18-03-2005, 00:31
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
אם זה כמו מטוסים....
אם חלות מגבלות דומות על ייצוא מכוניות צבאיות, כמו אלה שחלות על ייצוא מטוסים צבאיים - אני מציע לך בידידות לרדת מהעניין.
סביר להניח שעצם הגדרת הרכב כפריט צבאי - תגרור דרישה לקבלת אישור ייצוא מחדש מארה"ב (RE-EXPORT) ואז תצטרך לעבור תהליך מייגע על מנת להגדיר את הרכב מחדש כמכונית (שהרי בעצם הוא מוגדר כנשק).
זה אומר המון בירוקרטיה והון בסיוע משפטי - רק כדי לגלות בסוף שלא ימכרו לך את הציוד - כי אינך סוחר נשק.... או שבהולנד לא יאשרו לך לייבא את הציוד כי לא מדובר במכוניות.
אני מכיר מישהו שרצה למכור לחברה בארה"ב מסוקים מעודפי חיל האויר. מדובר היה במסוקי להטוט (דיפנדר) ודובר בחברה שהתמחתה ברישום מחדש של כלים צבאיים על מנת שישמשו בשוק האזרחי. היה עליו להשיג את כל האישורים שדיברתי עליהם. הכוונה היתה ליעד את המסוקים למטרות איסוף בקר (בטקסס מקובל לעשות זאת במסוקים), ראשויות ממשלתיות ומשרדי שריף שונים. למרות שהיתה כוונה לרכוש את המסוקים ללא מערכות הנשק ונושאי החימוש - עצם העובדה שהמסוק רשום כמסוק צבאי (על לוחית היצרן ובספרים) מונעת הפעלתו כמסוק אזרחי רגיל (פרטי, או להובלת נוסעים מכל סוג שהוא). אז נכון שמסוק זה לא מכונית - אבל אם מדובר בתקנות יצוא ציוד צבאי מארה"ב - אז אני מציע לך לבדוק את הנושא היטב.....
דרך אגב - מטוסי הטרינידד (פשוש) שהוצעו לאחרונה למכירה - היו מטוסים שנרכשו מארה"ב בכספי הסיוע אבל יוצרו ונמכרו כמטוסים אזרחיים כשלהם CLASS CERTIFICATION אזרחי - מה שמנע את הצרות הנ"ל.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|