28-02-2009, 14:15
|
|
|
חבר מתאריך: 31.12.05
הודעות: 3,216
|
|
ראה, הייתי צעיר אז בחמש עשרה שנים (פחות או יותר) וזו היתה הנורמה בירושלים (לצערי, רוב החנויות עדיין ככה פה). השוק היה פרוץ לחלוטין והיו טכנאים שהיו ידועים בכך שהם מתקנים משהו אחד ומקלקלים משהו אחר באותה הזדמנות בכדי שהלקוח יחזור.
היום אני מתגאה באמינות ובמקצועיות שאני מספק למספר המצומצם של הלקוחות שלי (אמנם אין עדיין חנות, אבל התחלתי לתת שירותי תמיכה וגיבוי, ובקרוב יהיה מיקום פיזי). אני מחזיק באמונה כי הלקוח צריך לשלם רק אחרי 100% שביעות רצון, כך שאין לי לקוחות שמרגישים מרומים וכו'.
הבאת כדוגמא (טובה מאוד) את עולם הרכב. לפני שרכשתי מכונית התייעצתי עם כמה וכמה "מומחים", ובעיקר עם אבא שלי (בכל זאת, לגיל ולניסיון יש יתרונות). למדתי המון על טריקים ושטיקים בתחום. קראתי מעט ספרות מקצועית, סקירות וכו' ואפילו שאלתי כמה שאלות בפורומים מקצועיים. ברור לי כי אין דין מחשב בכמה אלפי שקלים כדין מכונית במאה ויותר אלפי שקלים, אבל עדיין אני לא מבין את הלקוחות שפשוט קונים מחשב במשקל. אם מישהו היה מציע לי רכב חדש לחלוטין במחיר לא-סביר (נמוך), והיה עושה עליי רושם של נוכל, לא היה עונה לטלפונים ומתנהג בגסות - לא סביר שהייתי קונה ממנו ואומר לעצמי "לא נורא. העיקר שחסכתי וא אצטרך שירות אשבור את הראש". לצערי, זה בדיוק מה שאומר לעצמו מי שקונה ב-KSP, "נעה מחשבים", הרשת האסורה וכד'.
אגב, הלקוחות שלי לא קונים דיסקט בלי להתייעץ איתי (ואני נוטה להאמין שהם חוסכים כך הרבה כאב ראש). אני בלתי-תלוי מבחינתם, כך שהם לא מקבלים את התחושה שאני מוכר להם משהו שאני מרוויח ממנו (אני מפנה אותם לחנויות אמינות, ולא מרוויח אגורה, בטח שלא מהחנות, כך שאין לי אינטרס לשקר ולרמות).
בקיצור, אין דאגה. אם בעתיד תרצה לקנות ממני מוצר (או שירות), תוכל להיות בטוח שלא תוציא אגורה מבלי להיות מרוצה לחלוטין. השם שלי חשוב לי הרבה יותר מקצת כסף.
|