08-07-2008, 22:21
|
|
|
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
|
|
השיקול ללמוד לתואר - מצב כלכלי
מאת: גלית יצחק | [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nfc.co.il/img/envelop.gif] | Nfc.co.il/blog/Galit
ממחקר שערכה כלל מימון אישי נמצא, כי רבע מהסטודנטים שקלו לעזוב את הלימודים עקב קשיים כלכליים וחוסר יכולת לעמוד בתשלומים הנדרשים
▪ ▪ ▪
43% מהסטודנטים מממנים בעצמם את שכר הלימוד, 20% לקחו הלוואות ורק כשליש נעזרים בהוריהם למימון הלימודים. כך עולה (יום ג', 8.7.08) ממחקר שערכה כלל מימון אישי.
המחקר נערך במהלך חודש מרס 2008, בקרב מדגם מייצג של 300 סטודנטים ממכללות ואוניברסיטות בארץ, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה. המחקר נערך במטרה לבחון את הצרכים הפיננסים של אוכלוסיית הסטודנטים, לקראת השקת מוצר אשראי חדש לסטודנטים.
מנתוני המחקר עולה, כי רבע מהסטודנטים שקלו לעזוב את הלימודים עקב קשיים כלכליים וחוסר יכולת לעמוד בתשלומים הנדרשים.
מהממצאים עוד עולה, כי הסטודנטים, שמשכורתם הממוצעת עומדת על כ-2,700 שקלים לחודש, העריכו כי הם זקוקים לתוספת הכנסה של כ-1,500 שקלים בממוצע למימון צרכיהם השוטפים. כ-45% מהסטודנטים השיבו כי היו משתמשים בכסף למימון המחייה השוטפת ו-20% היו עושים בה שימוש לצורך תשלום שכר הדירה או תשלום שכר הלימוד (21%).
דרור הר, מנכ"ל כלל מימון אישי, מסר כי "מהמחקר גילינו כי קיים חשש בקרב 50% מהלומדים, ליטול הלוואות למימון צרכיהם השוטפים, כולל מימון שכר הלימוד, מחשש לקושי בהחזר ההלוואה. בנוסף, גילינו כי אחד הצרכים שהועלו על-ידי הסטודנטים במחקר הוא מימון חודשי או הכנסה חודשית נוספת, אשר תאפשר להם להתקיים בחיי היומיום. רבים מהסטודנטים אף ציינו כי פתרון מעין זה, שיספק להם משכורת חודשית נוספת, יאפשר להם לשלב לימודים, עם בילויים ועבודה במינון שונה מזה הקיים כיום בשגרת יומם".
"לאור זאת, החלטנו לצאת עם מסלול מימוני חדש, המעניק לסטודנט תוספת להכנסתו החודשית, שתהווה מעין משכורת נוספת, ותסייע לו להשיג כל מטרה בה יחפוץ, להתרכז יותר בלימודים ואף לעבוד פחות שעות".
http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-...ml?tag=22-22-22
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|