22-03-2005, 11:03
|
|
|
חבר מתאריך: 08.12.03
הודעות: 2,430
|
|
אין הרבה קשר בין MBT-70 לאברמס
מבחינת פיתרונות טכנים . הטנק עצמו היה מהפכני בכמה מידות (כמו למשל האופן בו הפכו את התובה להרבה יותר נמוכה מבטנקים אחרים , ואת הנהג שמו בצריח במין צריכון מסתובב כדי שהוא יפנה תמיד קדימה) , אך היה שאפתני למדי . ה MBT-70 , אחרי פירוק הפרויקט המשוטף גמר את הקריירה שלו בתור XM-803 , גרסה הרבה יותר מופשטת וזולה . גם זה לא הלך , והכסף הלך אז לפרויקט של הטנק החדש XM-815 , שנהיה XM-1 , שהפך לאברמס . אולי היו פתרונות ששימשו את אברמס , אבל אי אפשר לומר שזהו אביו . דווקא הגרמנים היו אלא שישמו הרבה מין הפתרונות טכנים של MBT-70 בטנק החדש שלהם , לאופרד 2 .
אגב , קיים פה אשכול על תמונות מבטאון לשריון של שנות השבעים , אז בדיוק הנושא של ה MBT-70 תופס כותרות מאוד נכבדות ב"מערכות לשריון" של שנות ה70 , שמה אפשר לראות עם הזמן את התקדמות הפרויקט (עד לגליון של שנת 73) .
ישנו ספר בדיוק על הנושא , King of the killing zone , מאת Orr Kelly . ספר מאוד מעניין המתאר את שלבי הפיתוח בין ה MBT-70 , XM-803 ועד לאברמס . ספר מאוד מעניין (למרות השפה הטכנית הרבה שבו , ואולי דווקא בגלל ) .
נערך לאחרונה ע"י JAVEHN בתאריך 22-03-2005 בשעה 11:07.
|