25-02-2009, 17:02
|
|
|
חבר מתאריך: 23.07.08
הודעות: 576
|
|
תודה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שפירא-מאיר
לפני מספר שנים חקר חבר את נושא רחוב אצלן, ועד כמה שזכור לי רחוב אצלן היה שמו של רחוב מזרחי לפני שנקרא מזרחי (שחלקו נקרא אח"כ על שם יאיר שטרן).
אצלן, שוב למיטב זכרוני, היה מבעלי מפעל נחושתן בדרך יפו, שם אגב נוצר גם קטר הרכבת הראשון והיחידי בישראל תוצרת-הארץ, הוא עבד בפרדסי נען ושמו היה "משך" (מלשון מושך את הקרונות).
כשאני הייתי שוטר מקוף ביפו לפני שעברתי לחולון, זכור הרחוב כ-"רחוב שטרן לשעבר מזרחי".
|
העובדה שכך נקרא הרחוב לפני שהוחלף למזרחי, מפורשת בעיתון שצילומו נתתי למעלה. ההסבר, על שם מי נקרא הרחוב, מסתבר. נותרה רק השאלה: מדוע להחליף את שם הרחוב? לא היו מספיק רחובות כדי לקרוא לאחד מהם על שם מזרחי?
אגב, מעניין לדעת כיצד הגיע אותו חבר לחקר הנושא, והאם ניתן ללמוד מכך שתופעה זו, של החלפת שמות רחובות, לא הייתה נפוצה בעת ההיא.
מכל מקום, החלפת הרחוב על שם א"ש, מלבד העובדה שבו נמצא הבית בו נרצח (שהפך אח"כ למוזיאון), מובנת, שהרי היה זה רחוב "מזרחי ב'", כשלא הרחק משם נותר רחוב "מזרחי", א, הקיים עד היום.
|