25-10-2008, 17:34
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
אוקי, אז תגובה מרוכזת (לוקח אוויר...):
ננק: כיוונתי את ה WB לפלאש ואח"כ לשמש, בהנחה שברק הוא אור לבן והצבע שלו יהיה דומיננטי בפריים.
בדיעבד אני חושב שזו אולי טעות ואולי הייתי צריך לכוון את ה WB לנורת להט כיוון שכל הסביבה בלילה מוארת בתאורה צהובה. זה היה גורם לפלאש להיראות מאוד כחול שזה ממש מגניב. בפעם הבאה אני אכוון ל WB של נורת להט - ללא ספק.
את נקודת הפוקוס, כיוונתי בהתחלה בגדול לאין סוף. אח"כ ניסיתי להשתמש ב LIVE-VIEW כדי לקבוע את הפוקוס מהאורות אבל לא הצלחתי לעבוד איתו בסצינה של 0% אור. אז פשוט התאמצתי לראות בעין את 2 נקודות האור ולפקס ידנים עליהן.
לא ניסיתי לתפוס ברקים ביום. אני מעריך שהטכניקה תהיה זהה, רק שכדי לקבל חשיפה של 30 שניות ביום צריך להשתמש ב ND ולסגור צמצם יפה מאוד. צריך לראות איך ברקים מתמודדים עם תנאים של צמצם מאוד סגור + ND.
אם הם לא מתמודדים עם זה טוב, אפשר לפתוח צמצם ולחשוף חשיפות קצרות יותר.
WhiteStyle: הברק מכה לשבריר שניה. להערכתי זמן המכה שלו הוא כמו של הבזק פלאש (בסביבות ה 1/10,000 שניה). אין שום סיכוי בעולם לראות ברק בעין ולצלם אותו מיד לאחר מכן. הפטנט שלי היה להתחכם לברקים. דבר ראשון אני בכלל לא מנסה לצלם. אני פשוט יושב באוטו, מסתכל על איזור מסויים ומחכה לראות אם נופלים שם ברקים. הייתי עם חבר באוטו אז כל אחד מאיתנו הסתכל לכיוון אחר. ברגע שזיהינו מקום בו נופלים הרבה ברקים, מיקמנו שנינו את המצלמות לאותו כיוון.
תומר: השתמשתי באמת בטיימר של ה 2 שניות. אבל אין דבר יותר מבאס מלראות 3 ברקים ברצף בדיוק בזמן של ה 2 שניות האלה שכבר לחצת על הכפתור, אבל המצלמה לא מצלמת כלום =)
אסף: אילתרתי 'חצובה' שעשויה מתיק הצילום של החבר שהיה איתי. איכשהו העמדתי אותו כך שיגיע לחלון של הרכב והשתמשתי במכסה העדשה כדי לייצב אותה בצורה שתהיה כמה שיותר מאוזנת. אגב, מאוד קשה להיות ברכב עם עוד בנאדם בגובה 190 ששוקל 100 קילו. כל פעם שהוא מזיז את היד שלו, כל הרכב רועד =)
בערך 50% מהזמן אני רק צועק עליו "עודד! תפסיק לזוז!!!"
בן: תומר כבר ענה לך בנוגע לפוקוס (והאמת שגם עניתי למעלה). בנוגע למדריך של גליץ - הוא נחמד, אבל פה יש דיון שאפשר לשאול שאלות וכולם מקבלים תשובות, אז יוצא שהדיון הזה יותר טוב מהמדריך של גליץ (רועי, אתה יודע שאני אוהב אותך, זה לא אישי ).
קובי שמיר: ארז צילם ברקים באמע העיר. אם אתה קיבוצניק / מושבניק - לך לשדות. מקומות פתוחים הם האידיאלים לצילומי ברקים.
אם אתה עירוני, טפס על גג של בניין גבוה, קח לך מטריה וחצובה ותנסה לחשוף על העיר בכיוון ממנו אתה מזהה הכי הרבה נפילות.
אין מקום שלא רואים ממנו את הברקים, ותמיד יש חבר שגר בבניין קומות שאצלו אפשר להגיע לגג =)
ואם אתה שומע על סופה שמתקרבת, פשוט דבר איתי, כפי שאמרתי, ונצא לצלם ביחד בשדות שלנו
TheShield: הצמצם היה די שרירותי. ראיתי בתמונות הראשונות שכשהייתי על צמצם 4, התמונה קיבלה המון תאורה סביבתית אדומה ולא כל כך אהבתי את זה. כיוון שברק הוא דבר בהיר מאוד, הוא יצרב בתמונה בכל מקרה, ללא תלות משמעותית בצמצם (כמובן שצריך להשאר בגדר הנורמל ולא לחפש לסגור אותו למקסימום, אם כי אולי גם אז זה יעבוד). אז שרירותית סגרתי ל 7.1.
איך אתה קובע את הצמצם? תראה שהתאורה הסביבתית שאתה מקבל לא משתלטת לך יותר מדי על הפריים. או אולי אתה בכוונה רוצה שהיא כן תשתלט לך... בגדול זה לא באמת משנה מה הצמצם שלך. בחשיפה של 30 שניות אתה יכול לקבל טווח צמצמים של 4 עד 7.1 כמו שראית אצלי, ואפילו יותר.
הברקים יתפסו בכל מקרה בתמונה שלך - לא משנה מה הצמצם. קבע את הצמצם לפי מה שמתאים לך לסביבה. גם אין פה "נכון או לא נכון" כי לפעמים נרצה הרבה מהסביבה ולכן נפתח צמצם, ולפעמים נרצה להחשיך דווקא את הסביבה...
moozes, זו לא אדמה חרושה, זו הכנת ניילון לחממות של חצילים
שמחתי לענות על שאלות, אם יש עוד - אל תתביישו =)
|