02-10-2008, 22:13
|
|
|
חבר מתאריך: 27.10.05
הודעות: 1,067
|
|
לא, זה דברים שונים לגמרי.
כלים כגון מאיה/3דימקס מאפשר לך ליצור מודלים(חיילים/טנקים/זומבים) או סביבה(עצים/בתים/שדות) תאורתית אם זה לא תוכל לעשות הרבה (פרט לאולי להוסיף אנימציות שונות למודלים כמו אניציה של ריצה לחייל שלך או לא יודע מה). זה בסכך הכל מודלים, אוסף של נקודות בתלת מימד המתארות מודל.
בשביל לתכנת את המודלים האלה אתה צריך להשתמש בכלים כגון OPENGL או DIRECTX, זה ספריות פרימיטיביות אשר מאפשרות לך להתעסק עם גרפיקה תלת מימדית. הם נותנות לך אפשרות להתעסק עם אוביקטים כמו Z-BUFFER, STENCIL-BUFFER ועוד כמה שאני לא זוכר כרגע, תאורה בסיסית (מיקום המנורות בסצינה שלך, צבע כל מנורה, סוג וכדומה), אפשרות להוסיף FOG(ברח לי השם בעיברית). זה פחות או יותר הפשרויות שלהם (כמובן שיש עוד הרבה, כגון שימוש בהצאת חומרה בזמן רינדור הסצינה, אפשרות לגשת לזכרון של כרטיס המסך ועוד הרבה שאני לא ארחיב כי אני גם לא יודע את כולן), ואם נגיד תרצה להרחיב אותן תצטרך לעשות זאת לבד. לדוגמא לא OGL ולא DX לא יודעים להתעסק עם מודלים, כלומרים החיילים והבתים שיצרת במאיה/3דימקס לא תוכל לטעון "ישר מהקופסא" לסצינה שלך, אתה תצטרך לכתוב מחלקה אשר יודעת לטעון ולפענח את הקבצים הללו.
עכשיו כמובן שניתן לכתוב לבד את כל הדרים שחסרים ב OGL ו DX אבל אם המטרה שלך היא ליצור משחק, משתמשים לרוב במנוע מוכן, יש כאלה שעולים כסף (כגון UT המנוע של UNREAL TOURNAMENT שעליו מבוסס גם המשחק הפופולרי LINEAGE2) ויש חינאמיים שהטוב מביניהם לדעתי הוא OGRE.
OGRE מאפשר לך לעטון מודלים שונים (מודלים של QUAKE, של DOOM, מודלים שיצרת ב 3דימקס [נראה לי] ועוד שאני לא זוכר). כמו כן הוא מאפשר לך לנהנל TEXTURES וכודמה. OGRE זה בעצם הרחבה של OGL ו DX, הוא עובד על OGL או DX ומרחיב את האפשרויות שלהם. הוא נותן לך גישה להרבה דברים (כגון אופטמיזציה על ידי שימוש בעץ שמיניות [נראה לי] וכדומה) שלא קיימים ב OGL/DX ושהיית צריך לממש לבד לולא היית משתמש ב OGL/DX. בסופו של דבר OGRE משתמש בפונקציות של OGL/DX על מנת להציג את הסצינה שלך.
חפרתי קצת הרבה (וכן אני יודע שאני לא ממש יודע להסביר), אבל מקווה שזה עשה לך לפחות קצת סדר בראש, תהיהיה חופשי לשאול עוד שאלות אם יש.
|