09-10-2008, 00:31
|
|
|
חבר מתאריך: 09.10.08
הודעות: 25
|
|
בינתיים- הרבה דיבורים ומעט תוצאות בשטח
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "ניסוי יירוט מוצלח למערכת ההגנה האקטיבית Quick Kill האמריקאית"
בחדרי חדרים ולא בפני המצלמות- מפתחי מערכות המיגון האקטיבי בארץ, גם ברפאל וגם בתע"ש, מעידים כי עומדות בפניהם דילמות לא פשוטות גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינת הפיתוח הלוגי של המערכת.
מערכות אלו נדרשות להתמודד עם דרישות מחמירות ביותר שעד כה לא נדרשו להם מערכות אחרות בתחום היבשה. שלא כמו מערכות הגנה מתקדמות המפותחות מזה כמה עשורים ומותקנות במטוסים בהצלחה רבה- כאן המצב שונה וסבוך מעט יותר:
האם מערכת הגנה אקטיבית המותקנת על טנק יכולה להפעיל עצמה כאשר עומד חייל בצריח בלי לסכן אותו? מהם טווחי הבטיחות וזוויות הבטיחות שבהם נאלץ להגביל את הכלים האחרים הנעים במבנה, בכדי שלא ייפגעו חלילה מאש "ידידותית" של מיגון אקטיבי, כשזה מופעל ע"י אחד הכלים במבנה? דוגמא נוספת היא מספר טנקים שנעים בטור ולפתע מגלות המערכות שלהם ירי קדמי של איום נ"ט. איך יידעו המערכות לא לירות ביחד ולבזבז תחמושת יקרה על אותו איום? איך נבטיח שירי רגיל או ירי של מיגון אקטיבי של אחד הכלים לא יפעיל בטעות- ירי מיגון אקטיבי של כלי עמית? איך נבטיח שהפעלת ירי אקטיבי של הטנקים האחוריים לא תפגע ותסכן את הטנקים הקדמיים?
בקיצור, התעשיות הבטחוניות ממשיכות לפזר לתקשורת הבטחות על פתרונות מדהימים בליווי סרטי הדמייה מונפשים, אבל העובדה בשטח היא שלמרות שעברה תקופה ארוכה מהמלחמה שהוכיחה לכולם את נחיצותן הבלתי מעורערת של מערכות הגנה אקטיביות בפני אוייב אשר רווי בכוחות נ"ט, משום מה אנחנו עדיין לא רואים פריסה של מערכות אלו בצה"ל.
אז כנראה, שזה לא כל כך פשוט כמו שמנסים לתאר לנו את זה...
|