22-05-2009, 03:26
|
|
|
חבר מתאריך: 02.05.07
הודעות: 1,264
|
|
שמע אני בטוח שחיל האויר אוהב למיין את המועמדים בעצמו, ואין ספק שלו העדיפות העליונה בבחירת מועמדים, אבל העניין של הירפ"אות נראה לי באמת נובע מזה שפשוט יש דרישות בריאות שונות למי שטס באויר, מאשר מי ששט במים או הולך על האדמה.
עזוב שיש את העניין של אם האדם לא מתפקד המטוס פשוט מתרסק (בניגוד לכלי שיט בו המפקד יכול להתעלף אבל הכלי לא יהרס, הרי יש עוד אנשים עליו שיכולים לתפעלו) - התנאים בגבהים והמהירויות שאליהם מגיעים המטוסים שונים משמעותית מאלה על הים - כוחות G, לחץ אויר, ריכוזי חמצן, טמפרטורה...הכל בסופו של דבר משפיע. אז הגיוני שהמיון הרפואי יהיה קצת יותר מעמיק, בלי קשר ליוקרה.
בגלל שיוקרה זה משהו מאוד סובייקטיבי, אני יכול רק לתת את הדעה האישית שלי בלי שהייתי לא בקורס טיס ולא בקורס חובלים - הייתי אומר שהם באותה ליגה אבל טיס רמה\שלב\מיקום אחד יותר גבוה.
תכלס אבל שני הקורסים אותו אורך, עם שניהם מסיימים עם תואר (או סוג של) ודרגת סגן. בסופו של דבר לא משנה כמה שלבי מיון עוברים המועמדים - אני בטוח שגם בחובלים, שאין ירפ"א ר וש ות, לא מתפשרים ומגיע רק מי שמתאים שיגיע, כמו בטיס. רק אין מה לעשות, F-16 יותר סקסי מסטי"ל ואנחנו מדינה שלאורך השנים הסתמכה הרבה יותר על כוח אויר מאשר כוח ימי - וזאת עוד סיבה להבדלים כביכול ביוקרה.
ובוא נחזור לנושא הסקסיות - טיס שסיים עכשיו קורס טיס הוא אומנם קצין, אבל תכלס כל מה שהוא עושה זה מפעיל אמל"ח מסוים, כמה סקסי שלא יהיה.
באותם 3 שנים גם קצין בשריון יכול להיות בדרגת סגן, והוא גם יפעיל אמל"ח מתקדם בשווי של מיליוני דולרים, אבל הוא גם יפקד על חיילים ויהיה אחראי, בסופו של דבר, על חייהם - משהו שאני מעריך ומכבד הרבה יותר מאשר הפעלת כלי טיס, לא משנה כמה מהר הוא טס.
_____________________________________
Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great ones make you feel that you, too, can become great. .
|