לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תוכנה ומשחקי מחשב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-11-2008, 02:19
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,611
ביקורת - copmany of heroes

ביקורת company of heroes

חברת relic המדהימה, שהביאה לנו את warhammer, ו THQ חברו יחד והביאו לנו משחק אסטרטגיה בזמן אמת בהתרחשות לא נפוצה: מלחמת העולם השנייה.

משום מה, את כמות משחקי האסטרטגיה המתרחשים במלחה"ע השנייה ניתן לספור על יד אחת. ביניהם ניתן לציין את panzers המדהים וsoldiers: heroes of ww2 – שניהם משחקים טובים בהתרחשות הנ.

איכשהו, התקופה הזאת יותר מושכת במשחקי FPS שדוגמאות להם לא חסר.

בים של FPS-ים, CoH הוא משב רוח רענן, והוא בהחלט לא מאכזב.

כשקניתי את המשחק וראיתי שהוא של Relic, נזכרתי במערכת האסטרטגית והטקטית המדהימה שהחברה הזאת הכניסה לסדרה הקודמת שלה (שכותרים חדשים בה עדיין יוצאים) ביניהן ניתן למנות מערכת משאבים חדשנית ומערכת ניהול יחידה מעולה, הכוללת שיפורים של יחידות ספציפיות והוספה של חיילים במקרה שהיחידה שלכם ספגה אבידות.

לצערי, לא הוסיפו למשחק את הניהול הפרטני שקיים ב warhammer – כלומר, לא תוכלו להוסיף ליחידות מפקד כדי לשפר להן נתונים כאלו או אחרים, וחבל.

כפי שאמרתי, מאחר וזכרתי במעומעם את הדברים שהיו ב warhammer, החלטתי לצלול קודם – בניגוד להרגלי- אל הtutorial דבר שהתברר כהחלטה נבונה.

למה? יתכן וחלק מכם שואלים. מה כבר יכול להיות ב Tutorial? ובכן – הכל. רק אחרי שמסיימים אותו, מבינים עד כמה המשחק מציאותי ומפורט.

נתחיל באיסוף המחצבים.

כאן לא תיתקלו במכונה אימתנית לכריית טיבריום, או תשלחו עבדים כדי לחטוב עצים ולאסוף מזון. שיטת המשאבים פה שונה לחלוטין ממה שאנו מכירים. המפה, מחולקת לטריטוריות, כאשר בכל טריטוריה יש נקודה אסטרטגית, נקודת דלק או נקודת תחמושת. כל נקודה מוסיפה לסה"כ שיש לכם מכל משאב, ואת אלו תבזבזו על שיפורים ליחידות, רכישה שלהן וכמובן – בניית מבנים.

נקודת אסטרטגית תספק לכם את המחצב הבסיסי ביותר: כוח אדם. נקודות אלו נמצאות על פני המפה ומאפשרות לכם ליצור חיילים שונים.

נקודת דלק, תשמש אתכם לבניית רכבים שונים, החל מג'יפים וכלה בטנקים ובכלי משחית אחרים.

נקודות התחמושות, דרושות על מנת לרכוש שיפורים ליחידות וכמעט לכל דבר במשחק.

בנוסף, כאשר תשתלטו על נקודה, תשלטו בטריטוריה שלה, מה שיאפשר לכם להשיג יכולות כאלו ואחרות – אבל בזה ניגע בסוף.

סיבה נוספת בשביל משחק ב tutorial היא הפירוט והמציאותיות המדהימה של המשחק.

במרבית המשחקים, כאשר תמצאו את עצמכם מול עמדת מקלע, לא יהיה הרבה שתוכלו לעשות. העמדה יורה לכל הכיוונים – אך לא פה. כמו במציאות, לכל כלי נשק שמורכב בעמדה, יש גזרת ירי. דבר זה יאפשר לכם להשתמש בטכניקות איגוף ותמרון כדי להגיע לנקודה החלשה של העמדה ואז לזרוק עליה מטח רימונים ולהרוג את חייליה ואפילו להשתלט עליה לצורכיכם ואם אפשר – תוכלו לקחת אותה אתכם! כך למשל, אם מצאתם את עצמכם באזור עוין, תוכלו להשתלט על תותח נ(למשל) לאחר שהרגתם את אנשי צוות ולהשתמש בו לטובתכם כדי להשמיד בניינים שהאויב מתבצר בהם או סתם לפגוע בכוחות השריון שלו.

בנוסף לכך, תלמדו איך לכוון את היחידות שלכם. כן, לכוון.

הכיוון שאליו פונה היחידה שלכם, משפיע על אזור הירי שלה, וגם על פגיעותה. כך למשל, תצטרכו לתמרן את הטנקים שלכם, בצורה כזו שלא תחשוף את החלקים הפחות משוריינים שלו (צד אחורי והצדדים) לאויב, ומצד שני, כדי להשמיד את שריון האויב במהירות – תצטרכו לאגף אותו ולהגיע לאותם אזורים רכים.

אחד מהדברים שבאמת אהבתי במשחק, הוא המבחר העצום שיש – ולכל החלטה יש חשיבות.

כאשר תיצרו יחידת חיילי חי"ר למשל, תוכלו לשפר אותם ע"י רכישה של רובים טובים יותר. עד כאן הכל טוב ויפה, אך מה אם תצטרכו לבחור בין שיפור רימון או השלכת פצצה? נשמע מגוחך, אך ככל שתתקדמו במשחק, תראו שלהחלטות אלו יש משמעות. הרימון יעזור לכם לרוקן עמדות, אך הפצצות תעזורנה לכם להיפטר מרכבים מציקים ואף לנקות בניינים מאויבים מבוצרים.

האם להוסיף לטנק מערכת לפיצוץ מוקשים? כן, המערכת נחוצה, אך יש לזכור שהיא באה על חשבון מהירות הטנק. האם תרצו להיקלע למארב שריון עם טנק איטי? אל תשכחו, שהאויב ינסה לאגף אתכם ולהגיע לצדדים הרכים יותר של הטנקים שלכם.

בנוסף, מלבד להחלטות אלו, תצטרכו להחליט איזה מפקדים אתם. לכל מפקד בכל צבא יש האפשרות לבחור בין 3 סוגי פיקודים, או שלושה סוגים של פלוגות.

בצבא האמריקאי, למשל, ניתן לבחור בין מפקד פלוגת חי, למ"פ שריון או מ"פ פלוגה אווירית, לכל צד היתרונות והחסרונות שלו.

אם תבחרו במ"פ חי"ר למשל, תוכלו לקבל תגבורות של רינג'רים. חיילים חזקים מאוד, מצוידים בנשק אוטומטי ובמטולים נגד טנקים. אם תבחרו במ"פ פלוגה אווירית, תוכלו לקבל תגבורת מצנחנים ואף להזניק מטוסי קרב לסייע לכם. מ"פ השריון יוכל לזמן לשדה הקרב טנקים כבדים וכלים ייעודיים נגד טנקים.

נראה לכם שפה זה נגמר? אז לא.

לכל מ, יש שני עצים שבתוכם הוא יכול להתפתח. למ"פ השריון למשל, יש עץ לוגיסטי, המאפשר לרכבים להשתלט על נקודות אסטרטגיות, דלק ותחמושת בעוד שהאחרים יאלצו להמשיך ולהשתמש בחי. בעץ השני שלו, הוא יוכל לזמן משחית טנקים מסוג m10 שיעזור לו להתמודד עם שריון האויב.

לכן, יש להעריך נכונה את האויב שלכם, לנסות להבין במה הוא בחר ואיך הוא מיישם את האסטרטגיה שלו ולהיערך בהתאם. האם תעמדו מול יריב שיבחר להיות מ"פ שריון, ויסתער במהירות בבניה כדי להגיע לכלים הכבדים, או שתעמדו בפני הצנחות בשדה הקרב? - הכל בחירה שלכם.




אז איך זה באמת עובד?
אתם מתחילים לשחק, כמפקדי פלוגה ABLE, ותעברו איתה מצניחות, לנחיתה בנורמנדי ודרך המלחמה באירופה.
כשתתחילו לשחק, תתחילו בד"כ עם יחידה בסיסית – מהנדסים. המהנדסים, מלבד היכולת שלהם להשתדרג בלהביור לפינוי בניינים או בשולה מוקשים, יכולים לבנות מגוון בניינים. הם יכולים לבנות את כל מבני ההגנה – גדרות תיל, שקי חול, מכשולים נגד טנקים ועמדות מקלעים קבועות, אך הם גם המפתח שלכם לבניה מהירה לניצחון. בעזרתם תשתלטו על מבנה ותהפכו אותו למפקדה שלכם – הבניין שיאפשר לכם לבנות ולהקים את צבאכם. שימו לב, שלמרות שהבניין חשוב – לא בונים דרכו אלא דרך המהנדסים. לחיצה על הכפתור המתאים תפתח לכם את חלון הבניה. מאחר והמשאבים נאספים מעצמם ותלויים בכמות הנקודות שיש לכם, כדי להחליט אילו בניינים מקבלים עדיפות על פני אחרים. האם תרוצו ישר ליצור טנקים, דבר שאומר שהצבא שלכם יוקם יחסית לאט, עקב העובדה שעליכם לבנות 2-3 בניינים לפני שתגיעו למפעל שמייצר טנקים, או שתבנו קודם את כל מה שדרוש לחי"ר ותיצרו צבא גדול – אך שביר?

לאחר שייצרתם מספר יחידות, הגיע הזמן להשיג משאבים. זאת תעשו ע"י שליחת מחלקת חיילים (אם אין לכם את האפשרות שרכבים יוכלו להשתלט) לנקודה ולהורות להם להשתלט. לאחר שתשתלטו על הנקודה, היא תהפוך לשלכם והטריטוריה – אם היא קשורה לטריטוריית הפקדה שלכם בקשר רציף – תתחיל לספק משאבים. יש לשים לב, שכל הטריטוריות שלכם מחוברות בקשר רציף, אחרת לא תקבלו מהן משאבים, וחבל. על מנת לשמור על הנקודה שלכם מהשתלטות עוינת, יתכן ותרצו להוסיף מגדל שמירה, או מכשולים בדרך אליה, אך שימו לב, שכן דבר זה יעכב אתכם במירוץ למשאבים נוספים.

מן הסתם, כאשר תשוטטו בצורה כל כך לא אחראית שכזו בשדה הקרב, תקלעו לקבוצה של אנשים לא סימפטים, שינסו להרוג אתכם. כאן המשחק מתגלה בגדולתו. ניתן לתפוס מחסה – ובהתאם להשמיד – בכל דבר שיש, החל מחומות בטון, שתספקנה לכם את המחסה הטוב ביותר, דרך עגלות חציר, וכלה בביצה שלא תספק לכם שום מחסה. לאחר שתתפסו מחסה, תוכלו לנהל את הקרב טוב יותר. תוכלו להגדיר ליחידה שלכם לאן לפנות, מהיכן לאגף, האם להשתמש ביכולת כזו או אחרת ובכלל, תגלו שיש פה הרבה יותר micro mangment בקרב, מאשר במשחקים אחרים. כן, זה קשה, מעצבן, אבל אחרי שתופסים את העניין אין כיף מזה. לדוגמא, שיחקתי מול כמה ברנשים ופרסתי בשדה הקרב טנק כבד מאוד. בגלל חוסר שליטה שלי, היריב סיבב מסביב לטנק שלי טנקים קלים יותר שלו, וכך הצליח לפגוע כל הזמן באזורים הפחות ממוגנים בטנק שלי עד שהשמידו.

תוך כדי הקרב, כמו במרבית המשחקים, היחידות שלכם תצבורנה ניסיון שיתורגם לוותק, שיתורגם ליותר נקודות פגיעה, יכולת כיוון טובה יותר ועוד. בעוד שאצל בעלות הברית, המנגנון פשוט למדי, אם תשחקו בתור מדינות הציר (גרמניה וכו) תצטרכו "לקנות" את הניסיון במרכז השידרוגים.

כאשר תילחמו, גם אתם תקבלו ניסיון, שיגיע בצורת נקודות, שתוכלו לבזבז בעץ או בעצים שבהם בחרתם להתפתח. שימו לב, שבעוד שהשדרוגים והיכולות הראשונים בעץ זולים, הטובים באמת, יקרים ולעיתים תלויים ביכולות קודמות בעץ.

תוך כדי הקרב, תוכלו לראות את הגרפיקה המדהימה של המשחק. המשחק נראה מעולה גם ממעוף הציפור, אבל הוא נראה נפלא כאשר עושים זום אין ומגיעים לרמה שהוא נראה כמו FPS מאסיבי. הפירוט מגיע עד כדי כך שלחיילים יש הבעות פנים, והם נראים מציאותיים למדי. האפקטים הוויזואלים של המשחק מדהימים - אך כל זה בתנאי שיש לכם מחשב שיוכל לסחוב את המשחק בהגדרות סבירות (בלי להוריד דברים למינימום). אם תיכנסו ללחימה עצמה, תוכלו לראות את החיילים שלכם שוברים חלונות בבניין שהתבצרו בתוכו ופותחים באש על האויב. כאשר פגזים ופצצות יתפוצצו ליד החיילים שלכ, תראו גופות מעופפות, כאשר חלק מהן הן חיילים עדיין חיים - שימותו כאשר יתרסקו בקרקע.
המנוע הפיזיקלי גם הוא מהמם ותוכלו לראות כיצד הטנקים שלכם עוקרים עמודי חשמל וכבלי טלפון ממקומם ומפילים אותם על הקרקע. פגזי ארטילריה ישאירו מכתשים - שבתוכם תוכלו לתפוס מחסה!

הסאונד עצמו גם מרשים. קולות הירי והפיצוצים מציאותיים למדי, אך היופי הוא בהתנהגות החיילים. הם מגיבים בהתאם לכל מצב, וכאשר תיתקלו למשל באש חזקה, תשמעו אותם מקללים וצועקים לעזרה.

האינטליגנציה של המשחק גם גבוהה, יותר ממה שרגילים במשחקים מסוג זה, אם כי נתקלים בגליצ'ים מעצבנים, כמו טנקים, שנתקעים בדרך בגלל מכשול פעוט, ולא מצליחים להתמודד איתו ואתם תצטרכו לכוון אותם לישועה. דבר מציק נוסף הוא, שבזמן משחק יחיד, כאשר אתם באמצע קרב וישנה התרחשות חדשה, שמעלה את המפה בצירוף תדריך, כאשר תסיימו את הדריך תמצאו את עצמכם באיזור ההתרחשות, בעוד הקרב ממשיך לו באזור אחר, ואתם תצטרכו לחזור לשם עם המצלמה ולאבד שליטה יקרה בזמן קרב.




סיכום:




גרפיקה: 10/10

סאונד: 10/10

אינטילגנציה: 8/10

הנאה:9/10

תמורה לכסף: 10/10 (לחובבי הז'אנר בלבד!)

סה"כ: 9.4.




עיקול למידה: לא מסובך במיוחד, אבל כדאי להבין בדיוק מי נגד מה לפני שקופצים למולטיפלייר.

כל זכויות היוצרים על המלל הכתוב בהודעה זו שייך לי בלבד. אין לשום איש זכות ו/או אישור לעשות בהם שימוש ללא אישורי, לרבות העתקה בכל אמצעי ו/או שימוש בחלקים מהטקסט ללא אישור מפורש בכתב ממני.




תמונות, סרטים וכו: http://www.gamespot.com/pc/strategy...=result;title;0




תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:51

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר