21-06-2009, 07:45
|
|
|
|
חבר מתאריך: 04.11.07
הודעות: 365
|
|
קמפ א שריף
משה שללום
ראשית עניתי לך ב ה"פ (תפוז).
שנית לפי התגובות והסתירות * (שמלוות אותן, כאן ובאתרי תפוז) אתה יכול להבין, שעדיין לא קבלנו תשובה (סופית) לתיפקודו של המקום לפני מלחמת העצמאות.
תגובה1 "קמפ א-שרף נבנה ע"י הבריטים במלחמת העולם השנייה,בתור תחנת מעבר לוגיסטית לתנועה הרבה שהיתה אז בזמן המלחמה,בציר ירושלים-באר שבע-עוג'ה אל חפיר-איסמעליה.יש להניח שגם שימש בסיס יציאה למחפשי הנפט בנגב של חברת I.P.C. הבריטית (אלה שסללו את כביש הנפט למכתש הגדול והדרך של מעלה ערוד מדרום למכתש רמון.)
בסיסי ראדאר של הבריטים היו בהר -אדר של היום,ובכרמל." (הדגשה שלי -ד)
תגובה 2 :" בשרות הצבאי ישבנו במקום לצורך אימון גדודי כחודש ימים,ובין האמונים קבלנו הרצאות על הסביבה והמקום שאנחנו נמצאים זה היה במתחם של מחנה קמף אשרף. סיפרו לנו על המחנה הבריטי,תחנת המכ"ם,ואמון לוחמים מהלגיון הירדני על ידי קצינים בריטים,ועל חשיבות המיקום של המחנה בתקופת המנדט הבריטי.על הדרך באר שבע
ניצנה בצומת הנגב,וחיפוש הנפט במכתש הגדול.לסכום ידע אשי שלי."...
תגובה 3 :" ואכן זו היתה תחנת מכ"ם בריטית יושבת ושולטת על הדרך לניצנה "
תגובות נוספות-חוזרות
תוספת (ד)
הדרך הראשונה ניסללה מחברון לבאר שבע ודרומה לכוון צומת הנגב ע"י חברת "סטנדרט אויל"(רוקפלר) ב 1927 ושקיבלה זיכיון על חיפושי נפט באיזור ** הבריטים ( 1938) המשיכו את הדרך מצומת הנגב לכיוון המכתש הגדול (כביש הקאולין -ע"ש סוג החרסית), כביש שהגיע עד הר אבנאון ומשם ירד למכתש הגדול.(עד היום יש בהר אבנון שרידי מחנה העבודה הבריטי).
* ראו את ההבדלים
**שלבסוף התמקדה יותר באיזור תל מלחה
* יש לקרוא את התשובות ואז להסיק את המסנות
|