27-03-2009, 13:16
|
|
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
|
|
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
|
|
כמה ציטוטים מהכתבה שאתה הבאת
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי פלמינג שמתחילה ב "אין כאן מקרה פרטני אלא פסק הלכה שלעיתים לא מקויים כהלכתו"
ציטוט:
"ברור. ולכן יש לפעמים ילדים שעומדים על שלהם ועולים בכל זאת, ויש ילדים שמעדיפים לעשות מה שאמרו להם. כשאבא שלי נפטר, היה לי אח אחד שהתעקש ועלה בכל זאת. אבל אנחנו לא עלינו. אמרו לנו שאסור, ואתה מפחד לעלות".
|
ציטוט:
מנדל גלברשטיין, אחראי החברה קדישא הכללית בירושלים, אומר כי המקור לאיסור על כניסת נשים לבית הקברות הוא הגר"א: "בפירוש למשניות כותב הגאון מווילנא, שכאשר נשים נמצאות בבית העלמין, בבית הקברות, השטן מרקד בעיר. כלומר, זו סכנה. ככה הוא כותב. כאשר אתה מדבר על אקט שהציבור מגיע, אם זה בחברה ששומרת על כל מנהגי ההלכה כפי שנהוג בקהילות מקדמת דנא, אומרים שאסור. כמובן, לא מרביצים, לא נותנים צו מניעה. אבל מסבירים שאסור".
|
ציטוט:
לעומת זאת, בירושלים יש הרבה מאוד אפשרויות של חברה קדישא, ולכל אדם שצריך שירותי קבורה יש רשימה של חלופות, מקבלים את הרשימה כבר בבית החולים. העניין הוא שבדרך כלל הוא לא יודע מה עומד מאחורי החלופות. כתוב לך בדף, נאמר, חברה קדישא כללית, ונראה לך שאתה כללי, אז אתה לוקח. אבל אחר כך אתה מבין ש'כללית' זה שם קוד לאשכנזים הפרושים הירושלמים שלא מוכנים להזיז פסיק אחד מהנורמות של המאה השמונה עשרה. לעומתם, יש חברה קדישא 'קהילת ירושלים' שיודעים שהציבור הוא ישראלי, והם מתחשבים גם בנשים שרוצות להגיד הספד או אפילו קדיש (ההדגשה שלי). גם נושא הילדים שהולכים לקבורת אביהם תלוי במנהגי החברה קדישא. אבל כמעט תמיד, לא מדובר בשאלה של הלכה אלא בנורמות של החברה קדישא, שקובעת תקנות.
|
אתה קראת את הקישור שנתת ?
מסתבר שהכפייה היא לא ממש כפייה.
_____________________________________
|