30-05-2009, 11:02
|
|
|
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
|
|
שימושי מאוד לכמה וכמה "יישומים"
טיול בשטחים ש"נחרשו" כהוגן בדרכי עפר (בין אם בגלל מעורבות צה"ל, או סתם כי ג'יפאים אוהבים להשתולל שם) ולכן יש בהם מערכת דרכים שאינה תואמת בכלל אתה המפה הטופוגרפית - לדוגמא: לאחרונה נעזרתי מאוד בצילום כזה לטיול באזור חולות שונרא (קרוב לצאלים) שצה"ל על כל דרך עפר ממופה שיש בו, הוסיף עוד 3, ולא פעם דווקא הן הדומיננטיות בעוד שדרך העפר הממופה מתגלה כבקושי שביל שפעם בחודש נודע עליו מישהו.
איתור מעברים בסבך של חורש טבעי (בגליל במיוחד): לא פעם רוצים לדעת האם קטע של מאות מטרים, שעשוי להיות קיצור דרך (לא בשמורת טבע...), "עביר", או שלפחות יש בו קטעי מה שנראה כמו שבילים, ותצלום לווין נותן אינדיקציה טובה (כמובן שלא מבטיח כלום, אבל הוא נותן רמז האם זה ג'ונגל או קטעי סבך לא רציפים וקצרים מאוד).
איתור שבילי גישה לאתרים המצויים ליד דרכי עפר כאשר אתה מגיע אליהם ברכב: לא פעם אתר מצוי 200 מטר ליד הדרך אבל אתה לא יכול לדעת היכן לעצור בדיוק, ושביל עיזים לא תמיד נראה בנסיעה. בעזרת תצלום לוויין אפשר לשים לב לפרטים ליד הדרך שיתנו לך אינדיקציה פחות או יותר איפה לעצור.
פרט כמובן שיש סיוע רב בתצלומי הלווין לאיתור עוד הרבה פרטים קטנים יותר, כל מקרה לגופו.
* כמובן שחשוב להכיר את מגבלות התצלומים האלה - בדיוק כפי שחשוב להבין את מגבלות המפה.
* לכותב אין GPS כך שאין לי מושג כמה הוא פותר את הבעיות הנ"ל גם ללא תצלום לווין.
_____________________________________
.
|