01-08-2008, 01:21
|
|
|
חבר מתאריך: 07.09.07
הודעות: 11
|
|
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "הקפצה אחרי שנתיים לטובת תמונה של מטוס הסופה שנפגע בתאונה בזמן המלחמה"
אם לא תתנו לאגו שלכם להשתלט אסביר :
צוות הקרקע יכול לבדוק הרבה מאוד פעמים ולא תמיד תהיה סיבה ברורה מדוע גלגל מתפוצץ.
ברמת העיקרון יש מספר דברים לבדיקה : א. "נשיקה" -->כאשר בנחיתה טייס נגע בקרקע עם בלם לחוץ נוצר קאט בצמיג המעוות את החתך הרדיאלי--->פסילה מיידית.
ב. עומק חריצי ניקוז--->במידה והצמיג שחוק עד לרמה כזו שהחירוץ כמעט ולא קיים --->פסילה מיידית.
ג. צמיג מורכב משכבות של סיבי מתכת , וגומי מגופר , במידה ובעקבות מכת נחיתה חזקה , סיבי המתכת נפגעו נוצרת בליטה בגומי הניראית בעין על הגלגל --->פסילה מיידית.
ד. חור לעומק של 2.5 ס"מ הנמדד עם מדיד עומק --->פסילה מיידית.
אין ואני מדגיש דברים שנופלים ממטוסים ואחר כך מפוצצים צמיגים .
בין כל פירט עובר שואב על המסלול ומנקה FOD (גופים זרים).
לעיתים הפגם בצמיג איננו נראה לעין , והינו פנימי או פגם בייצור .
יוסיפון:
ישנם מספר סיבות להשלכת חימוש :באירוע חירום לפני החלטה על נטישה , הצוות עדיין מנסה להציל את המטוס , לשם כך עליו להיות קל , ולכן הוא משליך ציוד, כמו כן המטוסים לא יכולים לבצע נחיתה כבדה(במידה והמריאו) עקב קריסת מערך כניי הנסע של המטוס.
החימוש איננו מתפוצץ כי לשם כך הטייס חייב להרים מפסק חימוש ראשי ולחמש את התחנה הספציפית של מתלה החימוש , ללא כל אלו הציוד הינו אבן , ס"פ מתייחסים בכבוד שכן הזעזוע יכול ליצור סדקים בגוף החנ"מ.
נערך לאחרונה ע"י חד עין בתאריך 01-08-2008 בשעה 01:25.
|