25-12-2017, 12:44
|
|
|
חבר מתאריך: 11.01.17
הודעות: 58
|
|
תגובה גם ל FANG וגם ל AI22
אם נסכם את מה שנאמר כאן (ידע של ליינמנס- מה שאינו ידוע ככל הנראה מסווג או לא קיים, לכן לא רלוונטי):
תפעול בום מחייב מפעיל-
השאלה היא האם ניתן לתפעל בום מרחוק (כלומר, כטב"מ מתדלק, אך תהליך התדלוק אינו אוטומטי אלא מבוקר אדם. טיסה אוטומטית מתנהלת רק אל נק' התדלוק וממנה)
כבר כיום המתדלק בראם צופה במצלמות ולא בחלון תצפית. מה יקרה אם נשים את עמדת המפעיל מחוץ למטוס?
מצד שני, כרגע אין מוצר גלוי כזה. אולי לא אפשרי לפתח, אולי לא כדאי, אולי יום אחד יהיה. אבל זה השוק.
כטב"ם חמקני- אין פירסום על דבר כזה בארץ. בכלל, אין פירסום על פלטפורמה חמקנית כלשהי תוצרת הארץ. אם יש משהו שחור איננו יודעים, ועדיף שלא נדע. אם אין בכלל- על פניו חמקנות הוא תחום בעל חסם כניסה טכנולוגי ו/או כלכלי גבוה, כך שעשוי לקחת זמן עד שנראה דבר כזה בארץ, אם בכלל.
כטב"ם מהיר/ בעל יכולת נשיאה גבוהה- מצד אחד זה הרבה מעבר למה שיש בארץ (שוב- בתחום הגלוי). מצד שני תע"א כבר בנתה מטוסים מאוישים בעלי מנוע סילון, כך שזה יכול להיות פיזיבילי, בהנתן מבחן עלות תועלת (מצד אחד, עלות מו"פ גבוהה למוצר חדש וייחודי, מצד שני מוצר שככל הנראה לא יהיה חמקני, שוב, אם אפשר לסמוך על מה שמפורסם. אם. כש-. מצד שלישי, קיימים בשוק מתדלקים מאויישים, מזדקנים אבל זמינים)
מה שמשאיר את האופציה האחרונה ש AI22 העלה-
פיתוח מטע"ד לתדלוק כטב"מים. בהנתן זמן השהיה הארוך מאוד של כטב"מים מסוימים התועלת השולית של יכולת כזו מתקזזת.
אבל תכל'ס, אני לא מבין בדברים האלו.
|