אביב. בין הדוכנים שעמדו בגינה הוצב ארון עץ ממנו יצאו הנוכחים באופן טקסי. במקום נכח צלם שתיעד את החייל יוסי מקייטון כשהוא יוצא במדים מן הארון. למחרת פורסמה התמונה בעיתון "חדשות", ומקייטון הועמד לדין, בנימוק ששיתף פעולה עם התקשורת ללא אישור. נגזרו עליו 30 ימי מאסר על תנאי, והוא סולק מפלוגת הנח"ל בה שירת. האירוע עורר דיון ציבורי על הקשר שבין צבאיות והומוסקסואליות, ומקייטון הפך לסמל גאווה. לדבריו, הצבא לא יכול היה לשאת אז צילום של חייל הומו מחוץ לארון.

לא הייתה זו הפרשה הראשונה שהשפיעה על שירותו של חייל בצבא ההגנה לישראל - גם אם החייל הזה הוא הרמטכ"ל בכבודו ובעצמו. 1987 הייתה לשיא בפרשת תככים בפיקוד הבכיר של צה"ל, כשבמאמץ לסכל את מינויו של דן שומרון לרמטכ"ל הופצו עליו שמועות כי הוא הומוסקסואל. צה"ל של אז לא מוכן היה לקבל מפקד הומו, גם אם הדברים היו בגדר שמועה. חיים בן עמי, מי שהיה אז ראש אגף החקירות בשב"כ, סיפר באחרונה כי חיבר את שומרון לפוליגרף ושאל: "האם אתה הומוסקסואל?" שומרון השיב בשלילה. בן עמי בחן את תגובת המחט וקבע כי הוא דובר אמת. שומרון מונה לתפקיד הרמטכ"ל.

מי שמסתכל על התהליך ההוא ככזה השייך לעולם ישן, שלא קשור אלינו יותר, טועה. בארצות הברית, ארץ השוויון והחירות, מתחיל הנשיא אובמה לבחון רק עכשיו את שינוי המדיניות לפיה רק אם לא יצהיר חייל על נטייתו המינית, לא יורחק מהשירות. גם אם בארץ השתנתה המדיניות הרשמית, תמונה אחת של אל"ם (מיל') אלי שרון האוחז בדגל הגאווה על שער עיתון "במחנה" ולצדו הכיתוב "כך יצאתי מהארון", הביאה לסגירתו לשבועיים. "לא עבר מאז כל-כך הרבה זמן, גם לא מאז התמונה של מקייטון", מבהיר רס"ן יהושע גורטלר, ע' משפטי לפרקליט הצבאי הראשי והומוסקסואל מוצהר. בחודש הגאווה שנחוג השנה בדיוק שלושה עשורים אחרי הפגנת הגייז הראשונה בתל אביב, הוא אופטימי. "היום אנחנו במקום אחר לגמרי".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dover.idf.il/NR/rdonlyres/5FC312ED-0713-44A2-A9B1-B28287CD89F1/0/11bs.jpg]

בטקס הענקת הדרגות. מצדו האחד הפצ''ר, ומצדו השני ליאור.


הרעיש את עולמי


בתוך תוכו, הוא אומר, ידע תמיד. בגיל 16 התעצבה הידיעה לתחושה משמעותית, מעין מועקה קשה בבטן. המציאות החלה להתבהר מול עיניו של הנער הצעיר: הוא הומו. "התחנכתי בעולם הדתי, במסגרות חד-מיניות, אז זה שלא היו נשים בחיי לא היה דבר יוצא דופן", מסביר גורטלר. "זה התחיל להעסיק אותי בתור משהו מוזר, מסוכן, שונה, שעדיף לא לגעת בו. כשהגעתי לאוניברסיטה ללמוד משפטים לפני הצבא כעתודאי, התחלתי לצאת עם בחורות, והלכה והתחדדה אצלי ההכרה שהשונות שאני מרגיש אינה מקרית. היא משקפת משהו שונה בצרכים וברגשות שלי".


רק כסטודנט הכיר גורטלר לראשונה הומו. "אני זוכר את ההכרה הזו, שמישהו בסביבה שלי הוא הומו בגלוי. זה הרעיש את עולמי", הוא משחזר. "בכל חודש הגיעה לאוניברסיטה ערימה של 'הזמן הורוד', העיתון של הקהילה. הייתי מחכה שהלילה יירד ושכולם ילכו, מתגנב, לוקח עותק ודוחף לתיק".

העולם שהצטייר דרך העיתון היה מרתיע. "דימוי ההומו היה מאוד תל אביבי. מסיבות, סקס - משהו פרוע שלא התחברתי אליו. בהתחלה אמרתי 'טוב, אם זה הומו אין קשר בינו לביני', וזה היה מאוד מרגיע. אבל מה שהרגשתי לא דעך ודרש ממני חשיבה מעמיקה יותר. בתקופה הזאת גם התחלתי לשוחח עם אנשים באינטרנט בצורה אנונימית ולנסות לחקור את זה מול מישהו אחר, מה שלא התאפשר לי עם החברים שלי, כי מאוד פחדתי שמישהו יידע".

גורטלר מצא עצמו מנהל שיחות ארוכות אל תוך הלילה בצ'אטים, עם אנשים זרים בפניהם נפתח למרות, ואולי בגלל, זרותם. "במוצאי שבת אחד כתב לי מישהו מהם 'אתה מבין שהרגשות והתחושות שאתה מספר לי עליהם מאפיינים אדם הומו'". השורות על המסך הבהילו אותו. "לא היה לי מה לענות", הוא נזכר. "לא יכולתי להגיד שזה לא נכון. השאלה הבאה הייתה, מה אני עושה עם זה? האם אני מתכחש לזה, האם אני נאבק בזה, או מקבל את זה? אותו בחור המשיך לכתוב לי: 'לא משנה מה תחליט, זה חלק ממך. אחת התכונות שלך היא שאתה הומו. אתה יכול להודות בזה או לא, אבל זה בדיוק כמו שיש לך עיניים חומות'.

"הבנתי שאם אני אוהב את עצמי בתור אדם", הוא ממשיך, "על סך תכונותיי, אני חייב ללמוד לאהוב גם את זה. אני לא יכול לנתק את הדבר הזה משאר החיים שלי. נכון, יש סטריאוטיפ כלשהו של הומואים, אבל אם אני לא משתייך לזה, כנראה שיש גם הומואים מסוג אחר".

בלתי ניתן לוויתור
משהתחיל גורטלר להשלים עם עצמו ועם נטייתו, התעוררה בקרבו דילמה נוספת, רובד נוסף שהקשה על התהליך המסובך ממילא. "שאלתי את עצמי מה אני עושה עם הכיפה?" הוא נזכר. "בהתחלה היה לי ברור שזה לא הולך יחד. ששני הדברים האלה סותרים לחלוטין, ושאני צריך לבחור: האם אני חי כהומו ומוותר על הדת, או שאני נשאר דתי ושם את הנטייה המינית בכספת".


אבל עם הזמן התחוור לו, שהבחירה בלתי אפשרית. "מבחינתי, להכריע בין שני הדברים זה כמו לקחת את הנשמה שלי ולגזור לשניים. כמו לוותר על צד ימין או שמאל של הגוף", הוא אומר. "צריך להגיד שכמו שלהיות הומו זה חלק ממני, כך גם להיות דתי, כך האמונה שלי באלוהים. אני דתי מבחירה, לא כי כפו עליי, זה אורח החיים שטוב לי בו. באיזשהו שלב אמרתי לעצמי, 'יש סיבה שהדילמה הזו נראית לי בלתי אפשרית. אני לא יכול להחליט בין שני דברים ששניהם בלתי ניתנים לוויתור. אני דתי? אני הומו? אז כנראה שאני הומו דתי'. הבנתי שגם אם אתכחש לזה, זה לא ישנה את מה שאני. אני פשוט אהיה הומו דתי שקרן. או בארון. או אומלל. שאם אוותר, זה יהיה עוול נורא לעצמי. אז החלטתי לחיות על התפר".

הצעד הבא של גורטלר היה יציאה מהארון. "התלבטתי למי לספר ראשון, והגעתי למסקנה שיהיה לי קל יותר לספר לחילונים מאשר לדתיים ולנשים מאשר לגברים, אז כדי להקל על עצמי, סיפרתי לגבר דתי", הוא מחייך. "אמרתי לו: 'אני נמשך גם לגברים', וזה היה המשפט הכי אמיץ שיכולתי להוציא מהפה. הוא שתק ואני התחלתי לדבר בשצף קצף. הוא ביקש שאשתוק לרגע, ואתן לו לעכל".

אחרי כמה שניות מתוחות, החום חזר. "הוא אמר לי: 'זה מוזר וחדש לי, אבל אני אוהב אותך וזה לא משנה'", נזכר גורטלר. "הרגשתי איך עול כזה נופל לי מהכתפיים, וזה נתן לי הרבה כוח לשתף עוד אנשים. הרגשתי שאי-אפשר שמשהו כל-כך משמעותי יקרה בחיי בלי שההורים יידעו, אז הושבתי גם אותם ואמרתי, 'אבא, אמא, אם אני אחכה עם זה אני יודע שלא אצליח לספר. אני הומו'. היה להם מאוד קשה, עד היום. אנחנו מתקרבים ומתרחקים, בתקופות. אבא שלי קם ויצא מהחדר, אמא שלי בכתה, וזה די אפיין את המשך הדיאלוג".

בתקופה ההיא פגש גורטלר את בן-זוגו, ליאור, שהפך בהמשך לבעלו. "זו הייתה אהבה ממבט ראשון, אין לי דרך אחרת לתאר את זה", הוא צוחק. שמונה חודשים לאחר מכן הגיע יום הגיוס, מלווה בחששות רבים. "התלבטתי איך להציג את עצמי, האם לספר לאנשים", הוא מסביר. ביום החיול, בריאיון הקליטה בהכנה לבה"ד 1, נדרש גורטלר לנקוב בשמו של איש קשר ולציין מי יקבל את כספי ביטוח החיים שלו אם ייפגע במהלך שירותו. "לא הייתה לי שום התלבטות - רשמתי את ליאור. כשהגעתי למש"קית ת"ש סיפרתי לה. התלבטתי, אבל ידעתי שכשחיים עם אנשים, באיזשהו שלב צריך לשתף אותם בחיים שלך. התחלתי שוב לצאת מהארון".

כשהגיע לפרקליטות, החליט גורטלר שהוא מניח את הלבטים מאחוריו. "הבנתי שאין טעם להסתיר", הוא קובע. "בכל תפקיד שהגעתי אליו מאז, סיפרתי בריאיון הקליטה גם את הפרטים האלה - שאני בזוגיות, שאני הומו. אנשים סביבי ידעו כי הם ידעו. כמו שאני מספר איזה סרט ראיתי בסוף השבוע. מעולם לא נתקלתי סביבי בעוינות, בריחוק, באפליה. זה לא פגע אף פעם בקידום שלי, ותעיד על זה העובדה שבגיל 28 אני רס"ן כבר שנה".

ומבחינת הסביבה הדתית?
"לעולם הדתי מאוד לא קל עם להט"בים (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים - ר"א ומ"ד), במיוחד אם הם מוצהרים ובזוגיות חד-מינית. אבל מצאתי פה בתל אביב קהילה מאוד ליברלית, מקבלת ואוהדת, ופגשתי הומואים ולסביות דתיים. הבנתי שרבים חיים את השילוב הזה - פעם הייתי אומר 'קונפליקט', אבל אני כבר לא מרגיש שאני בקונפליקט".


חלום בשינויים קלים
בשנה שעברה נישא גורטלר לבן-זוגו בחתונה אזרחית בקנדה. "חתונה יהודית דתית היא משהו שתמיד רציתי", הוא מודה, "אבל חלק מהיציאה מהארון הוא ויתור על התכנון שלך לחיים ואימוץ סגנון אחר. בשנים הראשונות זה מאוד קשה, כי החלומות שהיו לך מתנגשים עם החלומות החדשים שלך. אבל באיזשהו שלב נפל לי האסימון שנורא טוב לי. שהחלומות שהיו לי התאימו לחיים שהיו לי אז, ושהחלומות הנוכחיים מתאימים לחיים שיש לי היום. יותר מזה, הבנתי ששום דבר מזה לא נעלם. חלמתי שתהיה לי זוגיות, שתהיה לי סביבה תומכת ואוהבת, שתהיה לי טבעת נישואים על האצבע - ויש לי. אז נכון שלא היה לי את הטקס שחשבתי שיהיה, אבל טקסים זה חיצוני. הרגשות שיש לי, המקום שאני נמצא בו, זה בדיוק מה שרציתי. זכיתי לבנות בית שכולל את מה שרציתי - חום, אהבה וחברים, סדר פסח לחבר'ה, ארוחות שבת. את ספרי הקודש הבאתי הביתה".


בשנים האחרונות, הוא מעיד, חל בו שינוי מחשבתי. "אם פעם הייתי עסוק במה הנטייה המינית אומרת עליי, ברגע שהשלמתי עם עצמי, הרגשתי שאני צריך לנסות להשפיע על החברה בה אני חי - החברה הדתית, הישראלית, צה"ל. כשקיבלתי את דרגת הרס"ן מול כל הפרקליטות, העניקו לי אותה הפצ"ר, המפקד שלי, מצד אחד, וליאור מהצד השני. בשבילי זה היה מקום להגיד משהו, להעביר מסר. אני מתנדב ב'חושן' - המרכז החינוכי של הקהילה הגאה, ארגון של מתנדבים שמעביר הרצאות בכל מיני מסגרות. אני לא בא על מדים, אבל אני מספר שאני בקבע. הם שואלים אותי איזה יחס אני מקבל בצבא, וזו ההזדמנות שלי להגיד שיש רבים כמוני. שאני חי במדינה שבה לכולם יש זכות לקחת חלק בביטחונה, בלי הבדל דת, גזע, מין ונטייה מינית.

"אם היו מבקשים לפני שלוש שנים, הייתי מסרב להתראיין", הוא מדגיש. "היום אני במקום אחר - אני מספיק בטוח בעצמי ומספיק חשוב לי להעביר מסר לחיילים, למלש"בים, לסביבה, שאני מוכן לשלם גם בחשיפה. המאבק של הקהילה הגאה על זכויותיה ומקומה, הוא מאבק של אנשים. אם לא ניחשף באומץ ונדבר על הדברים החשובים לנו, אף אחד לא יעשה זאת עבורנו".

גורטלר מתנדב גם בקו התמיכה הטלפוני של הקהילה, "יש עם מי לדבר". "גם לשם מתקשרים חיילים", הוא מספר. "יוצא לי לשמוע על קשיים של קרביים, ואין ספק שבעולם שלהם קשה יותר. ההווי מאוד מצ'ואיסטי, אבל אני בהחלט מכיר הרבה הומואים קרביים, גם קצינים. מפקד בכיר אמר לי לפני כמה ימים, 'בפרקליטות זה אפשרי, אבל אין סיכוי שבצה"ל יש סמ"פ הומו'. ואני אמרתי לו שחד-משמעית יש סיכוי. זה תלוי בחינוך - במפקד שיחנך את חייליו, ובצה"ל שילמדם שיש בו מקום לכולם. אם זה יקרה אין שום סיבה שלא יהיה מ"פ, מג"ד ומח"ט הומו. אני בטוח שבקרוב נהיה במקום יותר פתוח. מקום שבו לא יהיה בכלל סימן שאלה, שלא יהיה לאף אחד צל של ספק שהומו יכול להיות סמ"פ".

http://dover.idf.il/IDF/News_Channels/bamahana/09/22/11.htm


_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 16-06-2009, 14:17
  אחוול אחוול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.06.08
הודעות: 179
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "אינדיד, אבל זה קצת מוזר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי metooshelah
אינדיד, אבל זה קצת מוזר להאמין בדת, אשר אוסרת בפירוש על מה שאדם עושה (במקרה הנ"ל, משכב זכר) ואף גוזרת על מעשים כאלו מוות


הדת כשלעצמה לא אוסרת את זה ולא גוזרת שום עונש על זה .
האנשים שמפרשים את הדת כראות עינהם הם אלו שאוסרים וקובעים את רף הענישה .

דת היא מושג מאד רחב ולכל דת יש זרמים שונים שלעיתים די קרובות סותרים אחד את השני בקיום המצוות ועבירה על איסורים שונים .

בנוסף לכך ,ע"פ ההלכה יהודי חוטא הוא עדיין יהודי (לא שאני רואה בזה חטא) ואף גורם דתי לא מוסמך להחליט מיהו אדם דתי ומי לא כל עוד הוא יהודי (וגם פה יש בלאגן שלם) .
_____________________________________
Assumption is The Mother of All Fuckups

Kill Them All, Let God Sort Them Out


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 16-06-2009, 17:00
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
אני מתקשה להבין את הקשר בין משפט למשפט.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי אחוול שמתחילה ב "את התנ"ך כתבו כמדומני אנשים..."

ראשית, כל שלושת הדתות הגדולות מאמינות שלפחות חלק מהתנ"ך לא נכתב בידי אנשים מטעם עצמם.
שנית, גם אם כל התנ"ך נכתב בידי אנשים, זה לא אומר שלא כתוב בו כלום והכל פרשנות.
שלישית, בן סורר ומורה זו דוגמה מצויינת: הגם שהפרשנות המקובלת, לפחות, לא חושבת שיהיה מקרה כזה אי-פעם, אין מפרש *אחד* שיאמר "מותר להתנהג בצורה המפורטת לגבי בן סורר ומורה".
ורביעית, שאלת ה"מי שמך" - יש לה שתי תשובות. הראשונה היא כמובן שאותו גורם ששם אותך לקבוע בנחרצות כה רבה שאי אפשר לקבוע.
השניה היא, שגם כשיש אפור, בשלב מסויים יש שחור ולבן. ואם אי אפשר לקבוע בכלל 'מיהו דתי', אז אין שום משמעות לקביעה שאדם פלוני דתי או לא, ובטח אין משמעות ללהט שבו אתה יוצא למען ההגדרה העצמית של המונח הזה.

ולבסוף, אני לא מבין למה מכך שמשהו בעיניך הוא לגיטימי מתבקשת התכחשות לעובדה שבמקום מסויים נכתב שמשהו, או לפחות חלקו, לא לגיטימי.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי


נערך לאחרונה ע"י YGH בתאריך 16-06-2009 בשעה 17:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 16-06-2009, 17:55
  עבדול אלהזרד עבדול אלהזרד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 6,684
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "לא... כי יפני זה בגנים...."

ובכל זאת - דתי זה לא רק פרקטיקה פולחנית. זה אורח חיים ועולם תוכן. נכון שמבחינה הלכתית הבחור ביצע חריגה מאוד משמעותית מההגדרה של "שמירת מצוות" אבל את אורח החיים שהוא מכיר מגיל אפס הוא לא שינה.

הטענה שהוא "לא דתי" היא כמו טענתם של טוקבקיסטים חרדים על כתבות בהן נחשפים מעלליו של מישהו מבירת ההטרדות המיניות בארץ (בני-ברק, לפי נתוני המשטרה) בה נטען כי "אם הוא עשה את זה הוא לא חרדי" - אז מה הוא כן?

וכפראפראזה על כך, אם יצא לך לדבר עם מתח"רדלים, בדרך כלל הם יגידו משהו כמו "אני לא דתי, בעזרת-השם אזכה להיות דתי" או "הלוואי והייתי דתי אבל עוד לא הגעתי לזה".
_____________________________________
If I can shoot rabbits then I can shoot fascists

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 17-06-2009, 01:51
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
שאלה מצויינת, שאם תפתח ספרי פוסקים תמצא שאתה לא הראשון שחשב עליה.
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי אחוול שמתחילה ב "מי קובע כמה פעמים של חטאים..."

למעשה, כבר בתלמוד הבבלי מופיעה הקביעה ש"מומר לדבר אחד הרי זה כמומר לכל התורה כולה". זה לא סוף פסוק, אבל הנה לך התשובה העקרונית הכוללת.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 16-06-2009, 18:25
  דורון גוטמן דורון גוטמן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.04.08
הודעות: 491
את הנ"ך כתבו אנשים, את התורה כתב משה מפי ה'
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי אחוול שמתחילה ב "את התנ"ך כתבו כמדומני אנשים..."

ואת פרושי הכתוב בתורה(התורה שבע"פ) לומדים ע"פ כללים ברורים, 13 המידות שהתורה נדרשת בהן, קבלת מסורות מאב לבין ממשה ועד ימינו(זה ממש לא סותר חילוקי דעות)

בימינו לא מוציאים לפועל גזרי דין מוות בשל סיבות רבות,
1) אין בי"ד מוסמך
2) גם אם היה בי"ד מוסמך אין הדור ראוי ואין עושים בי"ד קטלנית
ועוד סבות רבות

לעניין בן סורר ומורה מוגדרים בתורה שבע"פ בצורה ברורה תנאים רבים להיות אדם בין סורר ומורה, באיזו רמה של 'התנהגות' הוא סורר ומורה יחסיו עם הוריו וכדומה.

לעניין משכב זכר נצטט "ואיש אשר ישכב את זכר משכבי אישה תועבה עשו שניהם, מות יומתו דמיהם בם"(ויקרא כ'/י"ב)
ותתפלא יש דיונים לא קצרים לגבי איך צריכה להיות העדות לגבי המקרה, מה מוגדר 'משכבי אישה'.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 17-06-2009, 00:18
  אחוול אחוול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.06.08
הודעות: 179
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי דורון גוטמן שמתחילה ב "את הנ"ך כתבו אנשים, את התורה כתב משה מפי ה'"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי דורון גוטמן
ואת פרושי הכתוב בתורה(התורה שבע"פ) לומדים ע"פ כללים ברורים, 13 המידות שהתורה נדרשת בהן, קבלת מסורות מאב לבין ממשה ועד ימינו(זה ממש לא סותר חילוקי דעות)

בימינו לא מוציאים לפועל גזרי דין מוות בשל סיבות רבות,
1) אין בי"ד מוסמך
2) גם אם היה בי"ד מוסמך אין הדור ראוי ואין עושים בי"ד קטלנית
ועוד סבות רבות

לעניין בן סורר ומורה מוגדרים בתורה שבע"פ בצורה ברורה תנאים רבים להיות אדם בין סורר ומורה, באיזו רמה של 'התנהגות' הוא סורר ומורה יחסיו עם הוריו וכדומה.

לעניין משכב זכר נצטט "ואיש אשר ישכב את זכר משכבי אישה תועבה עשו שניהם, מות יומתו דמיהם בם"(ויקרא כ'/י"ב)
ותתפלא יש דיונים לא קצרים לגבי איך צריכה להיות העדות לגבי המקרה, מה מוגדר 'משכבי אישה'.


ועדיין על אף כל האיסורים הוא נחשב עדיין ליהודי ,אמנם חוטא אך יהודי בכל אופן .
ואין ולו איסור אחד המגדיר מיהו "דתי " , ההגדרה הזו היא לא של התורה ולא של ציווי כזה או אחר אלא של האדם עצמו כפי שהוא רואה עצמו .
_____________________________________
Assumption is The Mother of All Fuckups

Kill Them All, Let God Sort Them Out


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 17-06-2009, 01:10
  אחוול אחוול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.06.08
הודעות: 179
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי דורון גוטמן שמתחילה ב "איזו הגדרה רציונאלית תהפוך אדם שלא הולך ע"פ כללי הדת לדתי?"

כי לדת כמה דרכים זה מה שאני מנסה להסביר .
אולי אתה מתכוון לכך שע"פ הזרם האורתודוקסי בדת היהודית חל האיסור והוא בכלל לא משתייך לזרם זה ?
ואולי בכלל הוא בוחר לחיות את הדת כפי שהוא מבין אותה וכפי שהוא רואה אותה ולא על סמך פירושים שונים .
גם על האיסור הכתוב בתנ"ך יש כמה ספקות :
על מי חל האיסור ?
היש יוצאי דופן לאיסור ?
בעקבות מה הוחל האיסור ?
את מה בא האיסור לשרת ?
ועוד..

אף על פי כן נצא מנקודת הנחה שזהו חטא כפי שזהו חטא שלא לשמור שבת הרי שיש זרמים ביהדות אאל"ט הרפורמים שההגדרה שלהם לשמירת שבת שונה לחלוטין מההגדרה האורתודקסית ופעולות שהם יעשו בשבת מנוגדות לכל פסק הלכה אורתודקסי אך בעינהם הדבר לגיטימי ,כך עם המקרה שלפנינו ,איש איננו בר סמכה לקבוע מה יהודי ומה לא ועל מיהו יהודי דתי ומיהו לא .
_____________________________________
Assumption is The Mother of All Fuckups

Kill Them All, Let God Sort Them Out


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 17-06-2009, 01:56
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
אז תקרא לו "עציץ". למה אתה מתעקש על המונח "דתי", אם לדעתך אין לו משמעות?
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי אחוול שמתחילה ב "כי לדת כמה דרכים זה מה שאני..."

אגב, אני אצא מנקודת הנחה שאתה יודע לקרוא תנ"ך: למה לדעתך חילול שבת הוא איסור מפורש בתנ"ך ומשכב זכר, הכתוב בתנ"ך, איננו מפורש באותה מידה?

ויש לך עוד כשל לוגי שאתה חוזר עליו פעם אחר פעם: כשל "איש איננו בר סמכא". המילה "לדעתי" יכולה הייתה להיות פה במקום, בגלל ש,מה לעשות, יש שני זרמים לפחות שטוענים שיש ברי-סמכא. אז *לדעתך* אין מי שהוא בר-סמכא; אבל לפי המסגרת המקובלת על לא מעט אנשים, יש. וזה שאתה חושב משהו לא מונע מהם את היכולת הטכנית לחשוב אחרת ממך. אתה בא ללא-רלטיביסטים ומנסה לומר להם, "תשמעו, אתם לא צודקים, כי אחרים גם חושבים שהם צודקים". והתשובה הקבועה של הלא-רלטיביסט היא כמובן, "אז מה"?

זה כמובן לא אומר שהבחור איננו "דתי", מה שלא תהיה משמעות המונח. אבל זה בהחלט אומר שהטענה שלך, המתמצה ב"לא ניתן לטעון שהוא לא דתי כי מישהו יכול לטעון שהוא כן", היא טענה שעובדת רק אם אתה מניח את נכונותה מראש. כלומר, זו לא טענה אלא אקסיומה.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי


נערך לאחרונה ע"י YGH בתאריך 17-06-2009 בשעה 02:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 17-06-2009, 12:53
  אחוול אחוול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.06.08
הודעות: 179
אני לא אקרא לו בכלל,הוא מכנה עצמו כך לפי מה שהבנתי
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי YGH שמתחילה ב "אז תקרא לו "עציץ". למה אתה מתעקש על המונח "דתי", אם לדעתך אין לו משמעות?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YGH
אגב, אני אצא מנקודת הנחה שאתה יודע לקרוא תנ"ך: למה לדעתך חילול שבת הוא איסור מפורש בתנ"ך ומשכב זכר, הכתוב בתנ"ך, איננו מפורש באותה מידה?
כמדומני לחילול שבת יש כמה הגדרות ,יש זרמים ביהדות שלפיהם מותר לנהוג בשבת אך אסור להדליק אש . התורה עצמה איננה אוסרת הפעלת מוצרי חשמל בשבת לדוגמא אלא מדובר בפרשנות של אחרים .
התורה מונה מספר מצומצם של הגדרות ה"מלאכה" האסורות בשבת ונוספות על כך הגדרות התורה שבעל פה ,שזוהי גם סוג של פרשנות המגדירות את ל"ט אבות המלאכה ,שגם בהם לא תמצא כל מיני איסורים המופיעים היום .


ויש לך עוד כשל לוגי שאתה חוזר עליו פעם אחר פעם: כשל "איש איננו בר סמכא". המילה "לדעתי" יכולה הייתה להיות פה במקום, בגלל ש,מה לעשות, יש שני זרמים לפחות שטוענים שיש ברי-סמכא.
אז *לדעתך* אין מי שהוא בר-סמכא; אבל לפי המסגרת המקובלת על לא מעט אנשים, יש. וזה שאתה חושב משהו לא מונע מהם את היכולת הטכנית לחשוב אחרת ממך. אתה בא ללא-רלטיביסטים ומנסה לומר להם, "תשמעו, אתם לא צודקים, כי אחרים גם חושבים שהם צודקים". והתשובה הקבועה של הלא-רלטיביסט היא כמובן, "אז מה"?
כשאמרתי שאיש איננו בר סמכא התכוונתי שאיש איננו בר סמכא לקבוע מיהו דתי ולא מיהו יהודי ,יש הבדל .
לאחר שאדם מוכר כיהודי על אחד הזרמים אין אף בעל סמכות לקבוע האם הוא יהודי דתי או לא .


זה כמובן לא אומר שהבחור איננו "דתי", מה שלא תהיה משמעות המונח. אבל זה בהחלט אומר שהטענה שלך, המתמצה ב"לא ניתן לטעון שהוא לא דתי כי מישהו יכול לטעון שהוא כן", היא טענה שעובדת רק אם אתה מניח את נכונותה מראש. כלומר, זו לא טענה אלא אקסיומה.
ממש לא ,אתה בעצמך אינך יודע להגדיר את המושג "דתי" אז מדוע שמישהו אחר יוכל לקבוע זאת ?
_____________________________________
Assumption is The Mother of All Fuckups

Kill Them All, Let God Sort Them Out


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 17-06-2009, 13:36
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
פלפולים מילא, אבל סרק למה?
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי אחוול שמתחילה ב "אני לא אקרא לו בכלל,הוא מכנה עצמו כך לפי מה שהבנתי"

אתה כל הזמן חוזר לאותה טעות של מי שמחזיק בצורה לא-רלטיביסטית בעמדה רלטיביסטית: "אם מישהו חושב אחרת ממך, סימן שאתה לא יכול לקבוע כלום".
אבל יש לא מעט אנשים שאינם מסכימים איתך. ובמקום להבין את זה אתה פעם אחר פעם אחר פעם חוזר על אותה טענה: "יש אחרים שחושבים אחרת ממך". שמחת זקנתי. זה שיש מחלוקת על משהו לא אומר שכל הדעות נכונות באותה מידה. ואם אני, נניח, מאמין שדעתי באיזה עניין נכונה, הרי לא משנה לי כהוא זה שמישהו חושב שאין דבר כזה נכון. ויותר מזה: אתה קובע קביעות נרחבות וחד-משמעיות ("הדת לא אוסרת את זה") שיש איתן בעיה רצינית: הן מותירות את הדת כקבוצה ריקה, שאיננה תלויה במאמיניה בכלל. וככה, אם משהו היה מקובל כאסור במשך אלפיים שנה, לשיטתך "הדת" לא אוסרת את זה. אבל מה זה "דת" בכלל, חוץ מ"חוק" בפרסית (והיי, לשיטתך זה אף-פעם לא חוק)? זה מתחיל להיות כבר יותר מעורפל מפקודות במלחמת לבנון השניה, ומזכיר את ההגדרה של דאגלאס אדאמס למוציאנופכמספרופכי - מספר המוגדר על ידי היותו כל דבר חוץ מעצמו...

(אה, כן, וגם ההתחמקות שלך בסוף לא לעניין, ומעבר לכך שלא זכור לי שכתבתי את מה שאתה שם בפי, גש לפסק-הדין המפורסם של בית המשפט לערעורים בארה"ב בעניין פורנוגרפיה, בו פירקו לחתיכות בדיוק את הלוגיקה שאתה מתבסס עליה, ותראה למה).
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי


נערך לאחרונה ע"י YGH בתאריך 17-06-2009 בשעה 13:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 18-06-2009, 00:41
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
תתחיל בגמרא שהפניתי אליה לגבי מומר לדבר אחד.
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי אחוול שמתחילה ב "אתה מדבר על פלפולים ? תראה את..."

אחרי זה בפסק הדין שהזכרתי.
וזה מספיק בהחלט,
במקרה ואשכרה אתה מחפש תשובות לשאלות האלה.
ולא במקרה המילה "דת" נולדה מ"חוק".

ובפעם האחרונה: זה שהתנועה הרפורמית חושבת משהו אחד, לא אומר אוטומטית שהמוסכמות של, נניח, הזרם האורתודוקסי (או אפילו הרקונסטרוקציוניסטי) לא קיימות. ובשביל מי שבתוך אותו זרם, השאלה מה אומר מי שבחוץ די חסרת משמעות.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי


נערך לאחרונה ע"י YGH בתאריך 18-06-2009 בשעה 01:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 18-06-2009, 01:22
  אחוול אחוול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.06.08
הודעות: 179
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי YGH שמתחילה ב "תתחיל בגמרא שהפניתי אליה לגבי מומר לדבר אחד."

אתה שוב מסתמך על פרשנויות שונות וזה כלל לא משנה .
אין שום איזכור בהפניות שהעלת כאן לקביעה מיהו "דתי" ומי לא . ומה קשור הפסק דין לעניין הפורנוגרפיה לנושא ?

הנה הלוגיקה שלך בפעולה :
הדת קבועת מה מותר ומה אסור
מכאן הדת קובעת מהו חטא
מכאן חוטא הוא אדם שמבצע חטא
מכאן אדם שמבצע חטא איננו דתי .

שם לב לסתירה ?

אתה יכול למצוא לי הגדרה לדתי לפי הסימוכין שלך ?
מאמין ושומר מצוות
מאמין ולא שומר מצוות
מאמין וחוטא במעידות
מאמין וחוטא באופן קבוע

האם מי שחטא אוטומטית לא נחשב לדתי ?
האם החטא הוא רק בעיני המתבונן או בעיני כל שאר הזרמים לאותה הדת ?

ציטוט:
בפעם האחרונה: זה שהתנועה הרפורמית חושבת משהו אחד, לא אומר אוטומטית שהמוסכמות של, נניח, הזרם האורתודוקסי (או אפילו הרקונסטרוקציוניסטי) לא קיימות. ובשביל מי שבתוך אותו זרם, השאלה מה אומר מי שבחוץ די חסרת משמעות.


וכנ"ל באופן הפוך ,בשביל מי שבחוץ השאלה מה אומר מי בזרם אחר היא גם חסרת משמעות כי מבחינתו יש לו מסכמות אחרות .
אף אחד לא אמר שהוא בהכרח דתי אורתודוקסי או כל הגדרה אחרת אלא רק דתי ומהמילה הזאת עשית פיל .
למה יש לי הרגשה שאילו היה מדובר באדם אחר וחטאים אחרים אף אחד לא היה מתלהם וקופץ לשלול ממנו את ה"תואר" דתי .
שבניזרי הורשע בגניבה אף אחד לא שלל לו את התואר נכון ? דתי אמנם חוטא ,עבריין ומה לא אבל עדיין דתי נכון ?
_____________________________________
Assumption is The Mother of All Fuckups

Kill Them All, Let God Sort Them Out


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 18-06-2009, 01:33
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
למען השם, תטרח לקרוא ואז תגיב.
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי אחוול שמתחילה ב "אתה שוב מסתמך על פרשנויות..."

לא צריך להמציא את הגלגל מחדש, ובפרט בשאלה שנידונה כבר לפני דורות, ובפרט כשלחלוטין המקרה הספציפי של השרשור הזה לא מעניין אותי, והשאלה העקרונית דווקא כן.

וזה עוד בלי להזכיר שלפי הלוגיקה שלך, אם אני אטען שאני ג'ינג'י קרח, אזי אין פה שום בעיה, כי אין אף גורם בעולם שמוסמך לקבוע שיש לי דווקא שיער ולא ג'ינג'י.

ובפעם האחרונה גם אזכיר, לפני שאני יוצא מהויכוח הזה כי נמאס, את הציטוט - שאת דעתי עליו אמרתי כבר בהרחבה - שהתחיל את כל הסיפור הזה:
"הדת כשלעצמה לא אוסרת את זה ולא גוזרת שום עונש על זה ." שזה, עדיין, חסר בסיס, למרות כל הנסיונות להתחמק מזה, ככתוב בויקרא. כמובן, אם הכוונה לדת ההינדית, ו"זה" הוא אכילת תפוחי עץ בימי ראשון, אתה ודאי צודק.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי


נערך לאחרונה ע"י YGH בתאריך 18-06-2009 בשעה 01:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 18-06-2009, 01:40
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
שתי ההנחות שלך לא נכתבו על ידי, ולא במקרה.
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי אחוול שמתחילה ב "זכותך לחשוב ולהסכים איתו..."

הראשונה, בגלל שאני לא מניח שכל חטא הופך את החוטא ל'לא דתי'. ובגלל זה הזכרתי את אותה גמרא ידועה על החילוקים שלה.
והשניה, בגלל שהתודעה של האדם לחלוטין כמעט ולא רלוונטית לשאלה האם משהו הוא חטא או לא.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 16-06-2009, 12:41
  meryon meryon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.09
הודעות: 61
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי FiReBall שמתחילה ב "רס''ן יהושע גורטלר: גאווה ודעה קדומה"

יש כלכך הרבה סוגים של דתיים והמגוון עצום!
ההגדרה דתי היא בעייתית כי היא לא חד משמעית.
ישנם דתיים שמקבלים את חלק מהמצוות ולא מסכימים עם השאר.
ידוע שהמצוות וחוקי התורה אינם חד משמעיים וישנם פרושים שונים לכל עניין ועניין!
בסופו של דבר, אדם מחליט על דרך חייו, ואין שום אדם אחר שיכול להגדיר אותו כ"דתי אמיתי" או ההפך.

כיפה, לבוש וכו - אלו סממנים חיצוניים ויכולים להיות אנשים רבים, הנראים כחילונים, אבל בפועל הם אנשים טובים ו"דתיים" יותר מאחיהם חובשי הכיפה!

מספיק לבקר בכמה מקומות שונים שהציבור שם נחשב כדתי, ולראות כמה סוגים של דתיים יש וכמה תרבויות וצורות שונות יש לדת ולאמונה.

למען הגילוי הנאות והחשוב.. אני אדם חובש כיפה, דתי מסורתי, אשר גדל במשפחה דתיה !
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 16-06-2009, 14:39
  meryon meryon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.09
הודעות: 61
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי YGH שמתחילה ב "אוה, עוד פעם הכשל הלוגי המפורסם."

אני מבין למה אתה מתכוון ומסכים איתך - הסברתי את דעתי בתימצות.

אבל מצד שני ,אתה מסכים איתי שהדעות חלוקות לגבי מה אדם דתי צריך לעשות או לא לעשות כדי להחשב כדתי?
אם לא התפלל את כל 3 התפילות ביום הוא דתי? אבל אם לא בירך על האוכל אז לא?
וכל עבריין שמגיע לבית משפט עם כיפה הוא דתי? ...וכו..וכו...

לדעתי - זה מתחיל מבסיס...האם האדם עושה דברים האסורים או לא.
ואחכ אם הוא מקיים את החובות (המצוות) על פי התורה....
וגם פה מצטרף העניין שכל אחד מגדיר לעצמו את הדברים שהוא מאמץ לעצמו מהתורה.
אין פה משהו אחיד....ובכל מקרה אין אדם שבאמת הולך ב100 אחוז בדרך, אולי בשאיפה כן ,אבל בפועל זה בלתי אפשרי.

דרך אגב...
יהדותו של אדם לא נקבעת על פי אורך חייו ולכן גוי אחלה בנאדם לא יהיה דתי יותר מיהודי אחר.
חילונים שלא הולכים בדרך שהתורה קבעה הם לא יהודים? יהודי שהתנצר אינו יהודי?...לפי היהדות הוא יהודי בכל מקרה.

ובכל מקרה, אני חושב שרבים יסכימו איתי שהאדם והתנהגותו חשובים יותר לפני כל שאר הדברים ביהדות..... "דרך ארץ קדמה לתורה..."

יום נפלא.
יוני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 17-06-2009, 13:09
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "אין מה לומר, אחד הדיונים..."

אתה צודק, מה שאדם עושה ב-ד' אמותיו הוא אכן דבר פרטי. עם כל הכבוד, אף אחד לא סיפר לך פה על התנוחות, המקומות, או המאכלים שנותנים לחיי המין שלהם "פלפל".

אחד הדברים החשובים ביותר מבחינת הקהילה הלהט"בית, הוא גאווה.
תשאלו- למה גאווה? על מה יש להיות גאים? למה אני, שאני סטרייט, לא חושב שזה הגיוני ללכת עם שלט ברחוב לגבי ההעדפות המיניות שלי?

הגאווה היא בעצם ההפך מבושה (אם תרצו- אפשר לקרוא לזה חוסר בושה). כשם שאף סטרייט לא מתבייש לומר שהוא נהנה לשכב עם בת זוג ומקיים מערכת זוגית נפלאה עם אישה, כך צריך להיות גם בקהילה הזו. אין סיבה שבעולם, שמלש"ב יחשוב 10 פעמים האם "להודות" בהיותו הומוסקסואל לפני שהוא ניגש לראיון בצו הראשון. כתבה כזו, מוכיחה לאותו מלש"ב שצה"ל לא יפסול אותו מתפקיד זה או אחר, או מקידום, רק ע"ס היותו הומוסקסואל.

לשמחתי אני "נפלתי" בשירות הצבאי שלי במקום בו הנטיות המיניות שלי התקבלו באדישות, ופעמים אפילו בברכה , אבל יש לי חברים, וראיינתי מלש"בים, שלא רק שלא נהנו בשירות/ בחיים בגלל הנטיה המינית שלהם, אלא להפך- סבלו ועברו מסכת עינויים.

אם צה"ל יכול לגרום למלש"בים לא לפחד להתגייס ולראות שיש עתיד בצה"ל גם לחברי הקהילה- למה לא?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 18-06-2009, 08:55
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "אתה צודק, מה שאדם עושה ב-ד'..."

ציטוט:
כתבה כזו, מוכיחה לאותו מלש"ב שצה"ל לא יפסול אותו מתפקיד זה או אחר, או מקידום, רק ע"ס היותו הומוסקסואל.

לשמחתי אני "נפלתי" בשירות הצבאי שלי במקום בו הנטיות המיניות שלי התקבלו באדישות, ופעמים אפילו בברכה , אבל יש לי חברים, וראיינתי מלש"בים, שלא רק שלא נהנו בשירות/ בחיים בגלל הנטיה המינית שלהם, אלא להפך- סבלו ועברו מסכת עינויים.

לטעמי, זה בדיוק הפגם בכתבה: היא לא נוגעת בכלל באיך הבנאדם התקבל בצבא. היא על יהושוע הדתי ולא על רס"ן גורטלר. לא ברור ממנה איך יתקבל אדם פחות מוכשר ובטוח בעצמו, בסביבה פחות "מפותחת". אם הוא היה מתגלגל להיות נהג או מש"ק לוגיסטיקה, הרי היו מתפלאים על זה שהוא "גורטלר" לפני שבכלל היו יודעים מה הנטיה המינית שלו (-:
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:26

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר