לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ‎print ‎"Hello World!"; if‎ ‎not rules.‎know ‎then rules.‎read(); חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תכנות ובניית אתרים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #13  
ישן 02-10-2008, 22:13
  משתמש זכר eXtruct eXtruct אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.05
הודעות: 1,067
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי coolroy שמתחילה ב "לא עדיף תוכנות כמו SWIFT3D,..."

לא, זה דברים שונים לגמרי.
כלים כגון מאיה/3דימקס מאפשר לך ליצור מודלים(חיילים/טנקים/זומבים) או סביבה(עצים/בתים/שדות) תאורתית אם זה לא תוכל לעשות הרבה (פרט לאולי להוסיף אנימציות שונות למודלים כמו אניציה של ריצה לחייל שלך או לא יודע מה). זה בסכך הכל מודלים, אוסף של נקודות בתלת מימד המתארות מודל.
בשביל לתכנת את המודלים האלה אתה צריך להשתמש בכלים כגון OPENGL או DIRECTX, זה ספריות פרימיטיביות אשר מאפשרות לך להתעסק עם גרפיקה תלת מימדית. הם נותנות לך אפשרות להתעסק עם אוביקטים כמו Z-BUFFER, STENCIL-BUFFER ועוד כמה שאני לא זוכר כרגע, תאורה בסיסית (מיקום המנורות בסצינה שלך, צבע כל מנורה, סוג וכדומה), אפשרות להוסיף FOG(ברח לי השם בעיברית). זה פחות או יותר הפשרויות שלהם (כמובן שיש עוד הרבה, כגון שימוש בהצאת חומרה בזמן רינדור הסצינה, אפשרות לגשת לזכרון של כרטיס המסך ועוד הרבה שאני לא ארחיב כי אני גם לא יודע את כולן), ואם נגיד תרצה להרחיב אותן תצטרך לעשות זאת לבד. לדוגמא לא OGL ולא DX לא יודעים להתעסק עם מודלים, כלומרים החיילים והבתים שיצרת במאיה/3דימקס לא תוכל לטעון "ישר מהקופסא" לסצינה שלך, אתה תצטרך לכתוב מחלקה אשר יודעת לטעון ולפענח את הקבצים הללו.
עכשיו כמובן שניתן לכתוב לבד את כל הדרים שחסרים ב OGL ו DX אבל אם המטרה שלך היא ליצור משחק, משתמשים לרוב במנוע מוכן, יש כאלה שעולים כסף (כגון UT המנוע של UNREAL TOURNAMENT שעליו מבוסס גם המשחק הפופולרי LINEAGE2) ויש חינאמיים שהטוב מביניהם לדעתי הוא OGRE.
OGRE מאפשר לך לעטון מודלים שונים (מודלים של QUAKE, של DOOM, מודלים שיצרת ב 3דימקס [נראה לי] ועוד שאני לא זוכר). כמו כן הוא מאפשר לך לנהנל TEXTURES וכודמה. OGRE זה בעצם הרחבה של OGL ו DX, הוא עובד על OGL או DX ומרחיב את האפשרויות שלהם. הוא נותן לך גישה להרבה דברים (כגון אופטמיזציה על ידי שימוש בעץ שמיניות [נראה לי] וכדומה) שלא קיימים ב OGL/DX ושהיית צריך לממש לבד לולא היית משתמש ב OGL/DX. בסופו של דבר OGRE משתמש בפונקציות של OGL/DX על מנת להציג את הסצינה שלך.
חפרתי קצת הרבה (וכן אני יודע שאני לא ממש יודע להסביר), אבל מקווה שזה עשה לך לפחות קצת סדר בראש, תהיהיה חופשי לשאול עוד שאלות אם יש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 03-10-2008, 07:49
צלמית המשתמש של Zorro26
  Zorro26 Zorro26 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.04.04
הודעות: 552
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי coolroy שמתחילה ב "אחלה תשובה אל תהסס לחפור אני..."

כנס לאתר הבא: http://www.garagegames.com

אשר מציע לך מנוע על סוגיו השונים לבניית משחקי מחשב תוך שילוב בשפות תכנות
כמו C++.
בקרוב הם עומדים להוציא את המנוע החדש שלהם אשר מבוסס כולו על #C כך שמי שאמר
שלא כל כך מפתחים משחקים ב #C זה בכלל לא נכון. כבר היום הרבה חברות עוברות לתכנות
משחקים 3D ב #C בגלל הקלות של השפה והעוצמה שלה.
כמו כן יש באתר הרבה מסמכי עזר אשר מלווים אותך בתהליך הראשוני ליצירת משחק מחשב.
בחנתי מקרוב את המנוע הגרפי והוא לא נופל ברמת הביצועים משאר המנועים כיום.
נכון שהוא לא הכי טוב אבל התוצאות מספקות במיוחד במנוע מסוג
torque game engine advanced
אני גם באותו ראש של פיתוח משחקי מחשב ועד עכשיו זה המנוע היחיד שמשביע אותי
מבחינת ביצועים והכי חשוב הרבה הרבה חומר הדרכה !
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Zorro26 בתאריך 03-10-2008 בשעה 07:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 03-10-2008, 12:55
  משתמש זכר eXtruct eXtruct אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.05
הודעות: 1,067
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי coolroy שמתחילה ב "תודה, אבל להוריד מנוע כזה כבר..."

מניסיון: פיתוח מנוע נראה מגניב וכיף, אתה כביכול תלמד הרבה כשתפתח אותו ואתה חושב שהוא יהיה סוס, אבל אם תגיע ליעד אתה תקבל מנוע "בבועה", הוא יהיה מנותק מהכל ומקסימום שתצליח להריץ עליו זה איזה תוכנה דמו שמראה את האפשורויות שלו, כל משחק שתרצה לבנוק על המנוע אתה תראה שהעיצוב של המנוע שלך פשוט לא מספיק גמיש. וכל זה מניסיון (ואמנם לא ניסיתי לבנות מנוע תלת מימד אבל דו מימד כן). תתחיל פשוט לפתח משחקים אחד אחרי השני, אם אתה רוצה דווקא דגש על תלת מימד אז תפתח משחקים קטנים של תלת מימד או תוכנות הדמיה (כמו טעינה של מודל מ QUAKE2, תזוזה של אותו מודל וכדומה) ואז אתה תראה איזה חלקים חוזרים על עצמם בקוד, תקח את אותם חלקים ותכניס לספריה נפרדת שתקראה לה מנוע. אם הזמן (דיי הרבה זמן) יהיה לך +/- מנוע מוכן בלי שבככל ניסית לבנות אותו.
בכל מקרה הוא לא ישתווה למנוע חינמי ובטח שלא למנוע לא חינמי, כי הרבה אנשים עובדים ימים שלמים במשך שבועות ואני מאמין גם שנים בשביל לפתח את המנועים שלהם.
וכן זה בסדר להשתמש במנוע מוכן, אין בזה משהוא רע וזה לא יוריד מהערך שלך כמתכנת, ממנוע ועד משחק שלם יש עוד הרבה מה לעשות, אז אל תדאג מנוע זה רק ההתחלה.
בכל מקרה אם אתה שם דגש על לימוד כל מה שקורה ברקע ולא כלכך משתוקק כבר לפתח את המשחק שלך, אתה יכול לקחת את OPENGL או DIRECTX ולהתחיל כמו שאמרתי לעשות מיני-משחקים עליהם, אתה תראה שיש חלקים שחסרים ותלמד לבצע אותם, תבין איך עובדת תאורה, הצללה, סיבובים על ידי מטריצות וקווטרניונים וכדומה, ואחרי שאתה מרגיש שכבר למדת מספיק תוכל לבחור לך מנוע גראפי מהרשימה ולהתחיל לבנות עליו משחק יותר רציני.

בהצלחה!

נערך לאחרונה ע"י eXtruct בתאריך 03-10-2008 בשעה 12:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 03-10-2008, 13:01
צלמית המשתמש של Zorro26
  Zorro26 Zorro26 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.04.04
הודעות: 552
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי coolroy שמתחילה ב "תודה, אבל להוריד מנוע כזה כבר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי coolroy
תודה, אבל להוריד מנוע כזה כבר פותר לך כמעט את כל הבעיות הקיימות בפיתוח משחק תלת מימדי (אני אומר שזה לא טוב), או שאני טועה?
נהוג ככה להשתמש במנועים מוכרים עד שאתה מוכן לפתח מנוע משלך?


בודאי, רוב חברות משחקי המחשב משתמשות במנועים מוכנים ואין בזה שום בושה.
אם חשבת שמנוע לבד פותר לך את כל הבעיות אז זה בכלל לא נכון.
אתה מקבל קוד פתוח של המנוע עצמו ואתה צריך לשנות את המנוע בהתאם לצרכי המשחק שלך
ולהוסיף עוד המון שורות קוד הקשורות ספציפית להתנהלות המשחק שאתה מפתח.
בנוסף אתה צריך ליצור עם תוכנות תלת-מימד כמו 3dsmax או maya את האובייקטים
העולם והשלבים שיהיו במשחק ואת כל זה להטמיע במנוע שוב בעזרת תכנות.
אם חשבת לפתח לבד מנוע 3D למשחקים - תשכח מזה !
זה מטורף לגמרי. זה משהו שלוקח ממס' חודשים עד מס' שנים עם המממוווןןןןן שורות קוד
ואף שפוי לא יעשה את זה לבד.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:08

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר