לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-04-2009, 13:56
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "קשיים במגעים על העסקה לרכישת הF-35"

ציטוט:
מפקדים מדגישים גם את העובדה שרק האף-35 יכול להתמודד עם מערכות נ"מ מתקדמות מסוג 300-S שרוסיה עשויה לספק בקרוב לאיראן

משעשע, זה אומר שכבר עשו תרגילים נגד S-300 וכבר נכשלו בכל מה שניסו.
אבל מצד שני:
ציטוט:
במערכת הביטחון הוכנה באחרונה הערכה מקצועית לפיה חיל האוויר יכול להמשיך לשמור על העליונות הטכנולוגית והמבצעית שלו, גם אם לא ירכוש את מטוס הקרב העתידי. לפי חוות הדעת, ניתן להסתפק לשם כך בשדרוג מטוסי האף-15 והאף-16 הקיימים כיום בחיל, בשילוב רכישת דגמים מתקדמים שלהם.

מעניין, כנראה שהחבר'ה במקום הנכון עשו איזה ניתוח של אפשרויות שידרוג עתידיות (ריסוס המטוסים בצבע מיוחד, נניח, או החלפת תצורת מייצב הכיוון ב-F-16 לזאת של ה-F-18) והגיעו למסקנה שזה מה שיימנע מה-S-300 להיות הדבר החם הבא.

נראה לי שמנופפים כאן אלת בייסבול (נבוט) מעל האמריקאים - אם אנחנו לא נקנה, הרבה אחרים לא ייקנו, או ייקנו פחות.

מה שעצוב זה שבאמת יכולנו להצטרף לפרוייקט ה-JSF במעמד טוב יותר.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 17-04-2009, 16:26
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "[QUOTE]מפקדים מדגישים גם את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
זה אומר שכבר עשו תרגילים נגד S-300 וכבר נכשלו בכל מה שניסו.

אאל"ט, ליוונים ולהודים יש את אחת מגרסאות הייצוא של המערכת. זה לא דווקא אומר שנכשלו בכל מה שניסו אלא שהעלות של התמודדות עם מערכות כאלו מעסיקה את הכוח התוקף ושוחקת אותו מעבר לפרמטרים המקובלים עלינו.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
מעניין, כנראה שהחבר'ה במקום הנכון עשו איזה ניתוח של אפשרויות שידרוג עתידיות (ריסוס המטוסים בצבע מיוחד, נניח, או החלפת תצורת מייצב הכיוון ב-F-16 לזאת של ה-F-18) והגיעו למסקנה שזה מה שיימנע מה-S-300 להיות הדבר החם הבא.

הממ.. אני דורך כאן בטריטוריה לא מוכרת אז אני נזהר אבל קשה לי להאמין שהחלפת מייצב כיוון או ריסוס בצבע מיוחד נוסח F-15SE זה מה שיקפיץ את רמת ההתמודדות של מטוסי דור 4.5 מול סוללות טק"א מתקדמות לטווח זמן ארוך. אולי זה ייתן לנו חלון הזדמנויות של עשור אבל זאת לא הקפיצה הנדרשת כדי להטות את שיווי המשקל האבולוציוני בין התוקף והמתגונן.
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 17-04-2009, 17:07
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
ומה חדש בזה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "קשיים במגעים על העסקה לרכישת הF-35"

אפשר לחשוב שעיתון הארץ הפרובוקטור (עדיין לא נירגעתי מהעלילה על חיילי צה"ל בעופרת יצוקה) מצא איזה מידע חדש? ממש לא, סתם מחפש כותרות!
הדברים האלה פורסמו כבר לפני שנתיים (תקראו כאן) והיו ידועים במעמד בקשת וקבלת האישור לרכישת 25 המטוסים ובכל זאת הוגשה בקשה, אז כניראה שבחיה"א יודעים דבר אחד או שניים שכתבי הארץ יכולים רק לנחש...

הזמנות ה JSF עד עכשיו:
- חיהא"א, חהי"א, נחתים
- ישראל (75 מטוסים - 25 מאושרים)
- נורבגיה: הודיעה שהעדיפה את ה JSF על פני הגריפן
- בריטניה: 3 מטוסים לצורך מחקר
- הולנד: 3 מטוסים לצורך מחקר

ע"פ הערכות מומחים המטוס מוגבל ביכולות נשיאת האמל"ח שלו (ע"ח חמקנות) ועובדה היא שעדיין יש פיתוח מואץ של מטוסי דיכוי הגנ"א (כמו גראולר) שיסללו את הדרך למטוסי דור 4 או 4.5 (כמו F-15SE) בעלי יכולת נשיאת אמל"ח טובה יותר משל ה F-35.

עד 2014 הרבה דברים יכולים להשתנות וכמו שהדברים ניראים כעת מבחינת LM, ניראה שהם זקוקים לישראל יותר מאשר ישראל זקוקה ל F-35 שלהם.
"עלות גבוהה לשינויים בקו הייצור בגלל דרישות ישראל" נשמע כמו תירוץ קלוש ולא סיבה, בעבר LM שינתה פעמים רבות קווי ייצור בשביל לקוחותיה (קו הייצור של הרעם לדוגמה) - זה דבר מקובל אצלם.

לא רק TAI הטורקית לוקחת חלק בהספקת חלקי ה F-35 אלא גם חברות זרות אחרות (TERMA מדנמרק לדוגמה), כלומר שילוב יצרנים זרים בייצור המטוס הוא טבעי.
ולכן אפשרות סבירה מאד שגם מערכות ישראליות (ולו רק בשביל מטוסי ישראל) ישולבו במטוסים גם אם לכאורה מפורסם בדיוק ההיפך.

בקיצור, הכתבה הזו היא סתם מכבסת מילים..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 18-04-2009, 09:58
  yanivib3 yanivib3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.04
הודעות: 371
דיברנו כאן רבות על אלטנטיבות אחרות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "קשיים במגעים על העסקה לרכישת הF-35"

למשל, לפני כשנתיים נערך כאן בפורום דיון מקיף ומעמיק בנוגע להקמת זרוע טילים טקטית יבשתית וימית.
יש בעיות לא מעטות בהסתמכות כמעט בלעדית על ח"א ובהן:
*בסיסי החיל שהם נייחים יכולים להיות מושבתים בקלות ע"י טק"ק\רק"ק שמדינות האויב מצוידקות בו בהיקפים גדולים. במקרה כזה גם מטוס שעולה מיליארד $ לא יעזור...
* שילוח מטוסים למטרות מוגנות זוהי משימה מסוכנת ומסובכת שעדיף לבצעה באמצעות ירי מנגד - טק"ק,טילי שיוט,נשק משוטט. יהייה זול יותר לשגר נשק כזה ממשגרים קרקעים ניידים (שהם זולים בהרבה ממטוס שעולה 50 מיליון $).
* שימו לב שסוריה,איראן וגם חיזבאללה השיגו הרתעה מול ישראל באמצעות נשק הטק"ק והרק"ק - במחיר של טייסת F-35 ( שתיים וחצי מיליארד דולר) אפשר לבנות זרוע טילים טקטיים מתקדמת שגם תרתיע וגם תענה על 2 החסרונות שציינתי למעלה.

זה נכון שעדיף יהייה אם לישראל יהיו 100 מטוסי F-35 אבל מצד שני ישראל היא מדינה קטנה עם בעיות גדולות ותקציב מוגבל ולא תמיד אפשר לקבל הכל גם אם מאוד רוצים - מה עוד שראינו מה קורה
כאשר הכל הולך לחיל האויר ומערכי הים והיבשה מוזנחים - מקבלים מלחמת לבנון השניה...

לכן, נראה לי שהקמת זרוע טילים טקטיים + שדרוג\רכישה F15/F16 מדורות מתקדמים יהייה הפתרון הנכון עבור מדינת ישראל במציאות הנוכחית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 18-04-2009, 17:45
  yanivib3 yanivib3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.04
הודעות: 371
דווקא רלוונטית
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אתה מדבר על מלחמה כוללת נגד..."

אפשר למשל לשגר טילי שיוט מצוללות שישהו במפרץ הפרסי.
בכך שחלק גדול מהמטרות הקרובות יטופלו ע"י זרוע הטילים הטקטית, אפשר יהייה להפנות את המשאבים שיתפנו (מטוסים) ע"י סגירת מערכים לפיתוח יכולות טק"ק או טילי שיוט לטווחים ארוכים
שהם יוכלו להתמודד עם האיום האיראני.
בהתאמה, אם למשל סוגרים 4 טייסות F16 ישנות וקונים במקום טייסת F15I חדשה.

תקיפה מול איראן שתהיה אפקטיבית ותיתן נוק אאוט לתוכנית הגרעין האיראני, כנראה שלא יכולה להתבצע ע"י ישראל - מקסימום דחייה של מספר שנים והאפקט יהייה נורא - לא מדובר בכור עיקרי או סורי בודד.

צריך לחשוב אחרת - לא במטוסים מול כורים - אלא למשל לכיוון של החלשת המשטר באיראן והפלתו או לקיום הרתעה גרעינית גלויה מול איראן כולל הכרזה כי כל מתקפה גרעינית על ישראל אם ע"י איראן אם אם ע"י גורם עקיף או בלתי מזדהה, תגרור תגובה גרעינית מול איראן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 18-04-2009, 19:20
  שטורס שטורס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.01.07
הודעות: 1,048
אכן. את הדיון ההוא יזם עבדך. בינתיים - שטייניץ שר האוצר!
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי yanivib3 שמתחילה ב "דיברנו כאן רבות על אלטנטיבות אחרות"

אבל כסף להקצות לזרוע טילים מדויקים זולים אין לו עושה רושם.
אלא אם יוותרו על הפרויקט המגלומני של F35 ושאר ירקות חמקנים יותר או פחות.

לעניות דעתי, השילוב המנצח הוא: תזמון מדויק של מתקפה מקדימה חזקה מאד על מערכים חיוניים של הגנ"א, מפקדות וכו' - באמצעות טילים בליסטיים וטילי שיוט. במספר מטחים. למטרת פתיחת מסדרונות ויצירת הלם.
לאחריה תבוא מתקפה אווירית מרוכזת על מה שנותר מההגנה האווירית, שיתוק זמני של שדות תעופה וכו'.
ורק אז - המנה העיקרית: תקיפה מדויקת על מתקני גרעין מחופרים וכו'.
זה מייתר את החמקנים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 18-04-2009, 19:56
  pptu1 pptu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.07.07
הודעות: 651
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי שטורס שמתחילה ב "אכן. את הדיון ההוא יזם עבדך. בינתיים - שטייניץ שר האוצר!"

ציטוט:
לעניות דעתי, השילוב המנצח הוא: תזמון מדויק של מתקפה מקדימה חזקה מאד על מערכים חיוניים של הגנ"א, מפקדות וכו' - באמצעות טילים בליסטיים וטילי שיוט. במספר מטחים. למטרת פתיחת מסדרונות ויצירת הלם.
לאחריה תבוא מתקפה אווירית מרוכזת על מה שנותר מההגנה האווירית, שיתוק זמני של שדות תעופה וכו'.
ורק אז - המנה העיקרית: תקיפה מדויקת על מתקני גרעין מחופרים וכו'.
זה מייתר את החמקנים.


איזה טילי שיוט אתה יכול להביא על חשבון כספי הסיוע שבהם רוצים לקנות F35? - האמריקאים לא מוכנים למכור לנו טומהוק.

באופן כללי אני מסכים איתך וחושב שיש צורך בקיומה של זרוע בלאיסטית קונבנציונאלית גדולה, ביחד עם יכול שיגור טילי שיוט ארוכי טווח מהקרקע (קשה לי להאמין שאפילו רש"ק אחד בצוללות הדולפין הוא קונבנציונאלי). אף אגזים ואומר שאני חושב שבמידה ויופסק התיקצוב האמריקאי לפיתוח החץ 3 וישראל תחליט לממן את הפיתוח לבד - אני שאת הכסף צריך לשים על הצטיידות מאסיבית בטילי שיוט ארוכי טווח ו\או יריחו נוספים.

התו"ל האמריקאי של SHOCK AND AWE מתאים לדעתי נגד איראן, שמזלזלת בנו.
הבעיה היא ברעיון כזה היא העורף של ישראל - האם יש ביכולות לעמוד במשך זמן רב מול שיהאבים ואלפי רקטות (ואולי סקאדים סורים) ? אני מקווה שהמחשבות אם כן או לא, לא הן שתגבלנה את אופי הפעולה (אם תהייה בכלל).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 19-04-2009, 07:52
  yanivib3 yanivib3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.04
הודעות: 371
כפי שאתה רואה לאנשי חיל האויר קשה לוותר על המגלומניה שלהם
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי שטורס שמתחילה ב "אכן. את הדיון ההוא יזם עבדך. בינתיים - שטייניץ שר האוצר!"

מספיק לקרוא את התגובה של נחמיה (איש חיל האויר) כדי להבין עד כמה מדינת ישראל שבויה
בקונספט (שכשל במלחמת לבנון השניה) לפיו חיל האויר הוא הנדבך החשוב ביותר.
אני חושש שבמלחמה הגדולה הבאה (לא מול חמאס) כאשר בסיסי ח"א יופצצו בצורה מאסיבית וכל אותם מטוסים יקרים יוכלו מקסימום לחמם את הדתק"ים, רק אז יפול האסימון גם לאנשי חיל האויר.
ובכלל הקונספט של לקחת מטוס שעולה 50 מליון דולר, לשים עליו פצצה ול"א כדי להגן עליו, לצרף לו עוד מטוסי כדי שיגנו עליו,ולהטיס אותו ליעד כדי שהפצצה תפגע נראה לי בזבזני - לא יותר פשוט לייצר יכולת לפצצה לטוס ליעד לבד ?
האמריקאים הבינו זאת מזמן ולכן בכל המערכות שלהם ב-20 השנים האחרונות טילי שיוט היוו נדבך מרכזי מאוד שרק תופס יותר ויותר נפח פעילות.

ובנוגע לתקציב - אם לא משעבדים את הסיוע האמריקאי לשנים הקרובות לצורך רכישת ה- F35, ניתן לרכוש בסיוע דברים טרוויאלים (כפי שעשו חלקית עד היום - כגון נעליים,מדים,סוכר ועוד) וזאת כדי להפנות את התקציב השקלי להמשך פיתוח והצטיידות באמצעים כחול לבן קרי טילי שיוט ארוכי טווח, טק"קים , טילים למשימות טקטיות ועוד.

העולם הולך חזק מאוד לכיוון של אוטונומיה של מערכות נשק והוצאת בני האדם מהצורך להיות פיזית נוכחים ביעד- גם אצלנו זו כיוון חזק אבל עדיין אנשי חיל האויר רוצים כלים מאוישים כי זה חדש,גדול,ומגניב לטוס בו..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 19-04-2009, 20:41
  yanivib3 yanivib3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.04
הודעות: 371
ביום שבו למדינת ישראל
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה מדבר כאילו רק האיראנים..."

ביום שבו למדינת ישראל תהיה מערכת נגד טקקי"ם ורקק"ים יעילה וכמויות טילים מספיקה
אז אולי יהייה הרבה יותר קשה לפגוע בבסיסי ח"א.

ואני לא מדבר רק על איראן - זרוע טילים טקטית ואסטרטגית עם טילי שיוט,טקק"ים,טילים טקטיים
ונשק משוטט יכולה להיות יעילה מאוד גם מול זירות אחרות כגון סוריה וחיזבאללה.
נדמה לי שכבר היום (לפי פרסומים זרים) משתמשים במלט"ים חמושים בגזרת עזה - הבינו שמבחינת סגירת מעגל ויכולת Sensor to Shooter הרבה יותר יעיל להחזיק מל"ט חמוש או נשק משוטט מעל מטרה מאשר להחזיק F16 שצריך לחזור לתדלוק אחרי X זמן שלא לדבר על סיכון חיי אדם.

אני לא מדבר על לסגור את טייסות מטובי הקרב - אני רק אומר שבמגבלות הקיימות , F35 יקר במחיר של 100 מיליון דולר ליחידה לא כולל עלות תשתיות ,הקמה ותחזוקה - הוא לא משהו שמדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה - בייחוד שיש חלופות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 19-04-2009, 22:22
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי yanivib3 שמתחילה ב "ביום שבו למדינת ישראל"

אני לא מבין ביכולות של ה- F-35 מעבר למה שקראתי בעיתונות הזמינה, הפופולארית על המטוס.
אני גם לא רואה איום על ישראל שמטוס F-15I לא יכול לפתור, גם בזה אני לא מבין.

אני כן יודע, שבתנאי הרכש המפורסמים, ובמחירים האלה, ישראל תהייה לכודה חזק יותר, בשבי האינטרסים האמריקאים, שלא בהרכח חופפים את שלנו. אובמה עלול לאשר את הרכש ואח"כ להטיל אימברגו כלשהו על אספקת חלפים חיוניים בזמן שאין לישראל את היכולת החוקית / טכנולוגית / כלכלית להעתיק אותם.

המסלול הכי הגיוני מבחינתה של ישראל, לעניות דעתי הבלתי מקצועית בעליל הוא לשדרג הלאה את המטוסים הקיימים, אפילו להחליף חלקים משמעותיים בעתיד (מנוע, כנפיים, הגאים).
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 19-04-2009 בשעה 22:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 19-04-2009, 23:13
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
מדהים
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "אני לא מבין ביכולות של ה-..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
אני לא מבין ביכולות של ה- F-35 מעבר למה שקראתי בעיתונות הזמינה, הפופולארית על המטוס.
אני גם לא רואה איום על ישראל שמטוס F-15I לא יכול לפתור, גם בזה אני לא מבין.
...
המסלול הכי הגיוני מבחינתה של ישראל, לעניות דעתי הבלתי מקצועית בעליל הוא לשדרג הלאה את המטוסים הקיימים, אפילו להחליף חלקים משמעותיים בעתיד (מנוע, כנפיים, הגאים).


אם הסייפא וגם הרישא של הודעתך הם ש"אתה לא מבין", למה אתה זורק הצעות לא הגיוניות ?
בוא, אחכים אותך במעט:
א. שדרוגים עושים כל הזמן: לתוכנה, לחומרה, לכל מיני דברים קטנים. כבר היה יסעור 2000, קורנס 2000, עייט ובז משופרים, ועכשיו יסעור 2025.
ב. מנועים החליפו (סמב"ד, נשר->כפיר).

אבל להחליף כנפיים ??? הגאים (שהם בחלקם חלק מהכנפיים) ???

וחוץ מזה, מאיפה אתה יודע את מפת האיומים העתידיים, התפתחת החימוש האנטי אוירי, התפתחות מטוסי הקרב, שאתה קובע שכולם נפתרים ע"י רעם ? אם אתה לא מבין, למה הקביעה הזו ?

יש לך יכולת מדהימה להגיב בנושאים אויירים, עם הבנה ששואפת לאפס, ולזרוק פה הצהרות שאין להן קשר, ולו קלוש, למציאות.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 19-04-2009, 23:30
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "מדהים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
אם הסייפא וגם הרישא של הודעתך הם ש"אתה לא מבין", למה אתה זורק הצעות לא הגיוניות ?
בוא, אחכים אותך במעט:
א. שדרוגים עושים כל הזמן: לתוכנה, לחומרה, לכל מיני דברים קטנים. כבר היה יסעור 2000, קורנס 2000, עייט ובז משופרים, ועכשיו יסעור 2025.
ב. מנועים החליפו (סמב"ד, נשר->כפיר).
הפרוייקטים הנ"ל מוכרים לי, על סמך הכתוב באינטרנט ועיתונים. אני לא איש ח"א. אתה רק מצדיק אותי, הרי על זה התבססתי כשכתבתי על שידרוגים.

ציטוט:
אבל להחליף כנפיים ??? הגאים (שהם בחלקם חלק מהכנפיים) ???
כן.
מדובר בשידרוג עמוק ומורכב יותר, אבל לא מעבר למה שישראל יכולה לעשות.
אני לא איש תחזוקת ח"א, אבל אני די בטוח שמטוסי קרב עם כנפים פגועות או סדוקות לא מקורקעים לנצח, ולא מתקנים אותם עם אפוקסי.
ייתכן, ושידרוג הוא פתרון חלופי לרכש בעייתי כמו F-35. הרכש בעייתי, לדעתי, מהבחינה האסטרטגית שפרטתי דלעיל.

ציטוט:

וחוץ מזה, מאיפה אתה יודע את מפת האיומים העתידיים, התפתחת החימוש האנטי אוירי, התפתחות מטוסי הקרב, שאתה קובע שכולם נפתרים ע"י רעם ? אם אתה לא מבין, למה הקביעה הזו ?
אני באמת לא יודע. בבקשה תחכים אותי.
באותה הזדמנות, נסה להסביר להידיוט כמוני מדוע F-35 בזמן הזה, הוא הפתרון הטוב ביותר להתמודדות כזו, ולא חלופות טכניות / טקטיות אחרות להתמודדות באותו איום.

ידעת שזוג מסוקי דפנדר ורבעיית סקייהוקים השתתפו במבצע "רגל מעץ" בשל"ג נגד הנ"מ הסורי, שהיה
המתקדם מסוגו מבין גרורות בריה"מ ?? (פעם הבאתי קישור לכתבה ממגזין ח"א... אני חושב במיוחד עבורך אבל בחרת להתעלם ולא להודות בשגיאה שלך).

ציטוט:
יש לך יכולת מדהימה להגיב בנושאים אויירים, עם הבנה ששואפת לאפס, ולזרוק פה הצהרות שאין להן קשר, ולו קלוש, למציאות.
ולך יש יכולת מדהימה לעשות חיקויים של בלון הליום בעזרת המקלדת לבדה. |כפיים|
אם יש לך מידע, תתרום. ביקורת ריקה רק מגחיחה אותך.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 19-04-2009 בשעה 23:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 20-04-2009, 00:04
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
פשוט גאון
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "[QUOTE=amirsgv]אם הסייפא וגם..."

אתה הרי יודע מה ישראל יכולה לעשות ומה לא - להחליף כנפיים, הגאים ... על תכנון אוירונידמי בסיסי לא שמעת כנראה. לי עם לא מעט יודע בנושאי תעופה אין כלל ידע האם יש לישראל יכולת לקחת כנפיים ולתכנן (להבדיל מהחלפת חלק פגוע) אבל אתה כבר יודע מה אפשר ומה לא, ע"ב בורותך. עכשיו, שדרוג משמעו משהו טוב יותר/מתקדם יותר/חדש יותר. שדרוג אינו החלפת כנף בכנף זהה אך חדשה (מאיפה יביאו אותה ? הרי קו הייצור כבר נסגר. ייצרו פה ? יודעים ?). גם אם נניח שמחליפים כנף, גם לגוף יש עייפות ומגבלת שעות. האם שמעת אי פעם על המושג "גמר שעות" בתעופה ?

אתה שוב חושף את בורותך ברבים, ואני מודה שעשית סלט שאיני מבין למה התכוונת בו: "רגל עץ" הוא מבצע בו תקפו מטוסי F-15 את מפקדות אש"ף בטוניס ב-1985. למיטב ידיעתי לא היה שום מבצע בשם זה בשל"ג.

גם לגבי איומים עתידיים, איני יכול להסביר (לאידיוט או הדיוט, תחליט מי אתה) מה עדיף. אני רק יודע ששדרוג אינו אינסופי למול מערכות נשק חדשות. אני גם יודע שרעם אינו מטוס עליונות אוירית (ומי שראה את מקהלת ותיקי 69 בערב הצדעה לקורנס צוחקת על הרעם יודע למה אני מתכוון), אני מסופק אם אתה יודע זאת (ואם כן, עליך להבין שאיומים אינם רק איומים קרקעיים אלא אוויריים).

אני לא יודע הכל. יחסית אליך, אני יודע המון, אבל יחסית לאחרים שכותבים פה בנושאי אויר יש לי עוד מה ללמוד. ההבדל בינינו שאיני קובע קביעות מוזרות בהצהירי, מראש, שהן מתבססות על אויר כי איני יודע את החומר. אתה טורח לקבוע סד"כים, את מה יש לשדרג ואת מה לא, אפילו בלי להכיר את המטוס או משימותיו.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 20-04-2009, 01:02
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "פשוט גאון"

תיקון (אני מאשים את העייפות): מבצע "ערצב 19".
בהמשך אנסה למצוא את ההודעה בה גם תקפת אותי ולאחר מכן סירבת להודות בטעות באמצעות התעלמות.

אני מכיר את המושג "שעות גמר" ואני מכיר את הנושא של "עייפות מצטברת של הכנפיים והשילדה" אבל אני גם יודע שהיום עושים בדיקות רטגן כדי לכמת בדיוק את עייפות השילדה. כך ששעות טיסה אינן המדד היחיד.

ישראל בנתה מטוסים, ישראל יכול להשקיע בכנף. (מכיר את הנוהל, מיד יתחיל הבכי והנהי כל העלויות וכד'... לא מעניין!!!! ). אבל נניח לנקודה הזו. דיון עקר מסביב לדוגמא שנתתי (התרגלתי לנוהל).

ציטוט:
גם לגבי איומים עתידיים, איני יכול להסביר
שמתי לב. אתה לא פה בשביל לדבר, להסביר או לתקשר עם מישהו. אתה כאן רק כדי להגיד: לא! ... כמו הבדיחה של מונטי פייטון על האבירים שאומרים ניי !!! רק שאתה הרבה יותר מגוחך.

לא מאמין לך ש F-35 הוא הפתרון הבלעדי של ח"א לכל האיומים האפשריים, ואתה ממילא לא כאן כדי לפרט (אולי לא מסוגל? למי איכפת... ). אתה כאן רק כדי לומר: לא!

אני כן מאמין שה F-35 עלול לכבול את ידינו ולשלול לנו את הבטחון.
ה- F-35 לא עוזר נגד קסאמים או חוליות נ"ט של חיזבאללה. מי צריך אותו? בספק אם האמריקאים ירכשו ממנו בזמן הקרוב, אז למה לנו בוער??? (אל תענה, לא בשביל זה הצטרפת לפורום)
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 12-05-2009, 06:30
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי jaaa man שמתחילה ב "למה הרעם לא יכול לשמש כמטוס לעליונות אווירית?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי jaaa man
ושאלה נוספת שקשורה קצת לנושא, מה ההבדל בין מטוס למטרת ליירוט למטוס למטרת לעלינות אווירת?

בד"כ מטוס יירוט הוא מטוס כבד ומגושם, בעל טווח גדול, מהירות מרבית ומהירות שיוט גבוהות, מצוייד במכ"ם מתקדם ובטילים ארוכי טווח. מטוס יירוט לא מתאים לקרבות אוויר צמודים, אלא ליירוט מטרות (בעיקר מפציצים, טילי שיוט, פחות מטוסי קרב) בטווחים גדולים. מטוס יירוט בד"כ מגן על השטח או על אובייקט כלשהו, ומהווה חלק מהגנ"א של אותו שטח או אובייקט. דוגמאות המודרניות למטוסי יירוט הם F-14 של הצי האמריקאי ו-MiG-25, MiG-31 של זרוע הגנ"א וזרוע האוויר של ברה"מ\רוסיה.

לאומת זאת, מטוס להשגת עליונות אווירית בד"כ קטן וזריז יותר, בעל מהירות מרבית ומהירות שיוט קטנות יותר, בעל טווח קטן יותר, ואינו נושא טילי א"א לטווח גדול. הוא נועד להשיג ניצחון בקרבות אוויר בכל הטווחים, ובעיקר מול מטוסי הקרב של האוייב.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 12-05-2009, 15:48
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "אתה רואה בעצמך ש-MiG31 הוא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי bertold
אתה רואה בעצמך ש-MiG31 הוא שונה מאחרים עד כדי חריג.

כמה כבר יש "אחרים" ש-MiG-31 הוא חריג? מתוך שני המיירטים המודרניים יחסית (דור 4), הוא מהווה חצי.

ציטוט:
כבד אבל עדיין זריז בזמן שאחרים דומים מבחינת הנתונים.

MiG-31 זריז בהשוואה למה?

כוחות g מירביים של מטוסי קרב רוסיים (לא כולל מפציצים, מטוסי תקיפה וכד') השייכים לאותו דור:
Su-27 - 9g
MiG-29 - 9g
MiG-31 - 5g

זה לא נקרא "זריז", ובטח לא בהשוואה למטוסי קרב אחרים.

ציטוט:
F-14 כן מתאים לקרבות אוויר צמודים (למה לא בעצם ?) והטווח שלו לא גדול מ-F15
חיל האוויר אמריקאי הרי לא בחר בו לתפקיד הגנה אווירית.

ל-F-14 היה יעוד מאוד ספציפי - לספק הגנה אווירית מפני טילי שיוט ומפציצים סובייטיים במרחק רב מהנומ"ט. בסולם העדפות שלו קרבות אוויר צמודים (dogfight) נמצאים איפשהו בתחתית. זה לא אומר ש-F-14 או MiG-31 לא מסוגלים לנהל קרבות אוויר צמודים, אבל הם יעשו זאת פחות טוב ממטוסי קרב להשגת עליונות אווירית. ואני מניח שהסיבה שחיל האוויר האמריקאים לא בחר ב-F-14 היא בגלל שרצה מטוס יותר אוניברסאלי.

וגם כאן אפשר להשוואת בין F-14 למטוסי קרב של אותו דור מבחינת כוחות g מרביים:
F-15 - 9g
F-16 - 9g
F-14 - 7g
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 12-05-2009, 16:11
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=bertold]אתה רואה בעצמך..."

אין קשר לg, מה גם שבנוגע ליכולת המשיכה שלהם, אתה טועה לפי מה שידוע לי.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 12-05-2009, 18:40
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=ביטיס]אין קשר..."

1. כי g זה לא מדד. אתה יכול לדבר על רדיוס פניה, קצב טיפוס וכדומה. מטוסים שונים ימשכו g זהה בנתוני טיסה שונים.
2. משיכה של g.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 12-05-2009, 20:29
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "1. כי g זה לא מדד. אתה יכול..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ביטיס
1. כי g זה לא מדד. אתה יכול לדבר על רדיוס פניה, קצב טיפוס וכדומה. מטוסים שונים ימשכו g זהה בנתוני טיסה שונים.

הבנתי. הבאתי את g ולא את הנתונים שאתה מדבר עליהם, מפני שלא ראיתי לנכון להסתבך (מה שגם, זה לא קל למצוא את המספרים הללו), וחשבתי שהדבר הוא די ברור גם ככה.

לדעתי מספר g הוא נתון לגיטימי לתיאור יכולת התימרון של כלי טייס מפני ש-g הוא ביטוי פיזי ליכולת לשנות את וקטור המהירות ביחידת זמן כלשהי. והרי מה זה יכולת תימרון, אם לא יכולת לשנות את ווקטור המהירות ביחידת זמן?

ואם בכל זאת התאוצה לא מתקבלת כפרמטר של כושר תמרון, הנה קצת מפרמטרים האחרים שאותם גם קל למצוא, וגם אף אחד לדעתי לא יחלוק שהם מהווים מדד לכושר התימרון:

עומס על כנף (מחושב לפי משקל קרבי בק"ג\שטח כנף במ"ר):
MiG-29 - 15,300/38.06 = 402
Su-27SMK - 22,500/62 = 363
MiG-31BM - 42,400/61.6 = 688
---
העומס על כנף אצל MiG-31BM גדול באופן משמעותי מאשר אצל Su-27SMK ו-MiG-29.

יחס משקל\דחף (מחושב לפי דחף מירבי עם מבערים אחוריים בק"ג כוח\משקל קרבי בק"ג):
MiG-29 - 16,600/15,300 = 1.08
Su-27SMK - 25,600/22,500 = 1.14
MiG-31BM - 33,000/42,400 = 0,78
---
יחס דחף\משקל אצל MiG-31BM קטן באופן משמעותי מאשר אצל Su-27SMK ו-MiG-29.

מקור: www.airwar.ru

עומס על כנף (ק"ג\מ"ר):
F-15C = 358
F-16C = 194.9
F-14D = 553.9
---
ה-Tomcat מציג עומס על כנף הרבה יותר גדול גם ביחס ל-F-15C וגם ביחס ל-F-16C.

יחס דחף\משקל:
F-15C = 1.12-1.30
F-16C = 1.1
F-14D = 0.91
---
גם כאן F-14D מציג יכולות נחותות לאומת F-15C ו-F-16C.

מקור: http://en.wikipedia.org.

ציטוט:
2. משיכה של g.

הבנתי. אז אם לדעתך המספרים שלי אינם נכונים - אנא הביא את המספרים הנכונים. אני הרי מוכרח להסתפק במידע שאני מוצא ברשת, ולפעמים המידע הזה אינו מדוייק - קורה.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.


נערך לאחרונה ע"י Centurion בתאריך 12-05-2009 בשעה 20:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 11-05-2009, 22:40
צלמית המשתמש של bigman73
  bigman73 bigman73 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.10.06
הודעות: 169
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=bigman73]הלוואי וזה מה..."

טל,
עכשיו ברצינות.
בתור מומחה - כמה מסובך יהיה לדעתך לקחת מטוס קרב מודרני (F-16 למשל) ולהסב אותו להיות 'מטוס רובוטי'? אני מתכוון לא סתם למל"ט נשלט מרחוק אלא למטוס בעלת יכולת טיסה אוטונומית. באוטונומי אני מתכוון יכול לברוח מטילים/לתדלק באוויר/להפיל מטוס אויב גם ללא שליטה מרחוק בכל שנייה נתונה.
האלגו' של ראייה ממוחשבת (תחום שלא זר לי) התקדמו בצעדי ענק בשנים האחרונות.
גם פרויקטים כמו של DARPA מראים עד כמה יש התקדמות בתחום הרובוטיקה.
יש פה בעיקר בעייה של תוכנה לא של חומרה - כלומר הפלטפורה קיימת ויציבה.
ופיתוח תוכנה לא יעלה לדעתי 15 מיליארד דולר.
זה כנראה לא יהיה מוכן ב-10 השנים הקרובות אבל גם לפרויקט החץ לקח זמן.
לזה אני מתכוון דור 6 או איך שלא תקרא לזה - ואם טעיתי במספור אנא סלח לי..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 12-05-2009, 00:20
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
F-16 בלתי מאויש...
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי bigman73 שמתחילה ב "טל, עכשיו ברצינות. בתור מומחה..."

אינני עונה כאן בשם או בתאום עם טל ענבר, אולם מצאתי לנכון להעיר כי רעיון ה- QF-16 הבלתי מאוייש, איננו חדש כלל. לוקהיד עובדים עליו כבר מספר שנים (מדובר בהסבת מודלים ישנים של F-16 ).

פגשתי ושוחחתי על כך לפני כשנה עם אחד ממנהלי הפרויקט שעזב את לוקהיד כשנתיים לפני כן. הלה הראה לי אף תמונה של המטוס בטיסה על קיר משרדו כולל הקדשה מהצוות שעבד עימו על הפרויקט... השימוש היעודי היה במסגרת ה- UCAV, אולם לאחר מכן ייעדו אותו לאימוני נ"מ ולמשימות אימונים, ביון ול"א אחרות. אינני יודע מה הסטאטוס של הפרויקט ויעודו כיום.

כן נעשית עבודה דומה גם על ה- QF-35 בלוקהיד. גם כאן אינני יודע מהו הסטאטוס כיום.

ניתן למצוא חומר כתוב בגוגל אם מצרפים את המונחים F-16 UNMANNED בתא החיפוש. קיים מינוח נוסף בו משתמשים: UNINHABITED AIR COMBAT

להלן מספר דוגמאות:
http://www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-6128.html
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/docs/98-282.htm
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 12-05-2009, 16:19
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "לגבי התאוצה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
נכון שהגבלות התאוצה נובעות מחוזק המבנה, אבל חוזק המבנה מתוכנן לתאוצה המירבית הצפויה, ואם מתוכנן אדם במטוס, התאוצה המירבית לתכנון נגזרת מכך, עם מקדמי הבטחון הנדרשים. אם מראש לא נדרש אדם במטוס, ניתן לתכנן את החוזק על פי מקדמי תאוצה גבוהים יותר.

או.קי. בעצם שי כאן שני הגבלות: הגבלה על כוחות g הנובעת משיקולים ארגונומיים, והגבלה על כוחות g הנובעת משיקולים הנדסיים (ללא קשר לארגונומיקה). השיקול הראשון מציב סף מוחלט (לרוב 9g), כלומר בשום תצורה המטוס לא אמור לעבור את הסף הזה. אם זאת, השיקול השני תלוי בגורמים נוספים, כלומר גם מטוס קרב שיכול להגיע ל-9g, עדיין לא יכול לעשות זאת עם כמות דלק מלאה או עם חימוש מלא, או במהירויות גבוהות מדי, או משהו מהסוג הזה. במקרה הזה הגבלה על כוחות g לא קשורות להימצאותו או אי-הימצאותו של טייס בכלי.

דרך אגב, לרוסים היו מטוסים (לא סדרתיים) שהוגבלו ל-10g, וזכורים לי גם מחקרים\דיבורים על 12g. מה קורה עם זה במערב - אינני יודע.

ציטוט:
לגבי מקום פנוי - לא תמיד אפשר למצוא מה לעשות איתו, כי יש כאן משמעויות של משקל ומרכז כובד. בנוסף - צריך לשקול אם המטוס אמור להיות דו-תכליתי - גם מאויש וגם לא מאויש.

לגבי משקל ומרכז הכובד. משקל המטוס משתנה כל הזמן בהתאם לסוג המשימה, שלב המשימה וכד'. ובמטוסי קרב מודרניים, כשהשליטה על המטוס מתבצעת דרך המחשב, הבדל לא מאוד גדול לא אמור להוות בעייה, לדעתי לפחות.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 13-05-2009, 09:31
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אם רוצים מטוס דו תכליתי - אז לכאורה אין בעיה
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]נכון שהגבלות..."

כי אז לכאורה כל המשקלים ומרכזי הכובד נשארים ללא שינוי. למעט העובדה שבמטוס בלתי מאויש הרבה מערכות צריכות להיות מוכפלות, מה שידרוש עוד משקל ונפח - למשל - סרוואים כפולים בכנפיים, מערכות שרת אחדות כפולות וכן הלאה.
אם רוצים להפוך את המטוס לבלתי מאויש בלבד -אז יש להוריד, פשוטו כמשמעו את כל הקוקפיט, עם כל המערכות הנילוות והקשורות לעובדת הימצאות הטייס שם. זה כמה מאות ק"ג שנמצאים בחלק הקדמי, מה שיזיז משמעותית את מרכז הכובד אחורה ויקטין את יציבות המטוס בעלרוד. מילוי החוסר המשקלי הזה לא יבוא בפשטות, כי אין הרבה דברים שניתן להעביר מאחור. לא שזה לא פתיר עם השקעה. בנוסף, ביטול החופה ישפיע בצורה מסוימת, לדעתי, על היציבות הרוחבית, מה שאולי ידרוש שינוי מייצב הכיוון. ומעל לכל - מה נקבל? אותו F-16, ללא טייס, שעושה בדיוק אותו דבר כמו המטוס הקודם. אבל לא "חמקני" ולא דור חמש וחצי. אז אולי באמת כדאי לתכנן בדיוק לפי היעדים אליהם רוצים להגיע. קרי - מטוס חמקן, בלתי מאויש, טווח גדול וכן הלאה. בין אם הוא לעליונות אווירית או לתקיפה. זה מה שהאמריקאים מנסים לעשות, עם הרבה (מאד) השקעה וגם אצלם עדיין לא רואים אור בקצה המנהרה.

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 13-05-2009 בשעה 09:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:43

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר