לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 20-12-2008, 17:50
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "אולי תראה לנו את הטעויות, כי אני לא מבין... :-)"

טיל הקאלט שהופל ב 6 באוקטובר הופל ע"י נשר (איתן כרמי),ולא קורנס.
המיג 21 העירקי שהופל ב 81 נזקף לזכות מטוס אחד בלבד-498 (ולא חצי חצי כמו שכתוב ברשימה)

זה נכון שהמיג רדף אחרי שני המטוסים באופן כללי,מבלי להתמקד על מטוס ספציפי.
אבל רשמית,ההפלה משוייכת למטוס אחד. (שצוותו זכה בצל"ש על כך לאחר מכן)
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 20-12-2008, 18:39
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "טיל הקאלט שהופל ב 6 באוקטובר..."

המידע על הפלת הקלט דווקא נכון:
ציטוט:
מיג-15 היה מטוס קרב ישן, שבמקום להיפטר ממנו בדרך מקובלת החליטו המצרים למלאו בחומר-נפץ ולשגרו ממטוסי טופולב. מעין מטוס תופת שטס במהירות 0.9 מאך, הקרוי טיל קלט. שלושה טילים כאלה שוגרו במלחמת יום-כיפור. אחד מהם פגע ביחידת בקרה 511 והרג חיילים. השני שוגר לכיוון תל-אביב ויורט על-ידי מיראז'. השלישי שוגר לכיוון רפידים ויורט על-ידי צבי ותא"ל (מיל') משה, מיד לאחר שהוזנקו לגיחה הראשונה ביום הראשון למלחמה. "הזניקו אותנו עם אש חופשית מערבה, לכיוון מטוסים מצריים שחדרו לשטחנו במטרה לתקוף. נעלנו על מטרה, שיגרנו עליה טיל ספרו מתשעה מייל והפלנו אותה. בדיעבד התברר שהיה זה טיל קלט".

http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...493&docID=18875
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 21-12-2008, 13:52
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "המידע על הפלת הקלט דווקא..."

כפי שאמרו לפניי,יש מספר טעויות גסות בקטע שהבאת.
טיל הקאלט הוא פרי פיתוח רוסי-ולא מצרי בשום אופן.
טיל הקאלט "שהופל ע"י מיראז'" הופל כאמור ע"י נשר. (הסיבה לבילבול מובנת אבל בכל זאת מדובר בשני מטוסים שונים)

איני מכיר את שני המקרים האחרים שציונו,כך שאינני יכול להתייחס אליהם.

אך למראית העין,למראה הטעויות הגסות האלה,הייתי מנסה למצוא מקור טיפה יותר רציני שנכתב ע"י מישהו שחקר את הנושא לעומק.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 21-12-2008, 14:02
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "המידע על הפלת הקלט דווקא..."

כפי שאמרו לפניי,יש מספר טעויות גסות בקטע שהבאת.
טיל הקאלט הוא פרי פיתוח רוסי-ולא מצרי בשום אופן.
טיל הקאלט "שהופל ע"י מיראז'" הופל כאמור ע"י נשר. (הסיבה לבילבול מובנת אבל בכל זאת מדובר בשני מטוסים שונים)

איני מכיר את שני המקרים האחרים שציונו,כך שאינני יכול להתייחס אליהם.

אך למראית העין,למראה הטעויות הגסות האלה,הייתי מנסה למצוא מקור טיפה יותר רציני שנכתב ע"י מישהו שחקר את הנושא לעומק.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 21-12-2008, 14:43
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
סימני הפלות אינם מדע מדויק
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "ידוע לי שהמיג נפל כתוצאה..."

492 אמנם לא נשא סימן הפלה (יש תמונות שלו באשכול אחר במערכת, כאן) אך אין זה אומר דבר. סימני הפלות אינם רשמיים ואינם אינדיקציה ברורה לזכות מי נזקפה ההפלה, במיוחד במקרה שלפנינו בו מטוס האויב נפל עקב מחסור בדלק. הפלות מסוג זה, כמו הפלות תמרון שבהן מטוס האויב נכנס לסחרור ובניגוד להפלות ישירות של טייסנו, מיוחסות לטייסת ולא לטייס או מטוס מסויים (מה שבאנגלית נקרא squadron kill).

אילו שניהם היו יורים בו, אולי שניהם היו נושאים מחצית סימן הפלה. במקרה הזה 498 כנראה זכה מן ההפקר מכיוון שהיה המטוס של שפר, שהיה הן מפקד הטייסת והן מפקד אותה המשימה.
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 21-12-2008, 15:28
  OINT OINT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.06
הודעות: 403
על לוח ההפלות של-119 מופיע הכיתוב "בערבות H-3"
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "מסכים איתך. בכל אופן,הטענה ש..."

מכאן שיתכן שהוזנקו משם.
בנוסף, קורנסי ES (קרי 492, 498 ו-499 שאינו שייך לדיון), אינם נושאים חימוש: אין להם תותח עקב מיקום המצלמה בחרטום, וכיוון שהם מיועדים לצילום מגובה רב, גם הפיילונים לנשיאת החימוש בכנפיים הוסרו מהם (או למעשה לא מורכבים לפני גיחות גובה רב).
מותר לנחש שתצורה דומה היתה בשימוש בגיחה דנן (יתכן שנשאו בידון גחון). מכאן שהמירב שניתן היה לעשות הוא להתיש את רודף או לגרום לכניסתו לאדמה בתמרון חריף.

תמונה של ה-92 צולמה ע"י עופר צידון ומופיעה באת שלו:
http://www.myaviationphotos.com/eve...12F4telnof.html

(קשה לראות אם סימן ההפלה עדיין מופיע עליו, בכל מקרה סימן ההפלה הופיע על שני המטוסים לפחות עד שנת 1994. יתכן שבעקבות פעילות של ענף ההיסטוריה הוסר הסימון מן ה-92)

נערך לאחרונה ע"י OINT בתאריך 21-12-2008 בשעה 15:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 21-12-2008, 19:49
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "על לוח ההפלות של-119 מופיע הכיתוב "בערבות H-3""

בעניין תצורת החימוש של המטוסים.

ידוע שיש לכל הצלמים יכולת לשאת טילי אויר אויר מונחי חום.
אין לי מושג אם פורסם בגלוי מה הייתה התצורה באותה גיחה,כך שאיני יכול להתייחס לזה. (ולדעתי גם אין צורך להיכנס לספקולציות של "אולי מה הייתה" )

מה שכן ידוע,הוא שהפקודה במשימה הספציפית ההיא הייתה שלא להפיל מיגים.
כך שאין זה בהכרח נכון לומר שהמיג הופל כפי שהופל כתוצאה מהעדר חימוש,אלא יותר מתוך החלטה של המוביל שלא לבצע כלפיו פעולה התקפית ישירה (בהתאם לפקודה),אלא לגרור אותו לקרב אויר ארוך שיכלה את הדלק ממיכליו.

אגב
נודע שהמיג התרסק רק בדיעבד אחרי הגיחה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:49

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר